برلین: مسائل مهم در مذاکرات وین هنوز حل نشده است

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی وزارت خارجه آلمان ضمن اشاره به باقی ماندن مسائل مهم حل نشده در مذاکرات احیای برجام در وین، تاکید نمود هنوز هیچ موفقیتی حاصل نشده که بخواهند آن را گزارش دهند.

برلین: مسائل مهم در مذاکرات وین هنوز حل نشده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی رغم امیدواری دیپلمات های حاضر در مذاکرات وین برای احیای توافق هسته ای ایران، دولت آلمان اما هنوز از باقی ماندن موانع اصلی در این گفت وگو اطلاع داد.

ماریا آدِبار سخنگوی وزارت خارجه آلمان بامداد امروز (پنجشنبه) ضمن اشاره به پیشرفت مناسب مذاکرات وین، گفت مسائل مهم اما هنوز رفع نشده اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، آدبار طی نشست خبری روزانه در برلین شرح داد: در کل، می توان گفت که شرایط در وین به خوبی پیش می رود اما در حوزه های مهم بسیاری، سوالاتی وجود دارد که باید شفاف سازی شوند واینکه آن سوالات مهم هستند.

وی با بیان اینکه مباحثات بسیار بسیار فشرده ای در وین با تمرکز روی موانع مهم و معین کننده در انجام شدن است، گفت: هر دو طرف (ایران و آمریکا) باید به نوبه خود گام هایی را درخصوص فعالیت های هسته ای و برداشتن تحریم ها انجام دهند تا توافق احیا گردد.

بر اساس این گزارش، این مقام آلمانی ادامه داد: چشم انداز [مذاکرات] در کل مثبت است، اما هنوز هیچ موفقیتی حاصل نشده که بخواهیم آن را گزارش دهیم و گفت وگوها هنوز فشرده هستند. از این منظر، الان ممکن نیست که پیش بینی کنیم چه زمانی موفقیت حاصل می گردد.

به نوشته آناتولی، آدبار ضمن تاکید بر تمایل برلین برای احیای توافق هسته ای ایران، اضافه کرد: بر کسی پوشیده نیست که ما ماه هاست می خواهیم شاهد بازگشت هرچه سریعتر به برجام و پایبندی مجدد به این توافق باشیم.

کمیسیون مشترک برجام پس از بیش از یک هفته گفت وگوهای فشرده در چارچوب های دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف در ساعت 20:15 چهارشنبه به وقت وین در محل گرندهتل این شهر تشکیل جلسه داد. این نشست چند ساعت بعد سرانجام یافت و مقرر شد روسای هیأت ها برای چند روز رایزنی به پایتخت ها بر گردند و مذاکرات ظرف روزهای آینده مجددا از سر گرفته گردد.

پس از آن، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد که توافق در مورد برجام در دور بعدی گفت وگوهای هسته ای که از هفته آینده شروع می گردد حاصل خواهد شد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10225

به "برلین: مسائل مهم در مذاکرات وین هنوز حل نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلین: مسائل مهم در مذاکرات وین هنوز حل نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید