این بنای معروف زمانی شهرداری تورنتو کانادا بوده است!

به گزارش جعبه مهر، در گوشه ای از شهر تورنتو درست در مرکز منطقه اقتصادی و تجاری، ساختمانی قدیمی اما زیبا و جذاب به چشم می خورد که در فاصله بین سال های 1899 تا 1966 ساختمان شهرداری و شورای شهر تورنتو بوده و همچنان یکی از تماشایی ترین بناهای این شهر است. این ساختمان یک برج ساعت دیدنی دارد که جذابیتش را دوچندان نموده است. خبرنگاران را همراهی کنید تا با این بنای تاریخی بیشتر آشنا شوید.

این بنای معروف زمانی شهرداری تورنتو کانادا بوده است!

از سفر با تور کانادا ارزان لذت ببرید.

ساختمان سابق شهرداری (Old City Hall) یکی از بلندترین ساختمان های تورنتو و بلندترین ساختان شهرداری در آمریکای شمالی در سال 1899 بود. ایده ساخت این بنا زمانی به وجود آمد که مسئولان حس کردند که احتیاج به ساختمانی بزرگ تر دارند آن جا بود که از معمار پیروز ادوارد جیمز خواستند تا طرحی مناسب را برای ساختمان جدید ارائه دهد. او حدود 3 سال زمان گذاشت تا توانست ساختمانی را طراحی کند که هم محل شهرداری و هم دادگاه باشد. ساخت این ساختمان که سومین ساختمان شهرداری تورنتو بود با هزینه ای بیش از 2.5 میلیون دلار حدود 11 سال طول کشید. در نمای این بنا چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می نماید برج ساعتی است که ناقوس آن 5 تن وزن دارد و در زمان ساخت بلندترین ساختمان افق شهر بود. اگر از سمت ورودی خیابان کویین قصد رفتن به داخل ساختمان را داشته باشید حکاکی های سنگی ای را می بینید که شمایلی از اعضای شورای شهر هستند. در قسمت غربی طاق مرکزی هم تصویری از معمار به نمایش در آمده است.

اگر توانستید از دیدن این همه جزئیات نمای ظاهری ساختمان دل بکنید و به داخل آن بروید باز هم نمایشی از جزیئیات و طراحی های زیبا در مقابل چشمانتان ظاهر می گردد. کف ساختمان با موزائیک هایی با طراحی بوفالو پوشیده شده و برخی از دیوارها نمایی مرمرین کاملا متناسب با کف زمین دارند. در داخل این ساختمان همه جزیئیات کمدها، میزکار، نرده پله ها و حتی دستگیره درها منقش به طرح هایی زیبا هستند. در طبقه اول تماشای نقاشی های دیواری هنرمند معروف شما را به وجد می آورد و پنجره ای با شیشه های رنگی نشانه یکپارچگی صنعت و هنر است. با اینکه در گذشته اینجا ساختمان شهرداری، شورای شهر، دادگاه و اداره های قانونی بود اما الان فقط از آن به عنوان دادگاه استفاه می گردد.

بعد از اینکه چهارمین ساختمان شهرداری در سال 1965 ساخته شد این بنا در خطر تخریب نهاده شد اما گروهی از تاریخ دوستان توانستند مسئولان را متقاعد نمایند تا این ساختمان به عنوان یک اثر تاریخی برجسته همچنان پابرجا بماند.

در زمان افتتاح این ساختمان دو مجسمه از جانوران افسانه ای در دو طرف راه پله های ورودی ساختمان وجود داشت که در جریان نوسازی هایی که در 1947 انجام شد از این محل برداشته شدند اما در جشن یکصدمین سالگرد تولد این ساختمان، آن ها مورد مرمت نهاده شدند. این ساختمان که ویترینی از تاریخ و مهارت معماری است در سپتامبر 1999 صدمین سالگرد تولد خودش را جشن گرفت.

منبع: toronto.ca

منبع: الی گشت
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1774

به "این بنای معروف زمانی شهرداری تورنتو کانادا بوده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بنای معروف زمانی شهرداری تورنتو کانادا بوده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید