کارمزد 30 درصدی اپ استور اپل برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می گردد

به گزارش جعبه مهر، ساعاتی قبل اپل بیان کرد که برای حمایت از کسب وکارهای کوچک، کارمزد دریافتی اپ استور از اکثریت توسعه دهندگان iOS نصف می گردد. به طور معین، توسعه دهندگانی که سالانه کمتر از 1 میلیون دلار از تمام اپلیکیشن های خود در اپ استور دریافت می نمایند، به جای کارمزد 30 درصدی فقط 15 درصد از درآمد دریافتی را به عنوان کارمزد پرداخت خواهند کرد.

کارمزد 30 درصدی اپ استور اپل برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می گردد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

این شرکت اعلام نموده که اکثریت توسعه دهندگان iOS از این قانون بهره مند خواهند شد اما تعیین نیست که دقیقا چه تعداد از 28 میلیون توسعه دهنده این پلتفرم، واجد شرایط هستند. اپل همچنین اعلام ننموده که چه میزان از درآمد اپ استور تحت تاثیر این کاهش کارمزد قرار می گیرد. طبق گزارش های منتشر شده، اپ استور اپل در سال 2019 حدود 50 میلیارد دلار درآمد برای این شرکت داشته و روی هم رفته یکی از مهم ترین بخش های درآمدزای اپل محسوب می گردد.

این قانون جدید از تاریخ 1 ژانویه 2021 (12 دی 1399) رسما اجرا می گردد. اپل اعلام نموده که در ماه دسامبر، جزییات بیشتری در خصوص فرایند ثبت نام توسعه دهندگان و سایر الزامات و محدودیت های این قانون اعلام خواهد نمود. اپل شرح نداده که چرا ثبت نام توسعه دهندگان واجد شرایط به طور اتوماتیک صورت نمی گیرد اما این احتمال وجود دارد که اپل می خواهد جلوی سوء استفاده های احتمالی را بگیرد.

همچنین اگر توسعه دهندگان در هر زمانی در سال 2021 به درآمد بیش از 1 میلیون دلار برسند، به طور اتوماتیک از این طرح حذف می شوند و باید کارمزد 30 درصدی پرداخت نمایند. اما اگر درآمد توسعه دهنده موردنظر مثلا در سال 2022 به زیر 1 میلیون دلار برسد، بار دیگر می تواند برای عضویت در این طرح کاهش کارمزد درخواست دهد.

این طرح جدید بدون شک مورد استقبال توسعه دهندگان زیادی قرار می گیرد. اپل طی سال گذشته به دلیل دریافت کارمزد 30 درصدی از توسعه دهندگان، با انتقادهای زیادی روبرو شده است. در همین زمینه می توانیم به نبرد حقوقی بی سابقه بین شرکت Epic Games و اپل بر سر کارمزد پرداخت های درون برنامه ای بازی Fortnite اشاره کنیم.

اگرچه این طرح جدید منجر به افزایش درآمد توسعه دهندگان زیادی می گردد، ولی این تصمیم به معنای اتمام حاشیه های مختلف اپل نیست. در هر صورت روشن است که رابطه اپل با توسعه دهندگان نسبت به سال های گذشته در شرایط بسیار بدتری واقع شده است و این کاهش کارمزد ممکن است به اصلاح این رابطه یاری کند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8291

به "کارمزد 30 درصدی اپ استور اپل برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمزد 30 درصدی اپ استور اپل برای بیشتر توسعه دهندگان نصف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید