دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه در زمینه موتورسیکلت مسائل بسیار زیاد است، گفت: در حال حاضر دوربین های پلاک خوان، پلاک جلو را می خوانند این در حالیست که موتورسیکلت ها پلاک جلو ندارند، به همین دلیل اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها به صورت اتوماتیک سخت است.

دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها

حسین شهیدزاده در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به دو آلاینده ذرات معلق کوچکتر از 2.5 و 10 میکرون در تهران اظهار کرد: طی سال گذشته غلظت متوسط ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون از ابتدای پاییز تا 27 آذر 98.1 بود. طی سال جاری این عدد به 67.1 رسید و حدود 32 درصد کاهش یافت. غلظت متوسط ذرات کوچکتر از 2.5 میکرون نیز طی سال گذشته 36.06 بود که سال جاری با کاهش حدود 26 درصدی به 26.8 درصد رسید.

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه سال جاری با اعمال قانون معاینه فنی قدم کوچکی برای اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوای تهران برداشته شد، توضیح داد: علاوه بر این خدا یاری کرد و وضعیت آب و هوایی بهتر شد.

وی درباره آمار برگه های جریمه معاینه فنی گفت: پلیس هدایت و رانندگی مرجع آمار جرایم است بنابراین پلیس خود باید آمار را اعلام نمایند.

شهیدزاده در ادامه با اشاره به آلودگی هایی که از موتورسیکلت ها منتشر می گردد، گفت: مسائل در زمینه موتورسیکلت بسیار زیاد است و متولیان ترافیک باید کارهایی برای برطرف این مسائل انجام دهند. در حال حاضر دوربین های پلاک خوان، پلاک جلو را می خوانند و این در حالیست که موتورسیکلت ها پلاک جلو ندارند، به همین دلیل اعمال قانون معاینه فنی روی موتورسیکلت ها به صورت اتوماتیک سخت است. اولین قدم برای برطرف مسائل موتورسیکلت این است که هویت موتورشناسایی گردد چرا که ممکن است بسیاری از موتورها به نام راکب نباشد در نتیجه حتی اگر برای پلاک موتورسیکلتی جریمه ای صادر گردد ممکن است راکب اصلا متوجه جریمه نگردد چون آدرسی به منظور ارسال برگه جریمه برای او ندارند.

جایگزینی موتورهای پیک کاربراتوری با موتور برقی

سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به ممنوعیت فراوری موتورسیکلت های کاربراتوری اظهارکرد: طی چند سال اخیر موضوع جایگزینی موتورسیکلت های تهران با موتورهای برقی را دنبال می کردیم که به دلیل افزایش قیمت ها و وارداتی بودن آن ها به مشکل برخوردیم. در حال حاضر هدف ما جایگزینی موتورهای پیک کاربراتوری با موتور برقی است چون پیک های موتوری پیمایش بالایی دارند و آلودگی زیادی فراوری می نمایند.

وی در انتها گفت: موتورسیکلت های پیک پیمایش بسیار بالایی دارند و باید از توان کافی برخوردار باشند. قیمت موتورسیکلت های برقی در حال حاضر حدود 18 تا 20 میلیون تومان است و فعلا شاید نتوانیم تمام موتورسیکلت ها را با موتورهای برقی جایگزین کنیم بنابراین تمرکز خود را بر موتورهای پیک گذاشته ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشواری اعمال قانون معاینه فنی بر موتورسیکلت ها"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید