اقدام حقوقی اتحادیه اروپا بر سر رسوایی فولکس واگن

به گزارش جعبه مهر، اتحادیه اروپا در پی رسوایی آلایندگی فولکس واگن، علیه هفت کشور از جمله آلمان و انگلیس به دلیل کوتاهی در نظارت بر اجرای مقررات آلایندگی خودرو اقدام حقوقی انجام خواهد داد.

اقدام حقوقی اتحادیه اروپا بر سر رسوایی فولکس واگن

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با قیمت تور ایتالیا تابستان 99 همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، در بحبوحه خشم مقامات اروپایی در بروکسل نسبت به واکنش کشورها به آلایندگی دیزلی خودروها، کمیسیون اروپا به قوی ترین اقدام حقوقی که می تواند علیه کشورهای عضو بلوک انجام دهد، متوسل خواهد شد.

آمار سازمان محیط زیست اروپا نشان می دهد آلایندگی اکسید نیتروژن که از موتورهای دیزلی منتشر می گردد - نیمی از خودروهای اروپا دیزلی هستند - به بیماری تنفسی و مرگ زودهنگام 72 هزار نفر در سال منجر شده است.

یک سال پس از اینکه مقامات آمریکایی تقلب فولکس واگن در تستهای آلایندگی دیزلی را کشف کردند، مقامات اتحادیه اروپا می گویند بسیاری از کشورها به دلیل اهمیتی که صنعت خودرو در اشتغالزایی داشته است، خودروسازان را از مجازاتهای مشابه آمریکا مصون نگه داشته اند.

به گفته منابع مطلع، کمیسیون اروپا به کوتاهی کشورها در جریمه کردن خودروسازانی که قوانین آلایندگی را نقض نموده می نمایند، پی برده است.

آلمان و انگلیس با پرونده های مربوط به تست و تایید مدلهای جدید فولکس واگن روبرو هستند.

اعلام خبر اقدام حقوقی کمیسیون اروپا نخستین گام در روال رسیدگی به این موضوع خواهد بود. کشورهای عضو دو ماه فرصت دارند پاسخ دهند و اگر پاسخ قانع نماینده ای نداشته باشند، اتحادیه اروپا می تواند این موضوع را در دادگاه های اروپایی مطرح کند.

تحت قانون فعلی اتحادیه اروپا، رگولاتورهای ملی خودروهای جدید را تایید می نمایند و به تنهایی از قدرت لغو مجوز یا وضع جریمه برخوردارند.

بر اساس گزارش رویترز، تا به امروز با وجود تحقیقاتی که استفاده از نرم افزار غیرقانونی در آلمان، ایتالیا، فرانسه و بلژیک را نشان داده است، هنوزهیچ کشوری علیه خودروهای آلاینده فولکس واگن اقدامی ننموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4399

به "اقدام حقوقی اتحادیه اروپا بر سر رسوایی فولکس واگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام حقوقی اتحادیه اروپا بر سر رسوایی فولکس واگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید