هزاران نفر از مردم معترض ایتالیا خواهان استعفای دولت شدند

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: هزاران نفر از مردم ایتالیا روز گذشته با برپایی راهپیمایی در شهر رم در اعتراض به نرخ بیکاری بالا و فساد سیاستمداران خواهان استعفای دولت شدند.

هزاران نفر از مردم معترض ایتالیا خواهان استعفای دولت شدند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو به شمار می رود و پس از یونان بالاترین نرخ بدهی را در منطقه یورو در اختیار دارد. بازارهای مالی بین المللی و شرکای اروپایی به دقت تحولات سیاسی و مالی ایتالیا را زیر نظر دارند.

برپایی تظاهرات اعتراض آمیز روز گذشته در خیابان های رم پایتخت ایتالیا در حالی است که نرخ بیکاری این کشور به بیش از 12 درصد رسیده و این رقم در بین جوانان ایتالیایی به بیش از 40 درصد افزایش یافته است. ایتالیا با طولانی ترین رکود مالی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده و رشد مالی این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه یورو در ده سال اخیر پایین ترین رقم را ثبت نموده است.

بر اساس این گزارش یک تظاهرکننده معترض در این باره تاکید نمود، دولت ایتالیا را دزدها و اعضای مافیا تشکیل داده اند و آنها در حال تخریب و از بین بردن کشور هستند. دولت انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا سعی نموده با اجرای اصلاحات مالی و مالی وضعیت این کشور را بهبود بخشد ولی تشدید مخالفت های مردمی با این سیاست ها جورجو ناپولیتانو رئیس جمهور را مجبور کرد تا نسبت به گسترش تنش های اجتماعی در صورت عدم بهبود وضعیت مالی و معیشتی مردم هشدار دهد.

یک کشاورز ایتالیایی نیز در این باره تاکید نمود، ما دیگر نمی خواهیم این دولت به کار خود ادامه دهد. آنها نماینده واقعی ما نیستند. آنها به حرف ما گوش نمی دهند، آنها فقط به فکر دزدی و سرقت هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2881

به "هزاران نفر از مردم معترض ایتالیا خواهان استعفای دولت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران نفر از مردم معترض ایتالیا خواهان استعفای دولت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید