رونالدو بالاتر از مسی ، نخستین مرد یک میلیارد دلاری تاریخ فوتبال

به گزارش جعبه مهر، فوق ستاره پرتغالی تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا با 105 میلیون دلار درآمد در سال 2020 به نخستین بازیکن فوتبال تاریخ تبدیل شد که به باشگاه میلیاردرهای جهان می پیوندد.

رونالدو بالاتر از مسی ، نخستین مرد یک میلیارد دلاری تاریخ فوتبال

به گزارش خبرنگاران به نقل از فوربس، کریستیانو رونالدو در یکی دیگر از عرصه های رقابت با لیونل مسی از نابغه آرژانتینی پیش افتاد و نام خود را به عنوان نخستین -و تا امروز تنها- بازیکن فوتبال در جهانی افراد با ثروت بیش از یک میلیارد دلار ثبت کرد. این فوتبالیست 35 ساله پس از تایگر وودز گلف باز (در 2009) و فلوید می ودر مشتزن (در 2017) سومین ورزشکار تاریخ است که وارد باشگاه میلیاردرهای جهان می گردد.

رونالدو در مدت 17 سال حضور در عرصه فوتبال حرفه ای 650 میلیون دلار درآمد داشته و انتظار می رود درآمد او تا انتها قراردادش با یوونتوس در تابستان 2022 به 765 میلیون دلار برسد. در عوض، مسی که سه سال دیرتر از رونالدو وارد جهانی فوتبال شد، از 2005 تا امروز 650 میلیون دلار به جیب زده است. تنها ورزشکار دیگر تاریخ که تا حدودی به این فوق ستاره نزدیک شده، الکس رودریگز (بازیکن تیم بیسبال نیویورک یانکیز) است که در 2016 با 450 میلیون دلار درآمد بازنشست شد.

از دیگر فوتبالیست های پردرآمد تاریخ می توان به دیوید بکام اشاره نمود که در انتها حضور در مستطیل سبز 500 میلیون دلار در حساب بانکی اش پول داشت. هر چند نیمی از این رقم از فعالیت های خارج از زمین به دست آمده بود. رونالدو ژانویه 2020 به رکورد 200 میلیون فالوئر در اینستاگرام رسید و مجموع دنبال کننده ها و هوادارانش را در شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر و اینستا به رقم خیره کننده 427 میلیون نفر رساند؛ محبوب ترین ورزشکار روی زمین.

60 میلیون دلار از درآمد 105 میلیون دلاری رونالدو مربوط به دستمزدش در یوونتوس است که البته به دلیل شیوع کرونا و تعطیل شدن سه ماهه سری آ نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مسی با 104 میلیون دلار سومین ورزشکار پردرآمد سال 2020 پس از راجر فدرر 106 میلیون دلاری و رونالدو است. او هم 70 درصد دستمزد خود را به دلیل تعطیل شدن تمرین ها و بازی های بارسا در لالیگا به باشگاه بخشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6349

به "رونالدو بالاتر از مسی ، نخستین مرد یک میلیارد دلاری تاریخ فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونالدو بالاتر از مسی ، نخستین مرد یک میلیارد دلاری تاریخ فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید