شروع ثبت نام دانشجویان شهید بهشتی از شنبه، آموزش کارشناسی ها مجازی شد

به گزارش جعبه مهر، در حالی که سال جاری، با توجه به شرایط کرونایی کشور و باتصمیم مسئولان آموزش عالی کلاس های دانشگاه ها و مراکز آموزشی از روز شنبه 15 شهریور شروع می گردد، دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد که ثبت نام دانشجویان این دانشگاه برای نیم سال اول تحصیلی سال 1400ـ 1399 از شنبه 15 شهریور ماه جاری شروع خواهد شد و کلاس آموزشی دانشجویان دوره کارشناسی نیز به صورت کاملا مجازی برگزار می گردد.

شروع ثبت نام دانشجویان شهید بهشتی از شنبه، آموزش کارشناسی ها مجازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد که با توجه به ادامه دار شدن شیوع کرونا ویروس تصمیم دانشگاه این است که نیم سال اول تحصیلی سال 1400ـ 1399، برای تمام دانشجویان کارشناسی غیرحضوری(مجازی) و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت ترکیبی از حضوری و غیرحضوری برگزار می گردد که درصد حضوری و غیرحضوری بودن کلاس های کارشناسی ارشد و دکتری تابعی از تصمیمات و ابلاغ های ستاد ملی کرونا خواهد بود.

ثبت نام دانشجویان برای ترم جدید از 15 شهریور شروع می گردد و کلاس ها براساس تقویم آموزشی دانشگاه دایر خواهند شد. براساس پیش بینی ها، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد ورودی جدید اواخر مهر یا اوایل آبان از سوی سازمان سنجش به دانشگاه معرفی خواهند شد و براین اساس این دانشجویان ترم خود را با شش هفته تاخیر شروع خواهند کرد.

کلاس های دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در نیم سال اول به صورت فشرده خواهد بود به این صورت که دانشجویان، نیمسال تحصیلی را به جای 16 هفته در 10 هفته طی خواهند کرد؛ در دوره کارشناسی نیز 12 واحد درسی به دانشجو ارائه می گردد و دانشجویان به ازای هر واحد درسی یک ساعت و نیم در کلاس غیرحضوری شرکت خواهند کرد.

مصاحبه پذیرفته شدگان دوره دکتری سال 1399، نیز به صورت غیرحضوری انجام می گیرد؛ به همین جهت برای انجام مصاحبه ها ساز وکار مورد احتیاج با دانشکده ها، مرکز فناوری و مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه هماهنگ شده و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و زیرساخت های لازم مهیا شده است.

نحوه دفاع از خاتمه نامه ها در نیمسال جدید

در دانشگاه شهید بهشتی شرایط دفاع از رساله دکتری و خاتمه نامه کارشناسی ارشد به صورت غیرحضوری مهیا شده است. دانشجویانی که امکان حضور در دانشگاه را داشته باشند می توانند با نظر دانشکده در جلسه دفاع حاضر شوند و با مراعات دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری به دفاع از خاتمه نامه و رساله دکتری خود بپردازند. آن دسته از دانشجویان نیز که امکان حضور در دانشگاه را ندارند به وسیله سامانه یادگیری دانشگاه، از رساله دکتری و خاتمه نامه کارشناسی ارشد خود دفاع خواهند کرد.

بر این اساس به دلیل همه گیری ویروس کرونا بخشی از کلاس های عملی و آزمایشگاهی نیم سال دوم سال تحصیلی 99- 1398برگزار نشد، این دروس در طول تابستان برای آن دسته از دانشجویان که امکان و تمایل به حضور در دانشگاه را داشتند و یا در شرف فارغ التحصیلی بودند با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شد. ضمن اینکه گذراندن دروس آزمایشگاهی در تابستان اجباری نبود.

در جلسه شورای آموزشی دانشگاه، امکان جایگزینی بعضی از دروس عملی با اجرای پروژه های مرتبط، شبیه سازی های کامپیوتری و یا گذراندن یک درس آنالیز و مقرر شد پس از گردآوری نظرات دانشکده ها در این خصوص تصمیم گیری گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7303

به "شروع ثبت نام دانشجویان شهید بهشتی از شنبه، آموزش کارشناسی ها مجازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ثبت نام دانشجویان شهید بهشتی از شنبه، آموزش کارشناسی ها مجازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید