طالبان: کابل برای تأخیر در مذاکرات بین الافغانی از لویه جرگه استفاده ابزاری می نماید

به گزارش جعبه مهر، طالبان کوشش دولت افغانستان برای برگزاری لویه جرگه را اقدامی در جهت تأخیر در مذاکرات بین الافغانی و تمدید بحران جاری این کشور دانست.

طالبان: کابل برای تأخیر در مذاکرات بین الافغانی از لویه جرگه استفاده ابزاری می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، دولت افغانستان در نظردارد تا برای معین سرنوشت 400 زندانی به جامانده طالبان روز آدینه (17 مرداد) لویه جرگه مشورتی صلح را برگزار کند.

طالبان با انتشار پیامی در واکنش به این موضوع گفت که این گروه با صداقت به سوی مذاکرات بین الافغانی و حل صلح آمیز بحران افغانستان گام برمی دارد اما دولت بطور مداوم کوشش می نماید تا با بهانه های تازه این فرایند را به تاخیر بیندازد.

در ادامه این نوشتار با اشاره به پیشقدمی طالبان برای اعلام آتش بس و تکمیل فرایند زندانیان نیروهای دولتی براساس توافقنامه قطر تاکید شده که این گروه به تعهداتش عمل نموده است.

بیانیه می افزاید که لویه جرگه باید برای دفاع از تجاوز خارجی، معین زعامت و دیگر مسایل مهم دیگر فراخوانده گردد اما در دو دهه اخیر مقامات افغان از عنوان لویه جرگه استفاده ابزاری نموده اند.

طالبان ادامه می دهد که برگزاری لویه جرگه برای تاخیر در فرایند مذاکرات بین الافغانی است و تداوم اشغال و تمدید بحران است و تاکید نمود که آنالیز موضوع زندانیان و برگزاری این نشست مبنای قابل توجیه ندارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6975

به "طالبان: کابل برای تأخیر در مذاکرات بین الافغانی از لویه جرگه استفاده ابزاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: کابل برای تأخیر در مذاکرات بین الافغانی از لویه جرگه استفاده ابزاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید