فعالیت چهار بالگرد در طرح امداد زمستانه خراسان رضوی

به گزارش جعبه مهر، چهار فروند بالگرد اورژانس هوایی در قالب طرح امداد زمستانه اورژانس 115 خراسان رضوی آماده خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در جاده های این استان هستند.

فعالیت چهار بالگرد در طرح امداد زمستانه خراسان رضوی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز با اعلام این خبر گفت: طرح امداد زمستانه اورژانس 115 از 21 آذرماه امسال در جاده های درون و برون شهری زیر پوشش دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی شروع شد و تا 22 اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت.

دکتر رضا وفایی نژاد اضافه نمود: در قالب این طرح، چهار فروند بالگرد اورژانس هوایی متعلق به دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، نیشابور، گناباد و سبزوار خراسان رضوی آماده ارائه خدمت هستند.

وی اضافه نمود: در قالب طرح امداد زمستانه اورژانس 115 در خراسان رضوی 230 پایگاه فعال شامل 128 پایگاه جاده ای و 102 پایگاه شهری به صورت شبانه روزی فعال هستند.

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این طرح به غیر از آمبولانس های فعال اورژانس 115 در جاده های شهری و برون شهری خراسان رضوی پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز برای امدادرسانی آمادگی دارند و در جاده های برف گیر استان نیز آمبولانس های پشتیبان با همه تجهیزات مورد احتیاج پیش بینی شده اند.

وفایی نژاد اضافه نمود: مرکز راهنمایی عملیات بحران، مرکز پایش مراقبت های بالینی و کارشناسان اورژانس 115 مستقر در مرکز کنترل ترافیک شهرداری مشهد نیز در صورت وقوع حوادث غیر مترقبه آماده هماهنگی برای پذیرش و انتقال مصدومان به مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی هستند.

هم اکنون 6 دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستان های مشهد، گناباد، سبزوار، نیشابور، تربت حیدریه و تربت جام در استان خراسان رضوی فعالیت دارند و به 70 درصد از ماموریت های اورژانس 115 استان شش میلیون و 500 هزار نفری خراسان رضوی در محدوده زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4222

به "فعالیت چهار بالگرد در طرح امداد زمستانه خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت چهار بالگرد در طرح امداد زمستانه خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید