کاهش دوره بیماری کووید-19 حتی برای یک روز می تواند از میلیون ها ابتلای جدید جلوگیری کند

به گزارش جعبه مهر، خبرگزاری خبرنگاران- مطالعات جدید حاکی از آن است که واکسن یا دارویی که بتواند حتی یک روز طول دوره بیماری کووید-19 را کوتاه تر کند، می تواند باعث جلوگیری از ابتلای هزاران نفر و صرفه جویی میلیاردها دلار گردد.

کاهش دوره بیماری کووید-19 حتی برای یک روز می تواند از میلیون ها ابتلای جدید جلوگیری کند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مدیکال اکس پرس، مطالعات جدید حاکی از آن است که واکسن یا دارویی که بتواند(حتی یک روز) طول دوره بیماری کووید-19 را کوتاه تر کند می تواند باعث جلوگیری از ابتلای هزاران نفر و صرفه جویی میلیارد ها دلار پول گردد. این تحقیقات تحت راهنمایی بروس لی(Bruce Lee) و همکارانش در مدرسه عالی CUNY اجرا شده و در مجله PLOS Computational Biology منتشر است.

درحالی که بیشتر گفتگوها پیرامون واکسن و داروی کووید-19 بر پیشگیری و درمان عفونت تمرکز دارد اما دارو و واکسن های دیگری که الزاما باعث جلوگیری و بهبود بیماری نمی شوند بلکه طول دوره بیماری را کاهش می دهند نیز می توانند مفید باشند.

لی و همکارانش برای شرح اهمیت کاهش دوره بیماری یک مدل محاسباتی از نحوه پخش ویروس کووید-19 ایجاد کردند تا نشان دهند که چگونه دارو یا واکسنی که بتواند طول بیماری را کاهش دهد می تواند تاثیرات مالی و درمانی بیماری را بهبود بخشد.

بر طبق این شبیه سازی تعیین شد که کاهش طول بیماری تنها یک چهارم مبتلایان برای نصف روز می تواند از ابتلای 1.4 میلیون نفر و بستری شدن 99 هزار نفر جلوگیری کند و باعث صرفه جویی 209.5 میلیارد دلاری گردد. در شرایط یکسان کاهش 3.5 روزه دوره بیماری همین تعداد از مبتلایان می تواند باعث جلوگیری از ابتلای 7.4 میلیون نفر گردد و اگر این درمان روی 75 درصد مبتلایان انجام گردد از ابتلای 29.7 میلیون نفر جلوگیری شده و 856 میلیارد دلار صرفه جویی می گردد.

این یافته ها راهنمایی گر تحقیقات دیگر در زمینه دارو و واکسن های کاهش دهنده طول بیماری است و همچنین به سازمان های دولتی یاری می نماید تا برای عرضه این محصولات و نحوه پرداخت هزینه های آن برنامه ریزی نمایند.

جیمز مک نیل (James McKinnell) که یکی از نویسندگان این مقاله است می گوید: این تحقیقات به ما نشان می دهد که فراوری واکسن و داروهای کووید-19 باید با تمرکز بر تاثیرات بیماری و در جهت کاهش شیوع بیماری انجام گردد و نباید فقط منافع یک بیمار مورد نظر باشد. درمان گسترده به همراه سایر روش های پیشگیری می تواند نقطه عطفی برای انتها این همه گیری باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8903

به "کاهش دوره بیماری کووید-19 حتی برای یک روز می تواند از میلیون ها ابتلای جدید جلوگیری کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دوره بیماری کووید-19 حتی برای یک روز می تواند از میلیون ها ابتلای جدید جلوگیری کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید