استیضاح رئیس جمهور آمریکا به کجا رسید؟ ، ترامپ در سنا تفهیم اتهام شد

به گزارش جعبه مهر، مجلس سنای آمریکا با اکثریت جمهوریخواه در حال برگزاری دومین جلسه استماع اظهارات علیه و برله رئیس جمهور این کشور است.

استیضاح رئیس جمهور آمریکا به کجا رسید؟ ، ترامپ در سنا تفهیم اتهام شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از الجزیره، فرایند رسیدگی به طرح استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا روز پنج شنبه وارد سومین روز خود شد.

به همین دلیل، مجلس سنا با اکثریت اعضای جمهوریخواه خود در حال استماع اظهارات طرفین این دعوی علیه و برله دونالد ترامپ است.

در روال شش روزه این فرایند رسیدگی، تیم وکلای مدافع رئیس جمهور و قانونگذاران دموکرات از مجلس نمایندگان می کوشند تا اکثریت سناتورها را به تبرئه یا بالعکس محکوم کردن ترامپ متقاعد نمایند.

این در حالی است که در دومین روز از فرایند استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا، اتهامات وی طرح و تبیین شد.

در این جلسه، آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان که ریاست هیئت دادستانی دموکرات ها را در پفراینده موسوم به اوکراین گیت بر عهده دارد، ترامپ را به سوء استفاده از قدرت و همچنین کارشکنی در کار کنگره متهم کرد.

وی همچنین رئیس جمهوری آمریکا را متهم کرد که کوشش دارد در انتخابات 2020 تقلب کند.

این در حالی است که فرآیند حقوقی استیضاح ترامپ از روز سه شنبه در مجلس سنا شروع شده است. بر این اساس، سناتورهای آمریکایی قواعد مربوط به فرآیند استیضاح رئیس جمهوری آمریکا را به تصویب رساندند.

اما در دومین روز از برنامه استیضاح ترامپ در مجلس سنا، دموکرات ها خواستار حضور جان بولتون به عنوان شاهد شدند، امری که از سوی اکثریت جمهوری خواه رد شد.

در مقابل، جمهوریخواستار نیز موضوع دعوت از هانتر پسر جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020 را به عنوان یکی دیگر از شاهدین مطرح کردند که با مخالفت دموکرات ها رو به رو شد.

هانتر بایدن کسی است که فعالیت های او در شرکت های گازی در اوکراین مناقشه برانگیز شده است و ترامپ در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خواسته بود شواهدی مبنی بر فساد مالی و مالی او در این پروژه ها برای کاخ سفید پیدا کند. پسر جو بایدن در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، عضو هیئت مدیره یک شرکت گازی در اوکراین بود.

ترامپ هرچند خود در این جلسات حضور نداشت، اما چه به وسیله توییت های که خود به اشتراک می گذاشت و چه آن ها را بازنشر می کرد، فعالانه و به صورت مجازی بر این فرایند تاثیر می گذاشت.

جلسات استیضاح دونالد ترامپ که از روز سه شنبه 22 ژانویه شروع شده، همچنان ادامه خواهد داشت. روال برگزاری این جلسه به این صورت است که ابتدا دموکرات ها 3 روز فرصت دارند تا استدلال های خود را مبنی بر لزوم برکناری ترامپ طرح نمایند. پس از آن وکلای رئیس جمهور 3 روز وقت خواهند داشت تا از موکل خود دفاع نمایند.

در نهایت، دونالد ترامپ تنها در صورتی از کار برکنار خواهد شد که دو سوم سناتورها (67 نفر) رأی به عدم کفایت او بدهند، در غیر این صورت وی همچنان در کاخ سفید حضور خواهد داشت. با توجه به اینکه جمهوری خواستار با در اختیار داشتن 53 کرسی در مقابل 47 کرسی دموکرات ها، اکثریت مجلس سنا را در اختیار دارند، بعید است فرآیند استیضاح به برکناری ترامپ بینجامد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4611

به "استیضاح رئیس جمهور آمریکا به کجا رسید؟ ، ترامپ در سنا تفهیم اتهام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استیضاح رئیس جمهور آمریکا به کجا رسید؟ ، ترامپ در سنا تفهیم اتهام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید