خبرنگاران بازداشت 13 هزار نفر در آمریکای مرکزی بخاطر نقض قرنطینه کرونا

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - بیش از 13 هزار نفر در کشورهای حوزه آمریکایی مرکزی به دلیل نادیده دریافت قوانین وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بازداشت شده اند.

خبرنگاران بازداشت 13 هزار نفر در آمریکای مرکزی بخاطر نقض قرنطینه کرونا

به گزارش رویترز، مقامات هندوراس تا به امروز حدود دو هزار و 250 نفر را به دلیل نقض قوانینی که دراین مورد از اوایل ماه مارس وضع شده بود بازداشت کرده اند. در همین حال مقامات گواتمالا نیز پنج هزار و 705 نفر رابه دلیل خروج از قرنطینه خانگی بازداشت کرده اند.

بیشتر کشورهای حوزه آمریکای مرکزی از فقر رنج می برند و مانند کشورهای پیشرفته امکان دوری کاری ندارند و در اماکن عمومی، فاصله های اجتماعی رعایت نمی شود.

در پاناما نیز بیش از پنج هزار نفر طی هفته های اخیر به دلیل نقض قوانین مربوط به رعایت موارد بهداشتی درمقابله با ویروس کرونا بازداشت شده و صدها نفر نیز به تازگی به دلیل ترک منازل بازداشت شدند.

در السالوادور نیز بیش از 700 نفر به علت نقض دستور قرنطینه خانگی که از سوی رئیس جمهوری آن کشور وضع شده بود، به بازداشت گاه ها منتقل شدند.

شمار بازداشت شدگان در این کشورها نسبت به افراد مبتلا به ویروس کرونا رقم بالایی را نشان می دهد، السالوادور درحالی 712 نفر را بازداشت کرده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا دراین کشور 46 مورد بوده و گواتمالا که اقدام به بازداشت بیش از پنج هزار و 700 نفر را کرده است که تعداد مبتلایان به این ویروس تنها 50 نفر اعلام شده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در پاناما نیز تا لحظه مخابره این خبر یکهزار و 673 نفر و هندوراس نیز 264 نفر بوده است.

هم اکنون ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان نزدیک به یک میلیون و 100 نفر رسیده و بیش از 59 هزار نفر نیز جان باخته اند؛ آمریکا نیز با 277هزار و 467 مورد ابتلا به ویروس کرونا و بیش از هفت هزار و 400 جان باخته در صدر کشورهای مبتلابه این ویروس قرار گرفته است.

**1302**

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5536

به "خبرنگاران بازداشت 13 هزار نفر در آمریکای مرکزی بخاطر نقض قرنطینه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازداشت 13 هزار نفر در آمریکای مرکزی بخاطر نقض قرنطینه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید