300 عکس برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری نمایشگاه، مهلت ارسال آثار به نخستین نمایشگاه عکس و فیلم ثبت جهانی جنگل های هیرکانی تا خاتمه شهریور اعلام گردیده بود که با خاتمه این مهلت تعداد 341 قطعه عکس به دبیرخانه این رویداد فرهنگی و هنری ارسال گردیده است.

300 عکس برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی

کمیسیون ملی یونسکو ایران با همکاری انجمن سینمای جوانان، به منظور حمایت از منابع طبیعی کشور و در راستای یاری به ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، نخستین نمایشگاه عکس و فیلم ثبت جنگل های هیرکانی را در مهرماه امسال برگزار می نماید.

نخستین نمایشگاه عکس و فیلم ثبت جنگل های هیرکانی با موضوع به تصویر کشیدن وجوه مختلف جنگل های هیرکانی حوزه دریای خزر در استان های گیلان، مازندران و گلستان، معرفی ویژگی های طبیعی و طبیعت بکر هیرکان، تنوع گونه حیوانات، پرندگان خاص و گونه های گیاهی توسط کمیسیون ملی یونسکو - ایران و با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران در مهرماه برگزار می گردد.

این جشنواره با اهداف ارتقای آگاهی های عمومی و جوامع محلی به منظور اهمیت حفظ جنگل های هیرکانی، ایجاد همبستگی ملی در امر حفظ و نگهداری منابع ملی، توجه به مقوله های زیست محیطی و منابع طبیعی، اهمیت حمایت ازمنابع طبیعی ایران، ثبت مناظر بکر و تنوع زیستی مناطق جنگلی هیرکان، ضرورت مشارکت جوامع محلی در مدیریت جنگل ها، مهرماه امسال برگزار خواهد شد.

فیلم های رسیده به دبیرخانه جشنواره نیز توسط سه تا پنج نفر از هنرمندان و کارشناسان این حوزه، آنالیز و پس از انتخاب به نمایش عموم گذاشته خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 381

به "300 عکس برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "300 عکس برای ثبت جهانی جنگل های هیرکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید