نباید نقش سرمربی را در چرخه انتخابی کشتی نادیده گرفت

به گزارش جعبه مهر، هادی حبیبی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه فدراسیون کشتی ایران پیش از این هم فرایندی برای انتخاب نفرات تیم های ملی تدوین و اجرایی نموده است، گفت: در ابتدا باید به این نکته اشاره نمود که چرخه انتخابی تیم ملی، اقدامی برای نخستین بار نیست، چرا که ما در سالهای قبل هم فرایند انتخابی تیم ملی را داشتیم و مدتها طبق همان روال عمل می کردیم.

نباید نقش سرمربی را در چرخه انتخابی کشتی نادیده گرفت

وی توضیح داد: به عنوان کسی که سالها به عنوان ملی پوش در میادین مختلف بودم و بعدها به عنوان مربی و سرپرست در کادر فنی تیم ملی فعالیت می کردم معتقدم فرایند یا چرخه انتخابی را به هیچ عنوان نمی توان بطور 100 درصد اجرا کرد. تجربه نشان داده این فرایند باید تبصره های مختلفی هم داشته باشد تا بتوانیم بهترین و منطقی ترین تصمیمات را برای تیم های ملی اتخاذ کنیم.

قهرمان اسبق کشتی آسیا در مورد نقش سرمربی تیم ملی در چرخه انتخابی ادامه داد: نقش سرمربی تیم ملی در انتخاب ترکیب و همچنین اجرای چرخه انتخابی تیم ملی غیر قابل انکار است. به هیچ عنوان نمی توان فرایندی را برای انتخابی تیم ملی تعریف کرد و نقش سرمربی را نادیده گرفت. مطمئناً اگر نظر و قدرت و تحکم سرمربی را از او بگیریم، دیگر چیزی از توان او برای فعالیت در این عرصه باقی نمی ماند.

حبیبی اضافه نمود: باید کاری کرد که نظر سرمربی و کادر فنی هم در بحث چرخه انتخابی تیم ملی اعمال گردد، چراکه این مربیان هستند که بعد از هر شکست و نتیجه ضعیف جوابگوی مردم و متولیان ورزش خواهند بود.

سرپرست پیشین تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به فرایند انتخابی کشور روسیه گفت: اهمیت چرخه انتخابی تا حدی است که روسها به عنوان قدرت اول کشتی جهان همیشه به آن احترام گذاشته و حتی بزرگترین و معروفترین ستاره های کشتی خودشان را تابع قوانین آن نموده اند. اینکه ما چقدر پایبند قوانین چرخه انتخابی خودمان باشیم بسیار مهم است، در نتیجه باید طوری این فریاند تدوین و نهایی کرد که بتوان با رعایت مصالح و تبصره های لازم، آنرا به خوبی اجرا کنیم.

وی در ادامه اضافه نمود: چرخه انتخابی باید مثل یک طرح پژوهشی باشد و بتوان آنرا رفته رفته در طول زمان اجرا و تکمیل کرد. در کل می توان گفت چرخه انتخابی بسیار مثبت و سازنده است به شرطی که به خوبی تدوین و اجرایی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6081

به "نباید نقش سرمربی را در چرخه انتخابی کشتی نادیده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید نقش سرمربی را در چرخه انتخابی کشتی نادیده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید