پکن اتهام آمریکا درخصوص آزمایش سلاح هسته ای را رد کرد

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت این کشور کاملاً به تعهدات بین المللی خود پایبند است و آمریکا به عنوان ناقض معاهدات کنترل تسلیحاتی صلاحیت قضاوت درباره فعالیت های پکن را ندارد.

پکن اتهام آمریکا درخصوص آزمایش سلاح هسته ای را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت چین روز پنجشنبه اتهامات آمریکا درخصوص آزمایش سلاح اتمی توسط پکن را بی اساس توصیف کرد.

به نوشته روزنامه گلوب اند میل، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت: چین همیشه به تعهدات و تکالیف بین المللی خود به طور مسئولانه پایبند بوده و به شکلی قاطعانه از چندجانبه گرایی حمایت نموده و به طور فعالانه در همکاری های بین المللی مشارکت داشته است.

وی اضافه کرد: اتهامات آمریکا علیه چین کاملاً بی اساس است و ارزش تکذیب کردن ندارند.

لیجیان با اشاره به خروج آمریکا از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای میان برد (INF) گفت، در مقابل چین مشارکت مهمی در برقراری معاهدات بین المللی کنترل تسلیحات و عدم اشاعه سلاح های هسته ای و همچنین حراست از صلح و امنیت دنیای داشته است.

او در ادامه گفت، آمریکا همچنان ذخایر سلاح های شیمیایی خود را از بین نبرده است و به بالا بردن توان نظامی خود ادامه داده است، تا آنجا که تعادل و ثبات راهبردی در دنیا را زیر پا گذاشته و رویه های خلع سلاح و کنترل تسلیحاتی را مختل نموده است.

لیجیان گفت: بنابراین [آمریکا] صلاحیتی برای قضاوت یا داوری در این زمینه ندارد.

روزنامه وال استریت ژورنال چهارشنبه شب به وقت تهران نوشت وزارت خارجه آمریکا در گزارشی مدعی شده چین احتمالا چندی قبل چندین آزمایش اتمی با مواد انفجاری با قدرت بسیار پایین انجام داده است.

در این گزارش آمده است که چین آزمایشهای اتمی محتمل را در تاسیسات لپ نور انجام داده است. تاسیسات لپ نور در استان سین کیانگ در شمال غربی چین قرار گرفته است.

واشنگتن در حالی این اتهام را به چین زده است که در روزهای گذشته رسانه ها از ارتقای بمب های اتمی آمریکا در یک پایگاه نظامی در آلمان خبر دادند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5771

به "پکن اتهام آمریکا درخصوص آزمایش سلاح هسته ای را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن اتهام آمریکا درخصوص آزمایش سلاح هسته ای را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید