لبنان، بیانیه وزارتی امروز تصویب می گردد

به گزارش جعبه مهر، هیئت وزرای لبنان امروز به منظور تصویب نهایی بیانیه وزارتی دولت حسان دیاب تشکیل جلسه می دهد.

لبنان، بیانیه وزارتی امروز تصویب می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه البناء، جلسه هیئت وزرای لبنان امروز به منظور تصویب نهایی بیانیه وزارتی که در تاریخ شنبه 1 فوریه 2020 (12 بهمن) تدوین شد٬ برگزار می گردد. به همین دلیل روزنامه البناء لبنان نوشت که موضوعات مربوط به اوضاع اقتصادی کشور و چگونگی برخورد با آن از جانب دولت جدید در سایه ابهام فرایندهای اقتصادی مندرج در بیانیه وزارتی٬ محور اصلی بحث در این نشست خواهد بود.

همچنین احزاب در این جلسه سوالاتی درباره اینکه آیا دولت جدید در سیاست های اقتصادی که لبنان از 30 سال گذشته به آن تکیه نموده و به شرایط کنونی دچار شده٬ تغییری ایجاد خواهد نمود می پرسند.

اما در آستانه نزدیک شدن به جلسه مجلس برای اعطای رای اعتماد به دولت حسان دیاب٬ تعدادی از گروه های مخالف برای ایجاد اختلال در فرایند تشکیل این جلسه و جلوگیری از رسیدن نمایندگان به ساختمان مجلس آماده می شوند.

منابع نزدیک به بعضی گروه های معترض به روزنامه البناء گزارش دادند که همه معترضان به منظور بیان مطالبات خود در مقابل دولت و مجلس و همه مسئولان به خیابان خواهند آمد؛ اما در این میان گروه هایی وجود دارند که برای ممانعت از رسیدن نمایندگان به جلسه رای اعتماد مجلس کوشش می نمایند.

این منابع اضافه کردند که ما به هیچ وجه موافق خشونت نیستیم و اقدامات خشونت آمیزی را که بعضی عناصر خرابکار از جانب طرف های مربوطه انجام می دهند٬ رد می کنیم.

در حال حاضر دولت لبنان در یک فضای بحرانی قرار گرفته است که گام های جدی و دشواری را برای حل این بحران در یک بازه زمانی و با مجموعه ای از اصلاحات معین شده می طلبد. این دولت همچنین متعهد است در 100 روز اول٬ مقابله با فساد و بازگرداندن اموال غارت شده را در کمتر از یک سال به انجام برساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4696

به "لبنان، بیانیه وزارتی امروز تصویب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، بیانیه وزارتی امروز تصویب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید