خبرنگاران دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران با بشار اسد ملاقات کرد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه ملاقات و گفت و گو کرد.

خبرنگاران دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران با بشار اسد ملاقات کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه، در این ملاقات که در ساختمان ریاست جمهوری سوریه در دمشق برگزار گردید، بشار اسد و علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان درباره توسعه روابط راهبردی بین دو کشور و زمینه های همکاری دو جانبه به ویژه مالی به گونه ای که مردم سوریه و ایران بتوانند از آن ها برای غلبه بر تحریم های یکجانبه غرب بهره مند شوند.

در این ملاقات طرفین همچنین درباره تعدادی موضوعات سیاسی از جمله نشست هایی که در قالب جلسات آستانه برگزار گردیده و آنالیز پیشرفت های حاصل شده در جلسات قبلی و دستور کار جلسه بعدی در شهر سوچی روسیه بحت و گفتگو کردند.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان و رئیس جمهور سوریه همچنین جلسات کمیته آنالیز قانون اساسی سوریه که در ژنو برگزار گردید را آنالیز کردند و بر ضرورت ادامه کار این کمیته بدون دخالت خارجی مطابق با آیین نامه های توافق شده قبلی همراه با عملکرد محسوس و روش که از آنالیز پیرامون اصول اساسی و توافق بر سر آن ها آغاز می گردد و سپس به جزئیات منتقل می گردد، تاکید کردند.

در این جلسه همچنین آخرین تحولات سوریه، ایران و منطقه مورد آنالیز نهاده شد.

بثینة شعبان مشاور ویژه رئیس جمهور، بشار الجعفری معاون وزیر امور خارجه و مهاجران، لونه الشبل مشاور ویژه ریاست جمهوری و مدیر بخش آسیای وزارت امور خارجه و مهاجران سوریه از جمله افراد حاضر در این نشست حضور داشتند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9290

به "خبرنگاران دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران با بشار اسد ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران با بشار اسد ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید