سیل باعث طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان شده است، دو عضو یک خانواده رودانی همچنان مفقود هستند

به گزارش جعبه مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: سیل باعث ایجاد طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان شده است.

سیل باعث طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان شده است، دو عضو یک خانواده رودانی همچنان مفقود هستند

جهت دریافت خدمات اجرای عایق روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، مختار سلحشور در خصوص حادثه وقوع سیل در استان هرمزگان اظهار کرد: به دنبال وقوع بارندگی های شدید در 24ساعت گذشته بیشتر رودخانه های فصلی در استان طغیان کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان اضافه کرد: حوضه های آبریز دو سد مهم استقلال و شمیل در استان از حد نرمال بالاتر رفت که باز شدن دریچه های سدها را به دنبال داشت؛ این امر باعث شد که روستاهای پایین دست سدها دچار مخاطره شوند و از این رو بلافاصله اقدامات لازم جهت امدادرسانی به اهالی منطقه انجام شد.

وی اضافه کرد: در روز گذشته(سوم فروردین) در روستای تخت شهرستان بندرعباس دو نفر از اعضای یک خانواده درگیر سیل شدند و جان خود را از دست دادند همچنین در بخش آبنمای رودان نیز دو عضو یک خانواده به دلیل عدم توجه به هشدارها، درگیر سیل شده که همچنان مفقود هستند؛ لذا از همان لحظات اول امدادگران در منطقه در حال فعالیت و جستجو می باشند.

سلحشور بیان کرد:در 24 ساعت گذشته چند مورد عملیات نجات توسط امدادگران اجرا شده که در روستای خورگو در دو نوبت افرادی که دچار حادثه شده بودند، توسط امدادگران ما نجات یافتند همچنین نجاتگران جمعیت هلال احمر جان 4نفر از افراد گرفتار در بندرعباس، کشار و خمیر را نجات دادند.

وی ادامه داد:در حال حاضر بسیاری از منازل روستاهای تمبک بالا و پایین در میناب دچار ابگرفتگی و تعدادی از اهالی در محاصره سیلاب قرار گرفتند که امدادهوایی اجرا شده و امدادگران به منطقه اعزام شدند.

سلحشور تاکید نمود:جمعیت هلال احمر استان هرمزگان همیشه در آمادگی کامل به سر می برد تا اثرات مخرب ناشی از بارندگی و سیلاب را کنترل کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: از مردم عزیز استانمان خواهشمندیم تا به هشدارها توجه کرده و از قرارگیری در حاشیه رودخانه ها به جد خودداری نمایند تا شاهد بروز حادثه نباشیم.

انتهای پیغام/4076/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4731

به "سیل باعث طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان شده است، دو عضو یک خانواده رودانی همچنان مفقود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل باعث طغیان رودخانه های فصلی در هرمزگان شده است، دو عضو یک خانواده رودانی همچنان مفقود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید