تبادلات تجاری چین و روسیه به رکورد 100 میلیارد دلار رسید

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، به گفته گائو فنگ، سخنگوی وزارت تجارت چین، حجم تبادلات تجاری بین روسیه و چین، برای اولین بار به رکورد 100 میلیارد دلار رسیده است.

تبادلات تجاری چین و روسیه به رکورد 100 میلیارد دلار رسید

این مقام چینی گفت که در اواسط دسامبر 2018، حجم تبادلات تجاری به بالاترین میزان تاریخ خود رسیده است. فنگ افزود از لحاظ پویایی رشد تجاری، روسیه و چین شرکای بزرگی هستند.

طبق گزارشات، روسیه دهمین شریک تجاری بزرگ چین است، در حالی که چین یکی از واردکنندگان بزرگ کالاهای روسی باقی مانده است و در سال 2017 بیش از 15 درصد از کل تجارت خارجی روسیه را به خود اختصاص داده است. فنگ تاکید نمود که پکن آماده است تا کوشش های خود برای تقویت روابط بین دو کشور را افزایش دهد.

طبق آخرین دادههای اداره کالای چین، از ژانویه تا نوامبر 2018، حجم تبادلات تجاری بین دو کشور همسایه، 27.8 درصد، نسبت به سال قبل افزایش یافته است و به 97.23 میلیارد دلار رسیده است. صادرات کالاهای چینی به روسیه 12 درصد رشد نموده و به 43.45 میلیارد دلار رسیده است، درحالی که صادرات روسیه به چین، 44.3 درصد جهش نموده است و به 53.78 میلیارد دلار رسیده است.

با تور چین همراه شوید

در ماه نوامبر مدیر ارشد مرکز صادرات روسیه، آندری اسلپنوف حجم تجارت دوجانبه چین و روسیه که قرار بود به 100 میلیارد دلار برسد، در سال آتی می تواند 2 برابر گردد. این شرکای تجاری به دنبال این هستند که پرداخت های خود را به روبل و یوآن انجام دهند و دلار و سایر ارزهای غربی را کنار بگذارند تا تحریم های متعدد غربی بر علیه روسیه و فشار وارد به پکن در جنگ تجاری، در روابط این دو بی تاثیر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 634

به "تبادلات تجاری چین و روسیه به رکورد 100 میلیارد دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبادلات تجاری چین و روسیه به رکورد 100 میلیارد دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید