پارک ملی خبر برای گردشگری مسئولانه فعال می گردد

به گزارش جعبه مهر، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پس از ماه ها کوشش و پیگیری در سطح کمیته ملی طبیعت گردی کشور، پارک ملی خبر برای گردشگری مسئولانه در قالب تورهای طبیعت گردی فعال می گردد.

پارک ملی خبر برای گردشگری مسئولانه فعال می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای کانادا تابستان 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان، مرتضی رحمانی موحد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: معرفی هر چه بهتر و بیشتر و دقیق تر از دارایی ها و ظرفیت های گردشگری استان کرمان در دستور کار است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی منطقه پنج کشور در استان کرمان گفت: یکی از اهداف برگزاری این جشنواره در کرمان نیز معرفی طرفیت های گردشگری است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه فعال شدن پارک ملی خبر در حوزه گردشگری را در کمیته ملی طبیعت گردی کشور پیگیری شد اضافه کرد: بعد از ثبت ملی کویر که از موفقیت های استان کرمان بود پارک ملی خبر نیز برای گردشگری مسئولانه در قالب تورهای طبیعت گردی فعال می گردد.

وی با اشاره به اینکه این مجوز حضور موثر گردشگران حرفه ای به کرمان را فراهم می نماید اعلام کرد: این مصوبه کمیته ملی طبیعت گردی کشور به مراجع ذی ربط اعلام شده و یک فرصت بسیار بزرگ برای استان کرمان است.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه برنامه های خوبی تدوین شده که استان کرمان با وجود 5 اثر ثبت جهانی به صندلی واقعی خود برسد گفت: در بحث بوم گردی کرمان توفیقات خوبی داشته و حدود 100 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه وجود اقامتگاه های بوم گردی پیوست فرهنگی بین استان های همجوار را نیز فراهم می نماید اضافه کرد: کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر در سطح ملی تشکیل شده که به کویر به عنوان یک فرصت نگاه می نماید.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به اینکه آئین نامه کویرنوردی در همین کمیسیون در حال تصویب است اضافه کرد: کمیسیون امنیت و توسعه پایدار کویر یاری می نماید تا کویر ایران ثبت جهانی گردد.

وی با اشاره به اینکه ما در بحث مجوزهای هتلداری تابع نظام صنفی نیستیم که بخواهیم از اصناف تبعیت کنیم توضیح داد: نظارت بر قیمت، نظارت بر ارایه خدمات و کیفیت به همراه صدور پروانه تاسیس را میراث می دهد و اصناف برای صدور یک پروانه کسب درخواست داشته در حالی که هیچ خدماتی را هم نمی تواند بدهد.

رحمانی موحد با بیان اینکه هتل فقط تخت نیست و تعریف سازمان جهانگردی جاذبه هایی برای هتل تعریف نموده است گفت: هتل یک جاذبه و محل رجوع گردشگر است و بر اساس تعریف سازمان جهانگردی باید همه جاذبه ها را در خود ایجاد کند تا مقصد گردشگر گردد.

وی اضافه کرد: رستوران های هتل ها هم می توانند مبلغی به عنوان حق سرویس بگیرند و هزینه آموزش و یا هزینه های جاری هتل نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4492

به "پارک ملی خبر برای گردشگری مسئولانه فعال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی خبر برای گردشگری مسئولانه فعال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید