ارسال 30 هزار تن گندم به 6 استان کشور

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، محمد ایزدی ظهر یکشنبه در جلسه کارگروه کشاورزی از ارسال 30 هزار تن گندم مازاد بر احتیاج استان زنجان به 6 استان اطلاع داد و گفت: علت ارسال گندم مازاد بر مصرف زنجان به تهران، یزد، البرز، خراسان رضوی و گیلان پایین بودن میزان فراوری گندم در این استان ها بوده است.

ارسال 30 هزار تن گندم به 6 استان کشور

وی اظهار کرد: زنجان یکی از استان های قطب در فراوری محصول راهبردی گندم در کشور است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان گفت: سالانه کارخانه های آرد استان زنجان 120 هزار تن گندم مصرفی دارند و 14 هزار تن گندم از طریق ریلی به استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان و 16 هزار تن از طریق جاده ای به استان های البرز، تهران و گیلان ارسال شد.

ایزدی تأکید کرد: میزان رکورد خرید تضمینی گندم استان زنجان 372 هزار تن در سال 89 ثبت گردیده بود که امسال با خرید بیش از 440 هزار تن، این رکورد شکست.

وی اضافه نمود: طی امسال 294 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زنجان زیر کشت گندم رفته بود که از این سطح زیر کشت 18 هزار هکتار گندم آبی و 276 هزار هکتار کشت گندم دیم بوده است.

مدیرعامل شرکت غله استان زنجان ابراز کرد: استان زنجان در مبارزه باسن گندم جزو استان های پیشرو در کشور است و طی سال گذشته در مبارزه باسن گندم و به لحاظ پاکی گندم در کشور رتبه سوم را کسب کرد و در استان زنجان شهرستان خدابنده بیشترین فراوری گندم را دارد و کیفیت گندم استان بسیار خوب است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 234

به "ارسال 30 هزار تن گندم به 6 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 30 هزار تن گندم به 6 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید