گرمخانه های پایتخت به دلیل کرونا تعطیل نمی گردد

به گزارش جعبه مهر، سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران از افزایش حضور افراد بی خانمان در گرمخانه های پایتخت اطلاع داد و گفت: گرمخانه های پایتخت به دلیل کرونا تعطیل نمی گردد.

گرمخانه های پایتخت به دلیل کرونا تعطیل نمی گردد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سیدمالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که ب. ه. صورت مجازی برگزار گردید در خصوص تمهیدات این سازمان جهت مقابله با کرونا گفت:در حال حاضر مددکاران ما در گرمخانه ها و سایر زیرمجموعه ها با جان و دل همچون کادر درمانی کشور مشغول خدمت رسانی به افراد آسیب پذیر هستند.

وی اضافه نمود: پس از ابلاغ بخشنامه های اولیه و زمانی که رسما اعلام شد کرونا به کشور وارد شده به سرعت شرایط مراکز به صورت ویژه تغییر کرد و پروتکل اولیه تهیه و اتاق ایزوله در نظر گرفته شد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه علاوه بر در نظر دریافت اتاق ایزوله و قرنطینه افرادی که دارای علائم مشکوک کرونا باشند حتما به مراکز درمانی توسط نیرو های اورژانس منتقل می شوند گفت: قبل از بروز کرونا در کشور ضدعفونی گرمخانه ها و سامان سرا ها یکبار در روز انجام می گرفت که در حال حاضر این آمار به سه بار در روز رسیده است.

وی بیان داشت: آموزش به همکاران و مددجویان ما توسط اداره کل سلامت و آموزش شهرداری انجام گرفته و باید توجه داشت که جدا از بحث گرمخانه ها ما سامان سرا ها را داریم که افرادی که در این مجموعه ها پذیرش می شوند گاهی توسط خانواده هایشان نیز به طور کامل رد شده و حاضر به قبول آن ها نیستند.

حسینی گفت: افراد حاضر در سامان سرا ها دچار هپاتیت، HIV یا زخم بستر و یا مسائل دیگر هستند لذا به دلیل حساسیت این مسئله پروتکل های ویژه ای را در این زمینه تهیه نموده ایم.

در ادامه سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در خصوص فعالیت مراکز پرتو گفت: جلسه ستاد اضطرار که تشکیل شد تصمیم گرفتیم در خصوص مراکز پرتو که بچه ها کار در آن تحصیل می نمایند و حرفه یاد می گیرند تعطیل گردد و پس از آن با همکاری سمن ها ضدعفونی کردن این مراکز مدنظر نهاده شد.

وی در خصوص فعالیت بچه ها کار گفت: زباله گردی ممنوع شده و ما برنامه هایی را با سازمان های مردم نهاد جهت حمایت از این افراد در نظر گرفته ایم و علاوه بر رصد سلامت آن ها به وسیله پزشک و پرستار برنامه هایی داریم و اعلام آمادگی نموده ایم که غذای گرم روزانه بین این افراد توزیع کنیم.

وی گفت: همچنین یک خط ویژه در این راستا در نظر گرفته تا در حوزه مسئولیت های اجتماعی یاری ها به صورت سازمان دهی شده انجام گیرد.

وی بیان داشت: همچنین سازمان اخیراً فراخوانی برای پزشکان و پرستاران جهت فعالیت داوطلبانه داشته که با 25 نفر از این افراد از بین 40 نفر داوطلب شده وارد فرآیند کاری می شویم و فردا جلسه مشترکی داریم.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از 2 هزار نفر در گرمخانه های پایتخت پذیرش شده اند و این پذیرش به صورت روزانه است و حتی از پیک سرما این آمار بیشتر است.

حسینی اعلام نمود: از آنجایی که نیروی انتظامی ماده 16 را برای معتادان متجاهر فعلا متوقف نموده و ندامتگاه های مرخصی داده اند و یا این معتادان امکان رفتن به منزل را به دلیل عدم پذیرش ندارند به سمت گرمخانه ها روی آورده اند.

وی با اشاره به اینکه مرکز گرمخانه خاوران در شب های گذشته بیش از 830 نفر پذیرش داشته که از پیک سرما هم بیشتر بوده است گفت: تصمیم به تعطیلی گرمخانه ها نداریم افراد بی سرپناهی هستند که ضروری است در این گرمخانه ها حضور یابند از طرفی این افراد ممکن است سواد بهداشتی نداشته باشند و عدم پذیرش آن ها چالش های دیگری به همراه دارد.

حسینی در ادامه خبر از فراوری ماسک در مراکز فعال شهرداری اطلاع داد و گفت: این ماسک های فراوری شده برای مددجو ها و مددکاران استفاده می گردد و از این طریق نیز مجموعه هایمان بی احتیاج از دریافت ماسک از سایر بخش ها کرد ه ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4649

به "گرمخانه های پایتخت به دلیل کرونا تعطیل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرمخانه های پایتخت به دلیل کرونا تعطیل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید