خبرنگاران نمایندگان فعلی و منتخب یزد، همراهی نظام بانکی با اقشار محروم را خواهان شدند

به گزارش جعبه مهر، یزد- خبرنگاران - نمایندگان فعلی و منتخب استان یزد در مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رییس کل بانک مرکزی، ضرورت همراهی حداکثری نظام بانکی کشور با اقشار محروم و متوسط جامعه در شرایط خطیر فعلی را خواهان شدند.

خبرنگاران نمایندگان فعلی و منتخب یزد، همراهی نظام بانکی با اقشار محروم را خواهان شدند

در این نامه که شامگاه دوشنبه نسخه ای از آن در اختیار خبرنگاران نهاده شد آمده است: شرایط حادی که اخیرا با توجه به گسترش ویروس کرونا گریبانگیر کشورمان شد، باعث شده تا محدودیت های مالی و معیشتی شدیدی بر بیشتر هموطنانمان تحمیل گردد که از جمله می توان به دستور تعطیلی بیشتر واحدهای صنفی و تولیدی اشاره کرد.

با عنایت به این قاعده مبنایی که ملازم با هر تکلیفی، حقی تعریف می گردد به نظر می رسد دولت در قبال تکالیف یادشده بایستی حقوقی برای این دسته از هموطنان تعریف کند و الا در شرایط سخت مالی و معیشتی کنونی صرفا به تبعیض و بی عدالتی دامن زده شده و ماحصل چنین سیاستی جز گسترش فقر و نارضایتی نیست.

یکی ازسیاست های مؤثر در این راستا همراهی حدبیشتری نظام بانکی کشور با صاحبان مشاغل،کارآفرینان و شهروندان خصوصا اقشار ضعیف جامعه به وسیله دستور به کلیه بانک ها درخصوص استمهال در بازپرداخت اقساط تسهیلات، بدون محاسبه جریمه تاخیر تادیه و سود مازاد، در بازه زمانی وسیع تر و نیز کاهش سود بانکی این تسهیلات و همچنین عدم لحاظ اثرات سوء بانکی و قضایی ناشی از صدور چک برگشتی در دریافت خدمات است.

متاسفانه مشاهدات حاکی از آن است که بعضی از این سیاست ها به دلیل عدم ابلاغ مقررات مربوطه از سوی مراجع ذی ربط اساسا اجرا نمی گردد و در بعضی دیگر از آنها نوعی آشفتگی در اجرا در بانک های مختلف از جمله در استان یزد- به چشم می خورد و این مساله موجبات نگرانی و نارضایتی مردم را فراهم نموده است.

با تدبیری که از جنابعالی سراغ داریم امیدواریم برای مقابله با این نابسامانی ها موارد مطروحه در این نامه هرچه زودتر پیگیری و در کلیه شعب بانکی کشور بصورت منسجم و یکپارچه عملیاتی گردد.

این نامه به امضای سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد و اشکذر، محمدرضا صباغیان نماینده شهرستان های مهریز، ابرکوه، بافق بهاباد و خاتم، کمال دهقانی فیروزآبادی نماینده تفت و میبد، محمدرضا دشتی اردکانی نماینده منتخب اردکان ، محمدصالح جوکار نماینده منتخب مردم یزد و اشکذر و سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده منتخب مردم شهرستانهای تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی رسیده است .

منبع: ایرنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5466

به "خبرنگاران نمایندگان فعلی و منتخب یزد، همراهی نظام بانکی با اقشار محروم را خواهان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نمایندگان فعلی و منتخب یزد، همراهی نظام بانکی با اقشار محروم را خواهان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید