مجلس انگلیس از دخالت در امور داخلی هند دست بردارد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، در پی اظهارات مداخله جویانه مجلس انگلیس در مورد مساله تصویب اصلاحات قوانین مربوط به مزارع و زمین های کشاورزی در هند که به یکی از پر حاشیه ترین مباحث این کشور طی روزهای اخیر بدل شده، وزیر خارجه هند از احضار کمیسریای عالی لندن در دهلی نو اطلاع داد.

مجلس انگلیس از دخالت در امور داخلی هند دست بردارد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

بر اساس این گزارش، هارش واردان وزیر اموز خارجه هند ضمن اعتراض شدید دولت هند به اظهارات مجلس انگلیس، طرح این سخنان را کاملاً ناموجه و جانبدارانه توصیف کرد.

به همین دلیل، وزارت خارجه هند با صدور بیانیه ای اعلام نمود: وزیر امور خارجه، کمیساریای عالی بریتانیا را احضار نموده و انتقاد سرسخت خود را علیه اظهارات ناموجه و جانبدارانه مجلس (انگلیس) در مورد موضوع اصلاحات کشاورزی در هند را به وی اعلام نمود.

وزیر امور خارجه هند تصریح نموده که این اقدام (مجلس انگلیس) نشان دهنده مداخله فاحش در امور سیاسی یک کشور دمکراتیک دیگر است.

گفتنی است روز دوشنبه، چندین نماینده مجلس انگلیس ضمن ابراز نگرانی از شرایط سلامت کشاورزان و روزنامه نگاران در جریان برخورد نیروهای امنیتی هند با معترضین خیابانی روزهای اخیر در این کشور، خواهان تأمین امنیت آنها از سوی دهلی نو شده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9175

به "مجلس انگلیس از دخالت در امور داخلی هند دست بردارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس انگلیس از دخالت در امور داخلی هند دست بردارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید