درخواست استرالیا از مالزی برای محدودیت صدور ویزا برای اتباع عراق و سوریه

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: دولت استرالیا از مالزی خواسته است تا حق صدور ویزا برای اتباع عراقی و سوری را که به این کشور وارد می شوند، لغو کند.

درخواست استرالیا از مالزی برای محدودیت صدور ویزا برای اتباع عراق و سوریه

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، دولت مالزی پیش از این صدور ویزا برای اتباع ایرانی را لغو نموده و اکنون استرالیا از این کشور خواسته است تا چنین اقدامی را برای اتباع سوری و عراقی نیز انجام دهد.

بر اساس این گزارش درخواست استرالیا از مالزی با هدف محدود کردن سفر مهاجران غیر قانونی به استرالیا بوده است. بسیاری از مهاجران غیر قانونی و قاچاقچیان انسان با استفاده از خاک مالزی، پناهجویان خاورمیانه را به استرالیا منتقل می نمایند.

وزیر مهاجرت استرالیا در جمع خبرنگاران تاکید نمود، وزیر امور داخلی مالزی درخواست ما برای اعمال محدودیت بیشتر در زمینه صدور ویزا برای اتباع عراقی و سوری را دریافت نموده است. این محدودیت هم اکنون برای اتباع ایرانی اعمال می گردد.

وزارت امور داخلی مالزی نیز گروه کاری ویژه ای را برای آنالیز این موضوع تشکیل داده است. یک مقام مطلع وزارت امور داخلی مالزی نیز که خواست نامش فاش نگردد تاکید نمود، مالزی کوشش های خود برای جلوگیری از تبدیل این کشور به مرکزی برای انتقال مهاجران خارجی را تشدید نموده است.

مالزی در ماه جولای حق صدور ویزا برای اتباع ایرانی را پس از درخواست استرالیا لغو نموده است. ایرانی ها پیش از این می توانستند مانند سایر اتباع خارجی ویزای 30 روزه ای را برای حضور در مالزی خریداری نمایند.

حدود نیمی از ایرانی ها سال جاری با پرداخت پول به قاچاقچیان انسان به وسیله مالزی از اندونزی به استرالیا رفته اند و بسیاری از اتباع ایرانی نیز به صورت مستقیم از جاکارتا به سوی استرالیا مهاجرت نموده اند.

از ژانویه تاکنون ایرانی ها یک سوم 15 هزار مهاجر غیر قانونی را تشکیل داده اند که با پرداخت پول به قاچاقچیان از اندونزی به استرالیا مهاجرت نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2772

به "درخواست استرالیا از مالزی برای محدودیت صدور ویزا برای اتباع عراق و سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست استرالیا از مالزی برای محدودیت صدور ویزا برای اتباع عراق و سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید