هشدار نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا تجزیه می گردد

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - تارنمای راشا تودی به نقل از نخست وزیر مجارستان هشدار داد که اجبار تعدادی از اعضای اتحادیه اروپا برای اجرای سیاست های مهاجرتی، به تجزیه این بلوک منطقه ای می انجامد.

هشدار نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا تجزیه می گردد

به گزارش روز آدینه خبرنگاران، راشا تودی به نقل از گفته های ویکتور اوربان در تارنمای دولت مجارستان نوشت که خطر چندپارگی اتحادیه اروپا را تهدید می نماید.

اوربان گفت: اگر اروپا ما را به حال خود گذاشته و اسلامی شدن را بر ما تحمیل نکند، باشگاه کشورهای آزاد باقی خواهد ماند. وی با این حال هشدار داد که اگر بروکسل، بوداپست را وادار سازد تا پیمان مهاجرتی سازمان ملل یا تصمیم های کمیسیون اروپا را بپذیریم تا سازگار با سیاست های مصالحه جویانه غربی آنها باشیم، (آنگاه) فروپاشی اتحادیه اروپا را نمی توان رد کرد.

اوربان چهارشنبه از پیشنهادهای امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در خصوص احتیاج به اصلاح در اتحادیه اروپا استقبال نموده و آن را سرآغاز مباحثه ای جدی در خصوص آینده اروپا خوانده بود.

به گفته اوربان، پیشنهاد مکرون در خصوص اصلاح سیاست های منطقه شنگن و برقراری دفتر پناهندگی اتحادیه اروپا و مرزبانی مشترک لازم است.

نخست وزیر ملی گرای مجارستان بارها بر سر اکراه در گشایش مرزهای این کشور بر روی پناهجویان با اتحادیه اروپا درگیر شده است. وی پناهجویان را مهاجمان مسلمان خوانده و خواستار آن شده تا هیچ کشوری مجبور به اجرای سیاست های مهاجرتی اتحادیه اروپا و یا پایبندی به سهمیه های معین شده پذیرش مهاجران نباشد.

اروپام**3092**1485

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1262

به "هشدار نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا تجزیه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نخست وزیر مجارستان: اتحادیه اروپا تجزیه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید