اردوغان: یونان درهای خود را به روی پناهجویان باز کند

به گزارش جعبه مهر، کسی به این اقدامات غیرانسانی (حمله یونان به پناهجویان) اعتراضی نمی کند. یونان درهای خود را به روی پناهجویان باز کند.

اردوغان: یونان درهای خود را به روی پناهجویان باز کند

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

رجب طیب اردوغان طی سخنانی در استانبول بیان کرد: تا به امروز نشنیده ایم که کسی آزار و اذیت صدها هزار نفر که در کوشش برای رسیدن به اروپا هستند را محکوم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اظهار کرد: در حالیکه بخش اعظم یک میلیون انسانی که در سوریه جان باخته اند را زنان و بچه ها تشکیل داده اند تا به امروز ندیده ایم که این موضوع مطرح گردد.

اردوغان اضافه کرد: بزرگداشت روز جهانی زن (8 مارس) در سطح بین المللی، ریاکاری به معنی واقعی کلمه است.

او تاکید نمود: انشالله چشم انداز ترکیه بزرگ و قدرتمند را با همراهی زنان و مردان برای ملت مان محقق خواهیم ساخت.

اردوغان توضیح داد: نرخ مشارکت زنان در بازار کار کشور از 27.9 درصد به 34.9 درصد رشد داشته و نرخ اشتغال نیز از 25.3 درصد به 28.8 ارتقا یافته است.

رئیس جمهوری ترکیه اضافه کرد: آینده هر جامعه ای که به زنان به عنوان کالا نگریسته می گردد و نگاه جنسیتی به آن دارد، نمی تواند روشن باشد.

اردوغان اضافه کرد: فردا نشستی با مقامات اتحادیه اروپا (پیرامون پناهجویان) در بلژیک داریم، امیدوارم با نتایج مثبت بازگردیم.

وی تاکید نمود: کسی به این اقدامات غیرانسانی (حمله یونان به پناهجویان) اعتراضی نمی کند. یونان درهای خود را به روی پناهجویان باز کند.

اردوغان ادامه داد: ترکیه هرگز قصد اشغال یا الحاق خاک سوریه را نداشته است. تنها هدف مان این است که برای 3.6 میلیون سوری ساکن کشورمان و 1.5 میلیون نفری که به مرزهای کشورمان پناه آورده اند، فضای امن برای بازگشت به خانه هایشان در ادلب را فراهم کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه توضیح داد: هر راه حلی که امنیت جانی مردم ادلب و امنیت مرزهای ترکیه را تامین کند برای ما آسانتر و قابل قبول است.

اردوغان اضافه کرد: عملیات سپر بهار، در صورت عدم پایبندی به تعهدات در منطقه، حق ما برای پاکسازی به روش خودمان را محفوظ نگاه خواهد داشت.

رئیس جمهور ترکیه همچنین با انتشار پیامی در توییتر خود فرارسیدن هشتم مارس؛ روز جهانی زن را تبریک گفت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4722

به "اردوغان: یونان درهای خود را به روی پناهجویان باز کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: یونان درهای خود را به روی پناهجویان باز کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید