راهنمای سفر به کاستاریکا : سفری رویایی به کشور صلح و زیبایی

به گزارش جعبه مهر، کاستاریکا گنج اکولوژیک دنیا و منطقه ای مملو از تنوع زیستی است. جنگل های بارانی و سرسبز، سواحل بکر و دست نخورده، آتشفشان، باتلاق ها و مرداب ها تنها بخشی از جاذبه های طبیعی هستند که در سفر به کاستاریکا خواهید دید. این کشور زیستگاه گونه های کم یابی از حیات وحش است، از لاک پشت های دوست داشتنی و قورباغه های ریز و درشت سبز گرفته تا تنبل ها و مورچه خوارها.

راهنمای سفر به کاستاریکا : سفری رویایی به کشور صلح و زیبایی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن دیدن کنید.

اگر قصد سفر به کاستاریکا را دارید، به فکر برنامه ریزی درست و حسابی باشید. شاید بپرسید چرا برنامه ریزی؟ چون دیدنی ها و جاذبه های کاستاریکا آنقدر زیاد است که در یک سفر به همه آنها نخواهید رسید. شما به یک راهنمای جامع سفر احتیاج دارید که اطلاعاتی در خصوص بهترین زمان سفر، محل اقامت، دیدنی ها، غذاها و رستوران ها و بسیاری جزییات دیگر سفر به کاستاریکا به شما بدهد. این مطلب همان راهنماست.

رزرو بلیط، هتل و تور در خبرنگاران

کاستاریکا کشور صلح و زیبایی

کاستاریکا کشوری در بخش مرکزی قاره آمریکاست که در جنوب نیکاراگوئه و شمال پاناما قرار گرفته. این کشور از شرق به دریای کارائیب و از غرب به اقیانوس آرام می رسد. مساحت کل کاستاریکا 50660 کیلومتر مربع است و جمعیتی حدود پنج میلیون نفر دارد که 6/1 میلیون نفر از این جمعیت در سن خوزه مرکز این کشور ساکن هستند.

نژاد مردم کاستاریکا اسپانیایی است. مردم آنجا به زبان اسپانیایی صحبت می نمایند ولی بیشتر آنها به انگلیسی هم مسلط هستند و البته در بعضی منطقه ها زبان بومی هم رایج است.

واحد پول کاستاریکا کولن کاستاریکا (CRC) است و صادرات اصلی این کشور را قهوه و موز تشکیل می دهد.

از اواخر دهه 1980 کاستاریکا تبدیل به مقصدی پر هوادار برای گردشگری طبیعی شد چون این کشور عظیم ترین قلمرو گیاهان و جانوران روی زمین است. با این که مساحت کاستاریکا تنها 03/0 درصد از مساحت کل زمین است ولی در همین مساحت حداقل پنج تنوع زیستی جهان حضور دارند.

پارک های ملی و منطقه ها حفاظت شده کاستاریکا حدود 4/23 درصد از مساحت این کشور را اشغال نموده اند. حدود 250 گونه پستاندار، بیش از 400 نوع از خزندگان و دوزیستان، نزدیک به 900 گونه پرنده و 250 هزار نوع حشره از جمله یک چهارم پروانه های شناخته شده جهان در کاستاریکا پیدا می شوند.

بهترین زمان سفر به کاستاریکا

محبوب ترین زمان برای سفر به کاستاریکا فصل تعطیلات در کریسمس و سال نو است اما بهترین زمان برای زمان سفر به کاستاریکا، ماه های آبان، فروردین، اردیبهشت است که جمعیت گردشگران کمتر است. در این ماه ها باران ها یا هنوز آغاز نشده و یا به خاتمه رسیده اند و کاستاریکا پر از طراوت و سرسبزی است.

ماه های خشک سال از دی تا فروردین، آفتابی و گرما هستند. بیشترین اندازه بارش را هم در شهریور و مهر دارد. در فواصل بین این ماه ها، یعنی از اردیبهشت تا شهریور صبح ها معمولا آفتابی است و بعد از ظهرها همراه با بارندگی است.

تصمیم گیری بهترین زمان سفر به کاستاریکا به هدف شما از سفر بستگی دارد. اگر می خواهید از سواحل کاستاریکا لذت ببرید و تفریحات فضای باز داشته باشید، فصل خشک سال از دی تا فروردین بهترین زمان است اما محبوب بودن این فصل سبب خواهد شد سفری پر هزینه داشته باشید. چون همه چیز در بالاترین قیمت خود قرار گرفته است.

در فصول بارانی بسیاری از هتل ها تخفیف دارند و کاستاریکا چندان شلوغ نیست به همین علت فرصت مناسبی برای دیدن همه نقاط کشور است.

(تمام قیمت های اعلام شده در متن بر اساس نرخ دلار آزاد تاریخ 18 شهریور و به مبلغ 24620 تومان است)

چطور از ایران به کاستاریکا سفر کنید؟

اگر تصمیم جدی برای سفر به کاستاریکا دارید و زمان سفر تان را هم تعیین نموده اید، باید به فکر تهیه بلیط هواپیما باشید. پرواز مستقیم از ایران به کاستاریکا وجود ندارد و پروازها با توقف در کشورهای مختلف انجام می گردد. قیمت بلیط این پرواز ها هم بسته به شرکت هواپیمایی، کلاس سفر و تاریخ سفر متفاوت و بین 46 میلیون تا 71 میلیون است. برای اطلاعات بیشتر سری به خرید بلیط خارجی خبرنگاران بزنید.

شرکت های هواپیمایی ایر فرانس و بریتیش ایرویز با یک توقف به کاستاریکا پرواز دارند و شرکت های هواپیمایی الاتحاد از تهران، ترکیش ایرلاین از تهران، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز، قطر ایرویز از تهران، مشهد و شیراز و لوفت هانزا از تهران با دو توقف به کاستاریکا پرواز دارند.

بهترین روش سفرهای داخلی در کاستاریکا

اتوبوس ها در تمام منطقه ها کاستاریکا، حتی در دورافتاده ترین نقاط این کشور در دسترس، عالی و ارزان هستند. اتوبوس های شرکت های خصوصی کیفیت بیشتری دارند و حمل نقل با آنها سریع تر است ولی گرانترند. تاکسی هم برای سفرهای طولانی در صورتی که گروهی سفر می کنید، هزینه مناسبی دارند.

اجاره اتومبیل هم در کاستاریکا متداول است ولی گران است. برای یک اتومبیل معمولی حدود 40 دلار (985.200 تومان) در روز و برای اتومبیل WD 4 حدود 80 دلار (1.970.400 تومان) در روز باید هزینه کنید. اگر درخواست جزییات دیگری مثل جایگاه کودک برای اتومبیل داشته باشید، هزینه اجاره بیشتر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که رانندگی در کاستاریکا کمی سخت است. جاده های پر پیچ و خم در ارتفاعات احتیاج به مهارت رانندگی دارد.

پروازهای داخلی هم برای صرفه جویی در وقت مناسبند ولی هم هزینه بالاتری دارند و هم فرصت دیدن چشم انداز ها را از شما می گیرند.

در سفر به کاستاریکا کجا اقامت داشته باشید؟

برای آغاز ماجراجویی در کاستاریکا باید اول محلی برای اقامت انتخاب کنید. این کشور پر از استراحتگاه ها با هر سلیقه و بودجه ای است. چه بخواهید در یک اقامتگاه در طبیعت بمانید و چه بخواهید در یک هتل با شکوه اقامت داشته باشید، کاستاریکا گزینه های زیادی در اختیار تان قرار می دهد.

اگر دنبال بهترین و مجلل ترین هتل های کاستاریکا هستید Nalu Nosara، Hotel Tamarindo Diria Beach Resort، Monteverde Lodge & Gardens، Boutique Hotel Lagarta Lodge و Tabacón Thermal Resort & Spa بهترین انتخاب هستند.

هتل های مالی Lapa Rios Lodge، El Silencio Lodge & Spa، Almonds and Corals Lodge، Hotel Punta Islita و Parador Resort & Spa قیمت مناسب تری دارند.

استراحتگاه های همه جانبه معمولاً خانوادگی و نزدیک به بهترین جاذبه های این کشور هستند. Planet Hollywood Beach Resort، Dreams Las Mareas Costa Rica، Fiesta Resort Central Pacific - All Inclusive، Barceló Tambor و Playa Conchal The Westin Golf Resort & Spa از بهترین ها هستند.

اجاره در تعطیلات (Vacation Rentals) هم خانه های عظیمی هستند که معمولا به صورت خانوادگی اجاره می شوند. این اقامتگاه ها با توجه به فضای مناسبی که برای تعداد نفرات بالا فراهم می نمایند، هزینه ارزان ای دارند. خانه های ساحلی Casa Olivia، The March House، Casa Roca، Casa Islita، Casa Bali، Casa Woodbox و بسیاری دیگر از این دسته اقامتگاه ها هستند.

شاید باورش کمی سخت باشد ولی در کاستاریکا خانه درختی هایی هم هستند که می توانید برای اقامت اجاره کنید. Tree House Lodge، Finca Bellavista، Nature Observatorio، Hidden Canopy Tree Houses Boutique Hotel، Tree Houses Hotel، Lapas Nest Tree House و موارد دیگر از این دسته اقامتگاه ها هستند.

هزینه اقامت در اتاق های خصوصی در هاستل 25 دلار (615.750 تومان) برای هر شب است. هاستل ها بیشترا وای فای و صبحانه رایگان در اختیار شما قرار می دهند. هتل های مالی حدود 30 دلار (738.900 تومان) به ازای هر شب اقامت در اتاق دو تخته دریافت می نمایند و هتل های لوکس دو تا سه برابر این مبلغ برای هر شب می گیرند. اقامت در آپارتمان هم حدود 40 دلار (98.5200 تومان) برای هر شب هزینه دارد.

دیدنی هایی که نباید در سفر به کاستاریکا از دست بدهید

کاستاریکا کشوی سرشار از جاذبه های گردشگری طبیعی برای هر سلیقه و سنی سالی است. این جاذبه ها آنقدر زیاد هستند که در یک سفر نمی توانید همه آنها را ببینید. پس با توجه به علایق تان انتخاب کنید.

اگر عاشق طبیعت و عکاسی از چشم انداز ها خاص آن هستید

از دیدن چشم انداز ها خاص و عکس گرفتن از این چشم انداز ها لذت می برید؟ این چند جای دیدنی را در سفر به کاستاریکا از قلم نیاندازید

پارک ملی آتشفشان Poás

پارک ملی آتشفشان Poás یکی از حیرت انگیزترین نقاط منطقه Alajuela در کاستاریکا است. دهانه عظیم این آتشفشان نمادی از قدرت زمین است. این آتشفشان آخرین بار سال 1910 فوران کرد. با وجود زیبایی های طبیعت در کنار این خشم زمین این آتشفشان امروزه به یک از جاذبه های طبیعی کاستاریکا تبدیل شده است.

آبشار دل تورو

آبشار Del Toro عظیم ترین و دیدنی ترین آبشار کاستاریکا در Alajuela است. نمای این آبشار عظیم که از دل جنگل انبوه سرازیر می گردد واقعا نفس گیر است. اگر قصد عکاسی از طبیعت را دارید در اطراف آبشار چشم انداز ها عالی و دیدنی وجود دارد.

آبشار لا فورتونا

با یک ساعت پیاده روی از مرکز شهر فورتونا به چشم انداز دیدنی آبشار لا فورتونا (la fortuna) می رسید که در نزدیکی آتشفشان آرنال (Arenal) قرار گرفته است. این آبشار 75 متری یکی از خیره نماینده ترین آبشارهای کاستاریکا است. رودخانه آرنال بعد از عبور از پیچ و تاب های کوهستانی در نزدیکی دهانه آتشفشان تبدیل به آبشار می گردد و این زیبایی طبیعی را به وجود می آورد.

آتشفشان آرنال

اگر برای دیدن آبشار لا فورتونا رفتید، آتشفشان آرنال را هم از دست ندهید. این آتشفشان آخرین بار در سال 1968 فوران کرد و از آن سال به بعد یکی از مجذوب کنندهیت های طبیعی کاستاریکا شد. شکل مخلوطی آرنال سبب شده این آتشفشان به یکی از زیباترین عجایب طبیعی جهان نامگذاری شده است.

پارک ملی Corcovado

پارک ملی Corcovado عظیم ترین پارک ملی کاستاریکا است. این پارک با مساحت 400 کیلومتر مربع و با تنوع زیستی خاص و متنوع در نشنال جئوگرافیک به اسم مکانی با بیشترین اندازه تنوع بیولوژیکی جهان معرفی شده است. از انواع تمساح های آمریکایی گرفته تا مورچه خوار و تنبل های دو انگشت و سه انگشت و جاگوارها در این پارک زندگی می نمایند.

پارک ملی Tortuguero

رفتن به این پارک کمی سخت است چون فقط می توانید با هواپیما یا قایق به آنجا بروید. اما این سختی ارزشش را دارد، تنوع زیستی این پارک، آن را به طرز عجیبی متمایز و زیبا نموده است. یازده زیستگاه مختلف از جمله جنگل های بارانی، حرا، باتلاق ها، سواحل و تالاب ها در پارک ملی تورتو گوئررو وجود دارند و از همه مجذوب کننده تر این که، محل اصلی لانه لاک پشت های دریای سبز، Leatherbacks و لاک پشت های Hawksbill است.

پارک ملی مانوئل آنتونیو

در نزدیکی دهکده عجیب و غریب مانوئل آنتونیو، مشهورترین پارک ملی کاستاریکا به نام پارک ملی مانوئل آنتونیو قرار گرفته است. این پارک زیستگاه طبیعی بسیاری از گونه های در معرض خطر از جمله میمون سنجابی است. سفر به کاستاریکا بدون دیدن این پارک، اشتباه عظیمی است.

پارک بیولوژیکی Monteverde Cloud Forest

پارک بیولوژیکی Monteverde Cloud Forest یکی از بهترین نمونه های جهانگردی پایدار در جهان است که 2.5 درصد از تنوع جهانی را در 10500 هکتار جا داده است. در این جنگل بیش از 2500 گونه گیاهی، 100 گونه پستاندار، 400 گونه پرنده و 120 گونه خزنده زندگی می نمایند و هر ساله بیش از 70000 نفر از آنها بازدید می نمایند.

پارک طبیعی آبشار لاپاز

پارک طبیعی La Paz Waterfall Gardens یک پناهگاه طبیعی است که در نزدیکی سن خوزه قرار گرفته است. پنج آبشار، جنگل های ابری و بارانی، مارها، قورباغه ها، ارکیده و هلیکونیا و باغ وحش از مجذوب کنندهیت های این پارک هستند.

این پارک پناهگاه صد گونه حیوانی مثل چگوار، میمون و پرنده هایی مثل مرغ مگس خوار است.

جزیره کوکوس

جزیره کوکوس در 550 کیلومتری ساحل کاستاریکا قرار گرفته است و تنها جزیره شرقی اقیانوس آرام با جنگل بارانی گرجهتی است. این جزیره تا حد زیادی الهام بخش صحنه هایی از فیلم پارک ژوراسیک بوده. در حقیقت، بعضی از صحنه های این فیلم در جزیره کوکوس فیلمبرداری شده است. البته هیچ کس اجازه اقامت در این جزیره را ندارند و گردشگران تنها به وسیله قایق های مخصوص می توانند از آن بازدید نمایند.

اگر از سواحل لذت می برید

کاستاریکا با تقریباً 1300 کیلومتر خط ساحلی با اقیانوس آرام و دریای کارائیب، برای تمام عاشقان دریا بهترین انتخاب است.

ساحل سانتا ترزا

سانتا ترزا در حاشیه شبه جزیره نیکویا، دهکده ای کوچک ماهیگیری و یکی از زیباترین منطقه ها کاستاریکا است. اگر چه این دهکده به خاطر مسافران همواره پررونق است اما آرامش و زیبایی خودش را حفظ نموده است. سواحل شنی نرم و امواج دریا در ساحل سانتا ترزا عاشقان دریا و موج سواری را جذب خود می نماید.

دهکده ساحلی مانوئل آنتونیو

این دهکده ساحلی کوچک به علت پارک ملی اش مشهور است. این پارک عالی ترین ساحل ماسه سفید در کل کشور را دارد که بین آب فیروزه ای و درختان نخل پر از میمون، بهشتی رویایی را به وجود آورده است.

ساحل Malpaís

Malpaís در جنوب شرقی شبه جزیره نیکویا قرار گرفته است. این ساحل مناسب موج سواری است و با داشتن شن و ماسه طلایی و سفید که کیلومترها امتداد دارد و چشم انداز زیبای غروب خورشید، بهترین محل برای پیاده روی عاشقانه است.

دهکده مونتزوما

مونتزوما دهکده ای زیبا و ساحلی با فضای دوست داشتنی بوهمی در شبه جزیره نیکویا است. این دهکده محل مناسبی برای لذت بردن از یک فضای گرم و صمیمی در کنار اقیانوس و محیط جنگلی است. دهکده ساحلی مونتزوما چندین کیلومتر در خط ساحلی ادامه دارد و با خانه های چوبی مجذوب کننده، هتل ها و مجموعه ای از رستوران ها که غذاهای محلی و بین المللی سرو می نماید مورد توجه گردشگران قرار گرفته اند.

شهر ساحلی اویتا

اویتا شهری ساحلی آرام در جنوب دامنیکال است این شهر کوچک در دامنه تپه جنگل قرار گرفته است و پر از جهتهای پیاده روی، مهمانخانه ها و مغازه ها، مجموعه ای از مراکز خرید و هتل های لوکس در تپه های مشرف به ساحل است.

شهر ساحلی دومنیکال

ساحل دومنیکال یکی از بهترین سواحل موج سواری در کاستاریکا است که امواجی تقریبا ثابت دارد به همین علت هم برای موج سواران مبتدی و هم موج سواران ماهر ساحلی مناسب است. ساحل حدود چهار کیلومتر ادامه دارد و به جنگل ختم می گردد. غروب این ساحل واقعا چشم نواز است. مردم محلی و گردشگران هنگام غروب دور ساحل جمع می شوند و این چشم انداز زیبا را دیدن می نمایند.

شهر ساحلی تاماریندو

ساحل صخره ای و طولانی Tamarindo، امواج عالی برای موج سواری دارد. بسیاری از مسابقات بین المللی موج سواری که هر ساله در اینجا برگزار می گردد. موقعیت این شهر و ارتباط راحتی که با سایر سواحل دارد، آن را به یک پایگاه ایده آل برای مسافرانی تبدیل می نماید که می خواهند سواحل شمالی اقیانوس آرام کاستاریکا را کشف نمایند. غیر از موج سواری فعالیت های زیادی وجود دارد که می توانید در Tamarindo تجربه کنید. از قایقرانی گرفته تا ماهیگیری، زیپ لاین و اسب سواری.

دهکده ساحلی پونتا اووا

پونتا اووا (Punta Uva) دهکده ای ساحلی کوچک است که به علت داشتن آب های آرام، محصور شده در بین صخره ها و ماسه های سفید زیبا و نرم شناخته شده است. به علت مسطح بودن ساحل، بهترین منطقه برای دوچرخه سواری است. پیاده روی، غواصی و کایاک سواری هم در این ساحل پرهوادار است.

سواحل دیگری مثل مانزانیلو (Manzanillo)، پلایا چیکویتا (Playa Chiquita)، پلایا کونچال (Playa Conchal)، پلایا فلامینگو (Playa Flamingo) و پلایا بینساز (Playa Biesanz) هم در کاستاریکا محبوب هستند.

اگر از دیدن موزه ها لذت می برید

کاستاریکا چندین موزه جالب و محبوب دارد که اگر عاشق موزه ها هستید در سفر به کاستاریکا نباید آنها را از دست بدهید.

موزه ملی کاستاریکا

این موزه در داخل قلعه بلاویستا قرار گرفته است و در ابتدا به وسیله ارتش مورد استفاده قرار می گرفت. حتی هنوز هم جای گلوله های جنگ داخلی 1984 را در آن خواهید دید. موزه ملی کاستاریکا مجموعه قابل توجهی از هنرهای مربوط به دوره استعمار صنعتی و مدرن، آثار باستانی و نمایشگاه های میراث طبیعی و فرهنگی است. این موزه آنقدر مجذوب کننده است که باید ساعت ها وقت برای دیدن تمام جزییاتش بگذارید.

موزه هنر کاستاریکا

موزه هنر کاستاریکا را می توانید در محیط زیبا پارک La Sabana پیدا کنید. در این موزه از زمان افتتاحش در سال 1978، بیش از 3000 قطعه هنری از هنرمندان داخلی و بین المللی نگهداری می گردد.

موزه بچه ها

مکانی که موزه بچه ها امروزه در آن قرار گرفته، در سن خوزه، در گذشته زندان بود ولی اکنون به طور کامل بازسازی شده است. نمایشگاه ها و فعالیت های علمی متنوعی برای بچه ها در این موزه قرار گرفته است که هم برای بچه ها و هم برای عظیمسالان مجذوب کننده و آموزنده است.

موزه فرهنگ عامه

موزه فرهنگ عامه در خانه رئیس جمهور سابق آلفردو گونزالس فلورس در بین هردیا و باروا قرار گرفته است. در این موزه می توانید همه چیز را در خصوص فرهنگ، مد، معماری، شیوه های کشاورزی و شیوه زندگی بومی در قرن 19 کاستاریکا بیاموزید. وقتی از این موزه فرهنگی بازدید می کنید مثل این است که به گذشته بازگشته اید. اجرای زنده موسیقی سنتی، داستان گویی شفاهی و غذای سنتی هم از مجذوب کنندهیت های موزه است.

موزه یشم

موزه یشم یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در کاستاریکا برای آنالیز تاریخ این کشور و به طور خاص تجارت یشم در بین 500 تا 300 سال قبل از میلاد است. در این موزه بیش از 7000 تکه جواهر و یشم به نمایش گذاشته شده است.

موزه علوم طبیعی La Salle

موزه علوم طبیعی Salle در پارک لا سابانا سن خوزه واقع شده است. در این موزه 200000 نمونه طبیعی از سراسر جهان و مجموعه چشم گیری از حیوانات تاکسیدرمی، خزندگان و ماهی ها وجود دارد. نمایشگاه پروانه و حشرات هم بیش از یک میلیون نمونه عجیب و باورنکردنی را در خود دارد.

موزه خفاش مونته ورده

هرچند برای خیلی ها خفاش موجود ترسناکی است ولی این موجود ترسناک برای زیست بوم جنگلی و بارانی، موجودی ارزشمند است. به همین علت موزه ای از خفاش در مونته ورده احداث شد که مجموعه زیبایی از هشت گونه مختلف خفاش ها در آن جمع آوری شده اند.

موزه حشرات

موزه حشرات در زیرزمین مدرسه موسیقی دانشگاه کاستاریکا قرار گرفته است و در آن 500000 حشره از آمریکای مرکزی و جنوبی از جمله یک مجموعه نفیس از پروانه ها، سوسک ها و عنکبوت ها جمع آوری شده اند.

موزه لاک پشت دریایی

موزه لاک پشت دریایی در Tortuguero قرار گرفته است. هر چند که این موزه بسیار کوچک است ولی براd یادگیری در خصوص لاکپشت های دریایی بهترین مکان است. همه چیز در خصوص لاکپشت ها، از لانه سازی گرفته و تخم گذاری تا چگونگی حفظ جانشان در طبیعت و رفتارهای خارج از فصل آنها در این موزه آموزش داده می گردد.

موزه جرم شناسی

این موزه در ساختمان OIJ (ساختمان پلیس) در سن خوزه قرار گرفته است. اگر علاقه مند به جرم و جنایات هستید و قلب ضعیفی ندارید به این موزه سر بزنید چون در اینجا تصاویر مختلفی از جنایات و استخوان های مقتولین و اجزای بدن آنها به نمایش گذاشته می گردد.

اگر برای استراحت به کاستاریکا سفر می کنید

اگر به قصد ریلکس کردن به کاستاریکا سفر کردید، کشور مناسبی را انتخاب کردید. گزینه های زیادی پیش رو دارید.

چشمه های آب گرم تاباکون

چشمه های آب گرم Tabacon عظیم ترین چشمه های آب گرم طبیعی در کاستاریکا است. این چشمه ها در جنگل های بارانی بخش تاباکون قرار دارند. استخرهای آن با آبهای معدنی با درجه حرارت های مختلف پر می شوند. همزمان با استراحت در این استخرهای آب گرم، می توانید از دیدن چشم انداز ها اطراف هم لذت ببرید.

حمام گل آتشفشانی Rincón de la Vieja

حمام گل آتشفشانی Rincón de la Vieja در Guanacaste یکی از بهترین گزینه ها برای ریلکس کردن است. آب های چشمه های آب گرم کاستاریکا مستقیما از آتشفشان سرچشمه می گیرند به همین علت سرشار از مواد معدنی و گل و لای آتشفشانی هستند. این گل و لای مملو از گوگرد، روی و منیزیم است که علاوه ایجاد آرامش باعث کاهش التهابات پوستی و کاهش درد های مفصلی می گردد.

مراسم سنتی کاکائو

دانه کاکائو پر از منیزیم، کلسیم و آنتی اکسیدان است و به اعتقاد عمومی برای قلب شما مفید است. با شرکت در مراسم کاکائو می توانید با مراحل درست کردن نوشیدنی کاکائو آشنا شوید. در این مراسم آوازهای سنتی آرامش بخش و سخنرانی های انرژی زا اجرا می گردد که در کنار نوشیدن یک فنجان نوشیدنی کاکائو یا قهوه، احساسی شبیه جلسه مراقبه را برای شما به وجود می آورد.

یوگا سنتی

در خصوص آرامش بخش بودن یوگا بحثی نیست. در کاستاریکا استودیوهای زیادی برای یوگا وجود دارد که می توانید در آنها مدیتیشن و مراقبه کنید. در سخنرانی های آنها شرکت کنید و غذاهای ارگانیک میل کنید. حتی گاهی این کلاس ها در ساحل برگزار می شوند. تمام این کارها خستگی را از تن شما در می نماید.

آرامش با سنگ های آتشفشانی

ماساژ با سنگ یکی از محبوب ترین روش های درمان در کاستاریکا است، که در آن سنگ های آتشفشانی سیاه گرم شده و روی پوست شما قرار می گیرند و یک ماساژور از آنها برای ماساژ استفاده می نماید. گرما این سنگ ها رگ های خونی را گشاد می نماید و سبب گردش بهتر خون شده و آرامش عمیقی ایجاد می نمایند.

اگر به معماری و تاریخ علاقه دارید

تاریخ کاستاریکا آثار زیادی از خود به جا گذاشته که کنار طبیعت دیدنی تر شده اند.

کره های مرموز سنگ

کره های غول پیکر سنگی اولین بار در دهه 1930 در منطقه جنوب کارائیب در Palmar Sur کشف شد. حدود 300 توپ سنگی در کاستاریکا کشف شده که تصور می گردد بعضی از این توپ های سنگی بیش از 1000 سال عمر دارند. وزن بعضی از آنها 16 تن است و این که چه کسی و چگونه آنها را ساخته یک معما عظیم است.

تئاتر ملی

تئاتر ملی یکی از جاذبه شگفت انگیز معماری و فرهنگی در سن خوزه است. این ساختمان در سال 1897 تکمیل شد، نمای کلاسیک ستون رنسانس را دارد که در بالای آن مجسمه هایی با نماد پایکوبی، موسیقی و معروفیت قرار گرفته است. سرسرای آن مرمرهای صورتی تزیین شده و نقاشی های دیواری، زندگی به سبک کاستاریکا را به تصویر می کشد.

ویرانه های کلیسای سانتیاگو آپوستل

این شگفتی باستان شناسی در کارتاگو قرار گرفته است که نام رسمی آن Santiago Apostol Parish Ruins است، البته بسیاری افراد محلی آن را به نام خرابه (The Ruin) می شناسند. اگرچه دیوارهای فعلی این کلیسا در دهه 1870 ساخته شده است ولی قدمت این کلیسا بیشتر از این است و احتمال می رود که مربوط به قرن 16 باشد.

خرابه های اوخاراس

خرابه های اوخاراس (Ujarras) یکی از زیباترین به جای مانده های تاریخی کاستاریکا است. این ویرانه ها در شهر اورسی قرار دارند و بقایایی از کلیسای قرن شانزدهمی است که در اثر زلزله نابود شده. دیوارهای زیبا و سفید و خاکستری سنگی باستانی خرابه اوجاراس در پس زمینه تپه های سبز یشمی چشم انداز ای فوق العاده به وجود می آورد.

می بینید که دیدنی های کاستاریکا تمام نشدنی است. این موارد فقط بخشی از بهترین ها بودند.

هزینه تفریحات در کاستاریکا چقدر است؟

ورودی بیشتر پارک های ملی حدود 10 دلار (246.300 تومان) است که برای دانشجویان و دانشجویان تخفیف در نظر گرفته می گردد. اگر با تورهای یک روزه گشت گذار کنید برای یک روز باید حدود 40 دلار (985.200 تومان) پرداخت کنید.

برای غواصی بین 55 تا 90 دلار (1.354.650 تا 2.216.700 تومان) دریافت می نمایند و اگر قصد دارید در دوره های آموزشی موج سواری شرکت کنید برای یک هفته حدود 40 دلار (985.200 تومان) باید پرداخت کنید. اسب سواری هم 20 دلار (492.600 تومان) برای هر ساعت هزینه دارد.

اگر عاشق غذا خوردن هستید

یکی از بهترین تفریحات در سفر به کاستاریکا، تجربه خوردن غذاهای محلی است. در سراسر کاستاریکا می توانید این غذاهای خوشمزه را میل کنید. اما کدام غذاها در کاستاریکا محبوب تر هستند؟

پیکادیلوس

در واقع غذایی است که در کنار غذای اصلی سرو می گردد که البته به علت کامل بودنش می تواند غذای اصلی هم باشد. Picadillos از ترکیب گوشت و سبزیجات تهیه می گردد. ممکن است گوشت مرغ یا گاو باشد که کنار کدو حلوایی و سیب زمینی کبابی سرو می گردد. چاشنی آن هم سیر، فلفل دلمه ای، پیاز و پونه کوهی است. رستوران های خانگی بهترین پیکادیلوس را سرو می نمایند.

گالو پینتو

گالو پینتو (Gallo Pinto) یکی از رایج ترین غذاها برای صبحانه است. این غذا ترکیبی از برنج، لوبیا، پیاز، فلفل، گشنیز و گیاه چنار شیرین است که برای حدود 12 ساعت با هم ترکیب می شوند تا طعم آنها با هم مخلوط گردد. سپس آنها را پخته و روی آن یک تخم مرغ و پنیر سرخ شده قرار می دهند. اگر برای صحانه گالو پینتو بخورید کل روز احساس گرسنگی نمی کنید.

چیفریجو

این غذا میان وعده است که یا بین روز و یا آخر شب خورده می گردد. Chifrijo گوشت سرخ شده با لوبیا و نان تورتیلا است که داخل این ساندویچ آن آووکادو، لیمو و سبزیجات قرار می دهند. این میان وعده آنقدر سنگین است که اگر آخر شب خورده گردد برای هضم آن باید تا صبح بیدار بمانید.

کاسادو

کاسادو نهار رایج در کاستاریکا است و تقریبا در هر رستورانی سرو می گردد. این غذا همواره از یک پروتئین، انواع سیب زمینی، سالاد و دانه های شیرین سرخ شده درست می گردد که با برنج و لوبیا خورده می گردد.

آب میوه های گرجهتی

در هر کجا که در کاستاریکا باشید، کیوسک های می بینید که مخصوص درست کردن آب میوه های گرجهتی است. انبه، آناناس، شاه توت، خربزه و موز رایج هستند ولی اگر می خواهید تجربه ای نو داشته باشید انبه سبز ترش یا هورچاتا (برنج، دارچین و شیر) را امتحان کنید.

گرانیزادوس

گرانیزادوس نوعی دسر سرد برای فرار از گرما در ساحل است. تکه های خرد شده که با شیر غلیظ ترکیب می گردد و شربت میوه را به آن اضافه می نمایند. حتی گاهی چند لایه شربت داخل آن می ریزند. نارگیل، گیلاس، تمشک آبی، انگور و انبه از رایج ترین طعم های آن است.

فهرست غذاهای خاص کاستاریکا تمام شدنی نیست Enyucados، Flan de coco، Empanadas، Churros، Chorreadas، Ceviche، Arroz con leche و بسیاری دیگر. بهترین کار این است که به یک رستوران خوب مراجعه کنید و از آنها هدایت بگیرید. برای چشیدن طعم غذاهای محلی کاستاریکا، رستوران های El Mirador Restaurant، Pangas Beach Club، Café y Macadamia، Coco Loco، Drake Bay Café، Mirador Ram Luna، Le Monastére از بهترین ها هستند.

اگر غذا را در رستوران محلی بخورید برای هر وعده غذا بین یک تا سه دلار (24.630 تا 73.890 تومان) باید پرداخت کنید. هزینه هر وعده غذایی در رستوران های لوکس تر از 15 دلار (369.450 تومان) بیشتر است. اگر غذا را از دستفروش ها خریداری کنید کمتر از یک دلار باید بپردازید.

سوغاتی های کاستاریکا فراموش نگردد

حتما بعد از سفر به کاستاریکا، خیلی ها منتظر گرفتن سوغاتی هستند. قهوه، شکلات، سس سالسا لیزانو، جواهرات، صنایع دستی چوبی، کیف و کفش دست دوز، لباس های محلی، وسایل سرامیکی، مایو و صابون یادگاری های خوبی از کاستاریکا هستند.

از کجا سوغاتی خریداری کنید؟

بازار مرکزی

بازار مرکزی (Mercado Central) در سن خوزه با تعداد زیادی غرفه و پس کوچه های باریک، مکانی سرگرم نماینده برای خرید محلی است. لباس، سوغاتی، گل های تازه، محصولات محلی، دستبندهای مختلف و سیگار برگ ها و مواد غذایی در این بازار شلوغ به فروش می رسند.

بازار ملی صنایع دستی

Mercado Nacional de Artesania درست در قلب سن خوزه محلی برای خرید صنایع دستی و انواع سوغاتی است. نقاشی، مجسمه، سرامیک، منسوجات، جواهرات و بعلاوه محصولات چوبی و چرمی را در اینجا خریداری کنید.

گالری نامو

این بازار از مراکز معتبر برای خرید صنایع دستی و آثار هنری در سن خوزه است. مجموعه مختلفی ماسک های Brunka، سبدهای بافته شده Wounaan، عروسک های Guaymi، تشک های نی و بسیاری آثار دیگر در این بازار به فروش می رسند.

اگر قصد خریدهای دیگری غیر از سوغاتی دارید

آونیدا اسکازو

این بازار یکی از مدرن ترین مراکز خرید در سن خوزه ست. انواع فروشگاه ها برند و رستوران ها درجه یک در این مرکز خرید پیدا می کنید.

سیتی مال

سیتی مال هم مرکز خریدی لوکس و مناسب برای خرید و تفریح خانوادگی در شهر Alajuela است. در طبقات مختلف این فروشگاه ها انواع فروشگاه های مارک برای خرید لباس، کیف و کفش وجود دارند. سینما و شهر بازی سرپوشیده هم برای تفریح در بازار برای تفریح قرار دارند.

مرکز آونیدا

Avenida Central خیابانی شلوغ در قلب سن خوزه، مکانی مناسب برای قدم زدن همزمان با خرید است. انواع فروشگاه ها و بوتیک و رستوران را می توانید در این خیابان پیدا کنید.

بازار مرکزی کشاورزی اسکازو

بهترین بازار برای خرید محصولات باغی و کشاورزی در کاستاریکا است. انواع میوه ها، آبزیان، پنیر محلی، غذاهای محلی و ناشناخته را در این بازار خواهید دید.

نکات مهم برای سفر به کاستاریکا

نکاتی هستند که بد نیست پیش از سفر به کاستاریکا آنها را بدانید.

اگر می خواهید در هزینه های سفر به کاستاریکا صرفه جویی کنید.

  • خارج از فصل گردشگری به کاستاریکا سفر کنید. چون در این دوره ها همه چیز ارزان تر است. از بلیط منطقه ها دیدنی گرفته تا هزینه هتل.
  • کاستاریکا نقاط دیدنی رایگان زیادی دارد که دیدن همه آنها کل زمان تعطیلات شما را پر خواهد نمود. پس به جای هزینه کردن از جاذبه های رایگان مثل پیاده روی در پارک ها، دیدن آبشار لا فورتونا و بسیاری دیگر، دیدن کنید.
  • لازم نیست حتما در هتل اقامت کنید. کمپ های زیادی هستند که با هزینه حدود پنج دلار (123.150 تومان) در هر شب می توانید آنها را اجاره کنید.
  • منطقه کارائیب کاستاریکا ارزان تر است به جای ماندن در سن خوزه به آنجا بروید.
  • از اتوبوس محلی برای سفر های داخلی بهره ببرید. شاید کمی سخت باشد ولی هم هزینه کمتری دارد و هم می توانید از دیدن چشم انداز ها اطراف لذت ببرید.

خودتان مواظب خودتان باشید

  • سرقت های کوچک مثل کیف قاپی در همه جهان وجود دارد. کاستاریکا هم از این موضوع مستثنا نیست. مواظب وسایل شخصی تان باشید.
  • بعضی از تاکسی به بهانه خراب بودن تاکسی متر هزینه زیادی از شما می گیرند. این رایج ترین نوع کلاه برداری در کاستاریکا است. پس قبل از حرکت با راننده قیمت را طی کنید.
  • شب ها به منطقه ها خلوت نروید و همواره اطلاعات کامل در خصوص جایی که می روید داشته باشید.
  • از نقشه یا اپلیکیشن هایی که راهنمای جهت هستند بهره ببرید.
  • از مدارک شخصی تان مثل گذرنامه کپی بگیرید.
  • برنامه ای از سفر تان برای دوستان نزدیک و خانواده ارسال کنید تا آنها آگاه باشند شما کجا هستید.
  • اگر به مسئله ای برخوردید از پلیس یاری بگیرید و به غریبه ها اعتماد نکنید.
  • حتما برای سفرتان بیمه مسافرتی داشته باشید.
  • اگر قصد تبدیل ارز را دارید فقط در بانک ها و صرافی های مجاز این کار را انجام دهید. احتمال کلاهبرداری در مراکز غیر رسمی زیاد است.

اگر برای خرید رفتید

  • دلار آمریکا و کارت های اعتباری بین المللی در بیشتر فروشگاه ها مورد قبول هستند.
  • هنگام خرید، اشیای قیمتی و اسناد مهم را در کیف دستی خود حمل نکنید.
  • برای خرید چانه بزنید. اما قیمت را زیاد پایین نیاورید. سعی کنید پیشنهاد تان معقولانه باشد.
  • کمی اسپانیایی یاد بگیرید. در این صورت هم بهتر تخفیف می گیرید و هم توجه بیشتری به شما می گردد.
  • اگر می خواهید قهوه به اسم سوغاتی به بیاورید دقت کنید که قهوه اصلی خریداری کنید. مارک های صادراتی Café Britt یا Café Rey بهترین ها هستند.

به سایر جزییات هم دقت کنید

دیدن حیات وحش بهترین قسمت سفر به کاستاریکاست. اما در نظر داشته باشید که مردم این کشور به طبیعت و حیات وحش اهمیت زیادی می دهند و هر گونه آسیب به آنها برای تان دردسر درست می نماید.

  • لباس مناسب با خود تان ببرید حتی در فصل گرم هم لباس برای هوای بارانی ببرید. آب و هوای کاستاریکا قابل پیش بینی نیست. کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و اسپری حشره کش هم همراه تان باشد.
  • اگر در جایی هستید که آب معدنی در دسترس تان نیست نگران نشوید؛ آب شیر کاستاریکا قابل نوشیدن و سالم است.
  • اگر تلفن همراه تان آنلاک باشد، در کاستاریکا کار می نماید. فقط قبل از سفر به کاستاریکا رومینگ سیم کارت تان را فعال کنید. البته از نظر هزینه ای با توجه به دسترس بودن وای فای رایگان در بیشتر نقاط، بهتر است از اینترنت برای تماس بهره ببرید.
  • ولتاژ برق در کاستاریکا 110 ولت است. اگر وسایل برقی 220 ولت با خود می برید احتیاج به مبدل دارید.
  • شماره اورژانس در کاستاریکا 119 است.
  • و در آخر بد نیست بدانید مالیات بر ارزش افزوده در کاستاریکا 13 درصد است و به تمام پرداخت های شما تعلق می گیرد.
منبع: علی بابا
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10672

به "راهنمای سفر به کاستاریکا : سفری رویایی به کشور صلح و زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کاستاریکا : سفری رویایی به کشور صلح و زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید