آنکارا: سرانجام عملیات چشمه صلح به معنای ترک سوریه نیست

به گزارش جعبه مهر، فارس نوشت:مولود چاووش اغلو وزیر امور خارجه ترکیه در جلسه ای با سردبیران خبرگزاری آناتولی گفت که خاتمه عملیات چشمه صلح به این معنا نیست که ترکیه سوریه را ترک می نماید. آنکارا به حمایت از وضع موجود در این منطقه ادامه می دهد.

آنکارا: سرانجام عملیات چشمه صلح به معنای ترک سوریه نیست

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

خبرگزاری روسی تاس به نقل از چاووش اغلو نوشت: مطابق توافقنامه میان آمریکا و روسیه و پس از دریافت ضمانت های مربوطه، ما عملیات چشمه صلح را خاتمه دادیم. اما این بدان معنا نیست که ما (سوریه) را ترک می کنیم. ما حضور خود را در آنجا حفظ خواهیم کرد. این (موضوع) در توافق ما با روسیه و آمریکا آورده شده است.

وی در مورد کوشش ها برای ایجاد شرایط بازگشت پناهندگان به شمال سوریه، گفت: این قلمرو باید از مخفیگاه، انبارها و مین ها، پاکسازی گردد.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه نظامیان کرد سوریه آغاز نموده اند. این عملیات پس از آن آغاز شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد. هفته بعد در روز 17 اکتبر (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه نظامیان ی پ گ از منطقه امن خارج شوند. پس از آن نیز روز سه شنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جلسه تاریخی را در سوچی برگزار کردند. سپس آنکارا و مسکو به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه نظامیان ی پ گ در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3675

به "آنکارا: سرانجام عملیات چشمه صلح به معنای ترک سوریه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: سرانجام عملیات چشمه صلح به معنای ترک سوریه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید