6 هزار کلاس در مناطق مسکن مهر و یا حاشیه نشین ساخته گردیده است

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، مهرالله رخشانی مهر ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح آموزشگاه 18 کلاسه در جمع خبرنگاران، به اهمیت و نقش خیرین مدرسه ساز اشاره نمود و گفت: طی سال گذشته 870 میلیارد تومان تعهد خیرین در حوزه مدرسه سازی بود و سال جاری به هزار و 200 میلیارد تومان رسیده که این اعتبار نسبت به سال گذشته بسیار چشمگیر است و نسبت به20 سال که از عمر خیرین مدرسه ساز می گذرد بسیار قابل توجه است.

6 هزار کلاس در مناطق مسکن مهر و یا حاشیه نشین ساخته گردیده است

وی اظهار کرد: امسال 8 هزار کلاس درس در مهرماه تحویل آموزش وپرورش می گردد که از این تعداد 4 هزار کلاس درس توسط خیرین ساخته گردیده و مابقی هم به صورت مشارکتی ساخته گردیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در انتها سال گذشته ردیف اعتبار خیرین 100 درصد تامین شد و شاهد تحرکات در اجرای پروژه ها هستیم.

رخشانی مهر تاکید نمود: در حوزه نوسازی مدارس میانگین سرانه فضاهای آموزشی 5.2 متر مربع است و 11 استان کشور زیر این خط میانگین هستند که شامل استان های البرز، سیستان و بلوچستان و تهران است.

وی اضافه کرد: استان زنجان 5.8 متر مربع سرانه فضای آموزشی دارد که بالای این خط میانگین است.

معاون وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: تخصیص اعتبارات در بخش خیرین و تخریب و بازسازی در سال 95 حدود 10 درصد بوده که در سال گذشته به 100 درصد رسیده است.

رخشانی مهر گفت: از 8 هزار کلاس درس که تحویل آموزش و پرورش می گردد یک هزار و 200 کلاس تخریبی جایگزین و یا اینکه مقاوم سازی گردیده و 6 هزار کلاس شامل کلاس هایی است که در مناطق مسکن مهر و یا حاشیه نشین ساخته گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 114

به "6 هزار کلاس در مناطق مسکن مهر و یا حاشیه نشین ساخته گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 هزار کلاس در مناطق مسکن مهر و یا حاشیه نشین ساخته گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید