موضع نامزد محبوب صدر اعظمی آینده آلمان در قبال روسیه

به گزارش جعبه مهر، آنالنا بائربوک، نامزد محبوب صدر اعظمی از حزب سبز آلمان خواهان اتخاذ مواضع سختگیرانه در قبال روسیه شده و پروژه گازی نورد استریم 2 را زیر سوال برد.

موضع نامزد محبوب صدر اعظمی آینده آلمان در قبال روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آر ان دی آلمان، آنالنا بائربوک، نامزد صدر اعظمی آینده آلمان از حزب سبز که بر اساس نظر سنجی ها از نظر محبوبیت رتبه اول را در بین رقبای خود از احزاب دیگر دارد در مصاحبهیی خواهان موضع سختگیرانه تر در قبال روسیه شد.

وی در این راستا با پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 که گاز روسیه را به اروپا منتقل نموده و در حال تکمیل است مخالفت کرد.

بائربوک با توجه به تشدید تنش های اخیر بین اوکراین و روسیه خواهان افزایش فشارها بر مسکو شده و خواهان قطع حمایت های سیاسی از پروژه گازی نورد استریم 2 شد.

این سیاستمدار بلند پایه آلمانی که در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ سخن می گفت همچنین بر چشم انداز عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا و ناتو تاکید نموده و در عین حال گفت که ثبات سریع در این کشور یک اولویت است و قبل از آن برداشتن گام ها در جهت عضویت در ناتو واقع بینانه نیست.

نامزد صدر اعظمی از حزب سبز آلمان در حالی این اظهارات را ایراد نموده که دولت آلمان از حامیان سرسخت پروژه گازی نورد استریم 2 بوده و شخص مرکل هم اخیرا بار دیگر از این پروژه حمایت نموده است.

مرکل اخیرا در این باره گفته است:: ما اختلافات زیادی با روسیه داریم که متأسفانه مناسبات ما را سخت می نماید؛ اما با این حال ما باید با هم مصاحبه کنیم، از این منظر آلمان همچنان از نورد استریم2 حمایت می نماید، حتی وقتی که بسیاری در این نبرد سیاسی نظر دیگری داشته باشند.

این پروژه گازی که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده 55 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیداً با این پروژه گازی مخالف است.

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول بیش از 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

آلمان اخیراً در اظهار نظرهای مختلف اعلام نموده است که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

ایالات متحده نیز بارها تمام شرکت هایی را که به نوعی در ساخت خط لوله 1220کیلومتری نورد استریم2 همکاری دارند تهدید به اعمال تحریم های سنگین نموده است.

بائربوک در بخش دیگری از این مصاحبه در موضع گیری در قبال چین موضعی آمیخته از سخت گیری و مذاکره را لازم دانست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10204

به "موضع نامزد محبوب صدر اعظمی آینده آلمان در قبال روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع نامزد محبوب صدر اعظمی آینده آلمان در قبال روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید