پمپئو: رنج مالی باور نکردنی بر ایران اعمال کردیم

به گزارش جعبه مهر، وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا قصدی برای خالی کردن سفارت یا خارج کردن بخشی از 5000 نیروی نظامی آمریکایی در عراق وجود دارد یا نه، گفت که چنین کاری انجام نمی گردد.

پمپئو: رنج مالی باور نکردنی بر ایران اعمال کردیم

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی بروشور سه لت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت وگو با دو شبکه آمریکایی، در پی تجمعات اخیر معترضان عراقی در برابر سفارت آمریکا در عراق، ادعاهایی را علیه ایران مطرح نمود.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پی تجمعات اخیر معترضان عراقی در برابر سفارت آمریکا در عراق در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که ارزیابی او از این رخ داد چیست، با طرح ادعاهایی گفت: چیزی که شما دیدید، تروریست های تحت حمایت ایران بودند که بسیاری از آن ها افرادی هستند که از سوی آمریکا و دیگران تروریست شناخته شده اند و به داخل سفارت آمده، برای دیپلمات های آمریکایی و کارکنان داخل سفارت ایجاد خطر کردند.

پمپئو اضافه نمود: شما شاهد واکنش سریع، قاطعانه و محتاطانه رئیس جمهور ترامپ بودید که اطمینان حاصل کرد ما تمامی منابع لازم را برای تامین امنیت مردم مان و همچنین محوطه[سفارت] را داشته باشیم. همزمان با نزدیک شدنمان به شب، نگهبانی ما ادامه دارد، ما به نظارت ادامه می دهیم. همان طور که می دانید در جای سختی قرار داریم و بنابراین به جدی دریافت شرایط ادامه داده و رئیس جمهور ترامپ و همه گروه ما به نظارت دقیق ادامه می دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا قصدی برای خالی کردن سفارت یا خارج کردن بخشی از 5000 نیروی نظامی آمریکایی در عراق وجود دارد یا نه، گفت که چنین کاری انجام نمی گردد.

او در ادامه در شرح این که ممکن است 4000 نیرو برای حمایت از نیروهای آمریکایی به منطقه اعزام شوند و آیا این خبر صحیح است یا نه، ادعاهایی علیه ایران مطرح نمود و گفت: باید این موضوع را در مقیاس بزرگتری در نظر گرفت.

وی در ادامه مدعی شد: موضوع، چهل سال مشارکت جمهوری اسلامی در کارزارهای جهانی ترور، رویای داشتن تسلیحات هسته ای و توان غنی سازی هسته ای است که امروز نیز وجود دارد. ما زمانی روی کار آمدیم که دولت قبلی پول زیادی را که برای آن برنامه هسته ای، ترور در سراسر جهان و توسعه برنامه موشکی شان مورد استفاده نهاده شد[برای ایران] فراهم کرد.

پمپئو اضافه نمود: دولت ترامپ دیدگاه بسیار متفاوتی اتخاذ نموده است. ما بر جمهوری اسلامی ایران، فشاری واقعی اعمال نموده ایم و به این کار ادامه خواهیم داد. همان طور که امروز شاهد[واکنش] رئیس جمهور[ترامپ] بودید، ما هرگاه متوجه عملکرد بدخواهانه جمهوری اسلامی ایران شویم، آن ها را مسئول دانسته و اطمینان حاصل خواهیم کرد که منابعی برای این کار داریم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا علاوه بر این درباره این که آیا این اظهاراتش به معنی اعزام بیشتر ناوها به منطقه است، شرح داد: من ارائه شرحات درباره چیزهای به خصوص را به وزارت دفاع واگذار می کنم، اما درباره خط مشی رئیس جمهور ترامپ که به وزارت امور خارجه و وزارت دفاع داده است، اشتباه نکنید. این خط مشی، اطمینان حاصل کردن از این است که تمام آن چه ما برای اجرای ماموریتی که او با در نظر دریافت مقابله با جمهوری اسلامی ایران پیش روی ما قرار داده است را داشته باشیم.

پمپئو در ادامه این گفت وگو در پاسخ به این سوال که چه واکنشی به توییت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که ایران، کاملا، در برابر جان باختگی ها و آسیب های وارد شده در هر یک از اماکن ما مسئول خواهد بود. آن ها هزینه گزافی را خواهند پرداخت! این یک هشدار نیست، یک تهدید است نشان می دهد، گفت: ما در تمام مدت این سه سال که روی کار آمده ایم، در حال اقناع جمهوری اسلامی ایران بوده ایم که مانند کشوری عادی رفتار کند. ما یک توافق هسته ای وحشتناک و وضعیتی را [از دولت قبلی آمریکا] تحویل گرفتیم که حکومت [ایران] مبالغ زیادی پول برای برانگیختن چیزهای بد در جهان در اختیار داشت. ما از توافق هسته ای خارج شدیم. ما یک رنج مالی باور نکردنی بر این حکومت اعمال کردیم.

وزیر امور خارجه آمریکا باری دیگر در اظهاراتی مداخله جویانه درباره ناآرامی های آبان ماه ایران، گفت: ما شاهد این بودیم که مردم ایران خواهان رفتار متفاوت مقامات شان هستند. شما شاهد اعتراضات بودید. متاسفانه ایران با کشتن صدها تن از شهروندان خود واکنش نشان داد.

او که پیش از این در توجیه تحریم های اعمال شده آمریکا بر ایران به وضوح گفته بود باید به مردم ایران گرسنگی داد، در بخش دیگری از این گفت وگو باز هم مدعی حمایت آمریکا از مردم ایران شده و گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر ملت ایران قصور نموده است و من فکر می کنم که مردم ایران آن را می دانند. شما دیده اید که رئیس جمهور ترامپ به وضوح می گوید که ما از مردم ایران حمایت می کنیم.

مایک پمپئو همچنین در گفت وگوی دیگری با شبکه سی.بی.اس پس از رخ داد اخیر در سفارت آمریکا در عراق، مدعی شد: این یک ترور با پشتیبانی یک کشور [دیگر] و تروریسم تحت حمایت ایران است که اتفاق افتاده است.

او ادعایش علیه ایران درباره حمله اتفاق افتاده در کرکوک عراق به مواضع آمریکا را باری دیگر تکرار کرد و گفت: ما شاهد اقدامات ایران بوده ایم و دیدیم اقداماتی را انجام دادند که موجب جان باختن یک آمریکایی در همین هفته گذشته در عراق شد.

به گزارش ایسنا، این ادعاهای پمپئو در پی تجمع عراقی ها، روز گذشته در مقابل سفارت آمریکا در عراق مطرح می گردد که درواقع این تجمع در اعتراض به حملات شامگاه یکشنبه واشنگتن به مواضع گردان های حزب الله در مرزهای عراق و سوریه، انجام شد.

این در حالی است که سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اتهامات واهی مقامات آمریکایی به کشورمان در مورد تحولات عراق اظهار کرد: وقاحت اعجاب آور مقامات آمریکایی در حدیست که پس از به خاک و خون کشیدن حداقل 25 نفر و تعداد زیادی مجروح از مردم عراق، وارد ساختن خسارات مادی و نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن کشور اینک در یک فرافکنی آشکار و سبُک، اعتراض مردم عراق به این اقدامات سبعانه خود را به جمهوری اسلامی ایران منتسب می نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آمریکایی ها از یکسو آزاد منشی و استقلال طلبی ملت عراق را نادیده گرفته و از سوی دیگر نقش خود در حمایت از صدام و خلق داعش و به دنبال آن قتل و غارت مردم عراق را فراموش نموده و گویا از یاد برده اند که هنوز توسط مردم عراق اشغالگر شناخته می شوند.

موسوی در انتها با تکذیب اتهامات مقامات آمریکایی علیه کشورمان نسبت به هرگونه واکنش نسنجیده و اشتباه در محاسبه از سوی مقامات آمریکایی هشدار داده و کاخ سفید را به تجدیدنظر در سیاست های مخرب خود در منطقه فراخواند.

علاوه بر این، مجید تخت روانچی، نماینده کشورمان در سازمان ملل در این باره گفت: هدف اتهامات واهی آمریکا علیه ایران، انحراف افکار عمومی از خشم آحاد ملت عراق از کشتار سبعانه اخیر عراقی ها و فراتر از آن اشغال 17 ساله این کشور توسط آمریکا است که منجر به قتل بیش از سیصدهزار نفر از مردم بی گناه این کشور شده است.

منبع: عصر ایران
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4459

به "پمپئو: رنج مالی باور نکردنی بر ایران اعمال کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: رنج مالی باور نکردنی بر ایران اعمال کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید