آشنایی با جاذبه های تنگه بسفر در استانبول

به گزارش جعبه مهر، ترکیه کشوری بسیار زیباست و گل سر سبد آن استانبول است، در این شهر تنگه ای به نام بسفر است که محلی برای لنگر انداختن کشتی های کروز شده است به خاطر زیبایی و جذابیت آن برای گردشگران.

آشنایی با جاذبه های تنگه بسفر در استانبول

گردشی در اطراف تنگه بسفر

تنگه بسفر در استانبول همیشه در طول تاریخ اهمیت زیادی داشته است و برای در کنترل دریافت این تنگه که شرق و غرب را به هم وصل می نماید جنگ های زیادی بین امپراطورهای مختلف در گرفته است. این تنگه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استانبول است که ارزش این را دارد تا حداقل یک روز وقت بگذارید و جاذبه های اطراف آن را ببینید. در ادامه خبرنگاران ار همراهی کنید تا با جاذبه های تنگه بسفر بیشتر آشنا شوید.

تنگه بسفر را با کشتی کروز بگردیم یا پیاده؟

اگر سوار کشتی کروز شوید فقط در طول 2 ساعت به راحتی می توانید همه جاذبه های اطراف این تنگه را از نماهای مختلف ببینید بعد می توانید پیاده در کنار تنگه راه بروید و طور دیگری از این جاذبه ها بازدید کنید.

محله های اطراف تنگه بسفر

  • محله میرگان: امیرگان به خاطر معماری خانه های قدیمی و پارک سرسبزیش گردشگران زیادی را به خود می کشاند این پارک در ماه فروردین در هنگام فسستیوال گل های لاله صدها گل لاله دارد.
  • محله ببک (Bebek): در این محله، پارک معروفی هست اما غرفه ها و بوتیک های آن بیشتر هوادار دارد! در این محله می توانید غذاهای دریایی، بستنی و وافل بخورید.
  • محله اورتاکوی: به غیر از مسجد معروفش، کلیساها و مکان های مقدس زیادی دارد. غذاهای خیابانی این محله هم معروف است.

کاخ های عثمانی

در دوه عثمانی، اطراف تنگه بسفر پر از کاخ های باشکوه و خانه های یالی برای ثروتمندانی بود که بیشتر آن ها مرتبط به سلسله عثمانی بودند. کاخ های توپکاپی و دلما باغچه دو کاخ عثمانی هستند که هر روز صدها گردشگر دارند. دیگر کاخ های اطراف این تنگه کاخ سیرگان است که تبدیل به هتل لوکس 5 ستاره شده و کاخ بیلربی که اقامتگاه تابستانی پادشاهان بود.

مساجد تاریخی

مسجد اورتاکوی: این مسجد که در عکس های کارت پستالی استانبول زیاد دیده می گردد در سال 1856 درست شد و نمونه زیبایی از معماری باروک است. در این مسجد نوسازی هایی انجام شد و به غیر از ساعت های نماز هم می توانید از آن دیدن کنید.

مسجد ایسکله (Iskele) در اوسکودار: این مسجد در سال 1548 توسط معمار سینان ساخته شد و در نزدیکی آن هم مسجد شمسی پاشا یکی دیگر از مساجد معمار سینان هست مسجدی که در سال 1580 ساخته شد و یکی از جذاب ترین مساجد این ناحیه است.

موزه های معروف

موزه ساکیپ سابانجی (Sakip Sabanci): اینجا خانه شخصی و اقامتگاه تابستانی شخص معروفی در استانبول بود که تبدیل به موزه ای از وسایل آنتیک و آثار هنری شد. در اینجا کافه ای هست که می توانید یکشنبه ها در آن صبحانه و ناهار میل کنید و تصاویری تماشایی از تنگه بسفر ببینید.

موزه سادبرک حانیم (sadberk Hanim): موزه بزرگی نیست اما مجموعه های باارزشی از آثار باستان شناسی و آثار هنری ترکی اسلامی دارد.

انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 715

به "آشنایی با جاذبه های تنگه بسفر در استانبول" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با جاذبه های تنگه بسفر در استانبول" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جاذبه های تنگه بسفر در استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید