مصرف رسانه ای ایرانیان تحلیل شد
به گزارش جعبه مهر، مصرف رسانه ای ایرانیان در قالب یک طرح پژوهشی با 10 مقاله در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تحلیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرح پژوهشی تحلیل مصرف رسانه ای ایرانیان در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات انجام شد.
بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه، این پژوهش شامل ده مقاله علمی بر مبنای تحلیل ثانویه داده های پیمایش ملی ارزش ها و نگرش های ایرانیان است که به آنالیز وضعیت مصرف رسانه ای و رابطه آن با نگرش ها و کنش های اجتماعی- سیاسی میان شهروندان ایرانی می پردازد.
شناسایی نسبت مصرف رسانه ای با نگرش های اجتماعی، تأثیر مصرف رسانه ای بر هویت یابی شهروندان، آنالیز تغییرات مرجعیت رسانه ای در جامعه ایران طی دهه گذشته، آنالیز رابطه بین مصرف رسانه ای و مشارکت سیاسی شهروندان و آنالیز نسبت بین مصرف رسانه ای و زندگی روزمره از مهم ترین اهداف این پژوهش است.
عناوین ده مقاله این پژوهش که با نظارت دکتر خیام عزیزی مهر تدوین شده است، به این توضیح است:
رسانه ای شدن زندگی روزمره و مشارکت سیاسی / دکتر سیاوش قلی پور
مصرف رسانه ای و نگرش های مالی اجتماعی در میان ایرانیان / دکتر خیام عزیزی مهر
آسیب شناسی جریان اطلاعات در شبکه های اجتماعی: آنالیز ساده پذیری و به اشتراک گذاری مطالب نامعتبر / دکتر شاهو صبار
رژیم مصرف رسانه های اجتماعی در میان ایرانیان: تحلیل برآیندهای فرهنگی و اجتماعی / مجتبی حاجی جعفری
مصرف رسانه ای و فرهنگ شهرت در ایران: پژوهشی بر روی ارزش ها و نگرش های ایرانیان / دکتر احسان شاه قاسمی
مصرف فرهنگی و هویت یابی شهروندان / دکتر سیدمحمدمهدی خویی
از پاشایی تا پلاسکو: درباره تاثیر مصرف رسانه ای بر زندگی روزمره / دکتر عباس خورشیدنام
تحلیلی بر تغییر مرجعیت رسانه ای / محمد گرامیان نیک
مطالعه تاثیر مصرف رسانه ای بر گرایش های سیاسی ایرانیان / مهدی غلامزاده
ارتباط مصرف رسانه ای با رفتارهای اجتماعی / دکتر علیرضا عبداللهی نژاد
یادآور می گردد این مجموعه پس از ویرایش و آماده سازی از سوی انتشارات پژوهشگاه در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
منبع: همشهری آنلاینبانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما