درخواست دادگاه اروپا مداخله آشکار در امور قضایی روسیه است

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین هرگونه کوشش دادگاه حقوق بشر اروپا در فرایند قضائی محاکمه الکسی ناوالنی را مداخله ای غیر قابل پذیرش در امور داخلی این کشور دانست.

درخواست دادگاه اروپا مداخله آشکار در امور قضایی روسیه است

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بر اساس این گزارش، دیمیتری پسکوف در نشست خبری خود گفت: این تصمیم (دادگاه حقوق بشر اروپا) غیر قانونی بوده و تلاشی بسیار جدی برای مداخله در امور قضائی داخلی روسیه تلقی می گردد که به عقیده ما، چنین اقدامی کاملاً غیر قابل قبول خواهد بود.

وی همچنین اضافه نمود: ما به دنبال رویارویی نیستیم، اما از سوی دیگر چنین تصمیماتی و چنین نیات خصمانه ای در پس این تصمیم ها و سیاسی سازی آشکار فرایند تصمیم گیری (دادگاه حقوق بشر اروپا)، ابهامات زیادی را ایجاد می نماید.

سخنگوی کاخ سفید همچنین در مورد واکنش احتمالی روسیه به این تصمیم دادگاه حقوق بشر اروپا گفت که وزیر دادگستری روسیه به این اقدام پاسخ خواهد داد.

گفتنی است، پیشتر الگا میخائیلووا وکیل ناوالنی اعلام نموده بود که دادگاه حقوق بشر اروپا از روسیه درخواست نموده تا به استناد ماده 39 از منشور قوانین این دادگاه، ناوالنی را فوراً از زندان آزاد کند؛ ادعایی که مورد خشم شدید مسکو شده و امروز، سخنگوی کرملین به آن واکنش رسمی نشان داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9151

به "درخواست دادگاه اروپا مداخله آشکار در امور قضایی روسیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دادگاه اروپا مداخله آشکار در امور قضایی روسیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید