سازنده ها برای آبرویشان پروژه مسکن مهر را جمع کردند

به گزارش جعبه مهر، انبوه ساز فازهای 5 و 9 نو مسکن مهر پردیس با بیان اینکه دستگاههای خدمات رسان از بار مسئولیت پروژه مسکن مهر شانه خالی کردند گفت: وزارت راه و شهرسازی مجبور بود خودش زیرساختها را تامین کند و همین مساله مهمترین عامل طولانی شدن، مواجهه با تورم و بدقولی دولت در اتمام پروژه ها شد؛ کار به جایی رسید که بسیاری از همکاران ما برای آبرویشان هرچه در توان داشتند گذاشتند تا طرح جمع گردد.

سازنده ها برای آبرویشان پروژه مسکن مهر را جمع کردند

ایرج رهبر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اوایل سال 1392 قرارداد اجرای فازهای 5 و 9 نو مسکن مهر شهر نو پردیس را امضا کردیم که دو سه ماه بعد، دولت دهم به سرانجام رسید و ما با دولت نو همراه شدیم. پیش از آن 8300 واحد را در شهرک ابریشم کرج ساخته بودیم که سه ساله طرح را به سرانجام رساندیم. تصور می کردیم مسکن مهر پردیس را هم تقریبا در چنین بازه زمانی به اتمام برسانیم اما وقتی وارد طرح شدیم فهمیدیم کار سخت تر از آن است که فکرش را می کردیم.

وی اضافه نمود: توپوگرافی خشن و کوههای صعب العبور پردیس کار را سخت نموده بود. اما مشکل اصلی ما این نبود. مساله به متعهد نبودن دستگاههای خدمات رسان در تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مربوط می شد. به همین خاطر وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای نو مجبور بودند خلاء دستگاههای دیگر را پر نمایند. احداث مدرسه، مسجد، درمانگاه، کلانتری، پارک و غیره به وسیله منابع شرکت عمران انجام شد که طبیعتا به تطویل پروژه انجامید.

رهبر اظهار داشت: دائما این دغدغه را داشتیم که به علت طولانی شدن طرح و مواجهه با تورم روزافزون نهاده های ساختمانی، کار تعطیل گردد. وزارت نیرو با اینکه هزینه انشعابات را دریافت می کرد اصلا خودش را متعهد نمی دانست که داخل سایتها آب، برق و گاز را تامین کند و این موارد اغلب بر عهده وزارت راه و شهرسازی بود.

وی گفت: برای احداث یک خیابان بعضا مجبور بودند دیوارهای حائل بتنی با ارتفاع 16 متر بسازند. ساخت منابع ذخیره آبرسانی به بلوکها هم زمان بر بود و هم هزینه بر.

این سازنده مسکن مهر با بیان اینکه مخالفت وزارت راه و شهرسازی با طرح مسکن مهر هم مسائل را مضاعف نموده بود تاکید نمود: اعتقاد مسئولان وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم به ادامه کار و عدم ادامه کار، مساله را پیچیده تر نموده بود. از طرفی تامین منابع اقتصادی طرح سخت بود و از طرف دیگر دولت قبل تعهدی را ایجاد نموده بود که باید پروژه به اتمام می رسید.

به گفته رهبر، تسهیلات بانکی که از 30 به 40 و سپس به 50 میلیون تومان رسید تاثیر چندانی در پیشرفت کار نداشت و عمده واحدهای به جای مانده با منابع شرکت عمران به وسیله تهاتر زمین تکمیل شد. حتی افزایش قیمت ساخت از 300 هزار تومان به یک میلیون و 900 هزار تومان فقط برای 20 درصد سرانجام کار کفاف اتمام طرح را نمی داد. الان قیمت ساخت حدودا به متری 5 میلیون تومان رسیده است. با این شرایط همکاران ما برای آبرویشان پروژه را جمع و جور کردند. در حال حاضر هم عدم تعهد دولت به قرارداد معافیت اقتصادیاتی مسکن مهر منجر به مطالبه اقتصادیات از سوی وزارت اقتصاد شده که مسائلی را برای سازندگان ایجاد نموده است.

وی درباره آخرین شرایط فازهای 5 و 9 اظهار کرد: بحمدالله پروژه به بالای 90 درصد پیشرفت رسیده و تقریبا تمام شده است. در برخی بلوکها هم متقاضیان ساکن شده اند و تا آخر امسال پروژه تکمیل می گردد.

نایب رییس انجمن انبوه سازان استان تهران توضیح داد: طرحهای دولتی اگر پشتوانه قانونی محکمی نداشته باشند به مشکل برمی خورند. مسکن مهر طرح دولت و مصوبه هیات وزیران بود. منابع اقتصادی آن هم نامشخص بود و چاپ 45 هزار میلیارد تومان پول برای این طرح از دلایل ایجاد تورم اسم شد. به همین علت دولت بعد آن را ادامه نداد و فقط تعهدات را به انجام رساند. اما طرح جهش فراوری و تامین مسکن که اخیرا به وسیله مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده هم پشتوانه قانونی دارد و هم منابع آن دیده شده است. بنابراین بسیار به اجرای این قانون خوشبین هستیم و امیدواریم بتوان با اتکا به آن مشکل مسکن را حل کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10640

به "سازنده ها برای آبرویشان پروژه مسکن مهر را جمع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازنده ها برای آبرویشان پروژه مسکن مهر را جمع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید