امنیت و بهداشت در کشتی کروز

به گزارش جعبه مهر، سوالی که در ذهن همه کسانی که برای سفرشان کشتی کروز را انتخاب نموده اند این است که امنیت در کشتی کروز به چه صورت است و یا بهداشت و خدمات درمانی داخل کشتی به چه نحوی میباشد؟

امنیت و بهداشت در کشتی کروز

امنیت کشتی های کروز

یکی از مهم ترین مباحثی که همیشه درباره کشتی کروز مطرح می گردد امنیت آن هاست. بی شک این وسایل حمل و نقل باید توانایی تامین امنیت مسافران خود را داشته باشند. در این قسمت کمی بیشتر درباره ایمنی و امنیت این نوع از کشتی ها کندوکاو می کنیم.

مقابله با جرم و جنایت

بسیاری از افرادی که از کروز استفاده می نمایند ثروتمند هستند و نقش های مهمی در جامعه ایفا می نمایند، بنابراین حفظ جان و مال آن ها حایز اهمیت است. از چالش هایی که مسوولان و مالکان کشتی ها همواره با آن درگیر بودند مساله دزدی بوده و هست. ثروتمندان پول و جواهرات زیادی را با خود وارد کروزها می نمایند و همین موضوع کار حفاظت از آن ها را دشوارتر می نماید. در حال حاضر برای جلوگیری از جرم و جنایت در کروزها این اقدامات را انجام می دهند:

  • قرار دادن گاوصندوق در اتاق های میهمانان
  • نصب دوربین های مداربسته در کشتی
  • حمل اسلحه اتوماتیک توسط کاپیتان
  • جستجوی وسایل مسافران با دستگاه های اشعه ایکس و یابنده مواد منفجره
  • کنترل مسافران در زمان ورود یا خروج
  • جلوگیری از خروج انفرادی مسافران از کشتی (در صورت هماهنگی با خدمه مسئله ای ندارد)
  • کنترل کارت شناسایی مسافران

بد نیست بدانید که اگر فرد مجرم در کشتی های کروز دستگیر گردد، کشتی در نزدیکترین بندر پهلو گرفته و مجرم را به مراجع قانونی آن ناحیه تحویل می دهد.

جلوگیری از غرق شدن کروز

در چند دهه گذشته کشتی های کروز به طور چشمگیری تغییر نموده اند. یکی از بزرگترین تغییرها ایجاد امکانات تفریحی متعدد بر روی عرشه کروزها بود. روز به روز قسمت های دیگری به عرشه اضافه می گردد و شاید این موضوع تعادل کشتی را بر هم بزند زیرا وجود امکانات متعدد باعث به وجود آمدن طبقه ها و در نتیجه ارتفاع بیشتر کشتی ها شد. همچنین همیشه چالش آب و هوا در صنعت کشتیرانی وجود داشته است و این سوال پیش می آید که اگر توفانی به راه افتد برای افرادی که روی عرشه هستند، مسئله ای پیش می آید یا خیر.

از سوی دیگر برای بالا بردن مقاومت کشتی های کروز از آلومینیوم و فولادی با مقاومت بالا استفاده کردند که وزن کشتی را بالا می برد. همه این موارد سبب شده اند که کشتی سازان بزرگ جهان در کوشش باشند تا همیشه از تکنولوژی های به روزتری برای بهبود ساخت کشتی های شان استفاده نمایند. در حال حاضر کروزها از نظر ایمنی بدنه به شدت کنترل می شوند تا خطری از نظر غرق شدن آن ها وجود نداشته باشد بنابراین با خیال راحت می توانید از این کشتی ها بهره ببرید و سفری فراموش نشدنی برای خود رقم بزنید.

بهداشت در کشتی های کروز

شاید بسیاری از مسافران از این نکته غافل باشند اما بهداشت در کشتی ها و به ویژه کشتی های کروز بسیار حایز اهمیت است. برای مثال بسیاری از مسافران در استخرهای عمومی شنا می نمایند و همین موضوع باعث ایجاد محیطی برای انتقال بیماری ها می گردد. میهمانانی که در یک کروز جای می گیرند ممکن است از کشورهای گوناگونی باشند و هر یک ناقلی از بیماری ها به شمار آیند.

اگر بهداشت به خوبی در کروزها رعایت نگردد ممکن است فاجعه ای جبران ناپذیر به وجود آید. همان طور که می دانید بسیاری از بیماری ها به وسیله تنفس هم منتقل می شوند پس کروز باید محیط تمیزی داشته باشد. امروزه مسوولان برای کمتر شدن احتمال شیوع بیماری ها اقداماتی را انجام می دهند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

  • از اسپری های ضد باکتری یا عفونت استفاده می گردد (به افرادی که به این نوع از اسپری ها حساسیت دارند پیشنهاد می کنیم موضوع را با مسوولان در میان گذارند یا ماسک همراه داشته باشند).
  • استفاده از مواد شوینده قوی
  • تمیز کردن محیط کشتی به صورت مکرر و در فواصل زمانی معین
  • آمادگی برای مقابله با بیماری هایی مثل اسهال
  • مرور آمار بیماری های شایع و آشنایی کارکنان برای پیشگیری از آن بیماری ها
انتشار: 1 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 716

به "امنیت و بهداشت در کشتی کروز" امتیاز دهید

2 کاربر به "امنیت و بهداشت در کشتی کروز" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امنیت و بهداشت در کشتی کروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید