کانادا به دنبال اعطای اختیارات و قدرت بیشتر به سازمان جاسوسی

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: کانادا میخواهد طی روزهای آینده قانونی را اعلام کند که بر اساس آن قدرت و اختیارات بیشتری به سازمان جاسوسی خود خواهد داد.

کانادا به دنبال اعطای اختیارات و قدرت بیشتر به سازمان جاسوسی

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یک منبع مطلع دولت کانادا روز گذشته تاکید نمود که طرح دولت کانادا برای اعطای قدرت و اختیارات بیشتر به آژانس جاسوسی تا حد زیادی نسبت به پیش نویس طرحی که پیش از حمله اخیر در شهر اتاوا مطرح شده بود، تغییری نکرده است.

بر اساس این گزارش این منبع مطلع توضیح داد که دولت کانادا میخواهد تدابیر بیشتری را نیز در آینده اعمال کند و این تدابیر شامل اختیارات و قدرت بیشتر به آژانس جاسوسی برای مقابله با تهدیدات امنیتی است. ارائه قانون جدید از سوی دولت کانادا در شرایطی است که دو سرباز در حمله اخیر در اتاوا کشته شدند و به مجلس این کشور نیز در روز چهارشنبه حمله شده است.

این منبع مطلع دولت کانادا که خواست نامش فاش نگردد، اضافه نمود: من انتظار دارم که این قانون به زودی اعلام گردد و فکر می کنم طی روزهای آینده این اتفاق بیفتد. من انتظار دارم این قانون تا حد زیادی شبیه طرحی باشد که پیش از اتفاقات روز چهارشنبه ارائه شده و احتمالاً قوانین بیشتری نیز در پیش خواهد بود.

طرح پیشنهادی به این معنا خواهد بود که سرویس اطلاعات امنیتی کانادا قادر خواهد بود تا افراد مظنون به تهدید تروریستی را تحت تعقیب قرار دهد.

این قانون همچنین به سرویس اطلاعات امنیتی کانادا اجازه می دهد تا از سایر نهادهای جاسوسی ائتلاف موسوم به 5 چشم برای نظارت و جاسوسی از افراد یاری بگیرد. این ائتلاف شامل کانادا، آمریکا، بریتانیا، استرالیا و نیوزلند است.

پیتر مک کی وزیر دادگستری کانادا تأکید کرد که ضروری است برای مقابله با تهدیدات تدابیر پیشگیرانه ای اتخاذ کنیم. روز دوشنبه یک فرد مهاجم در کِبِک یک سرباز را به قتل رساند و یک سرباز دیگر را نیز زخمی کرد. وی سپس با شلیک پلیس از پای درآمد.

روز چهارشنبه نیز یک مهاجم دیگر یک سرباز دیگر را به قتل رساند و سپس به سوی ساختمان مجلس کانادا حمله کرد. وی نیز در این حمله کشته شد.

ع1

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2428

به "کانادا به دنبال اعطای اختیارات و قدرت بیشتر به سازمان جاسوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا به دنبال اعطای اختیارات و قدرت بیشتر به سازمان جاسوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید