سفر به آلبانی، از کدام اماکن دیدن کنیم و چه غذایی بخوریم؟!

به گزارش جعبه مهر، آلبانی کشوری است در جنوب شرقی قاره اروپا با جمعیتی حدود دو میلیون و 800 هزار نفر و نظام سیاسی آن دموکراسی پارلمانی است.

سفر به آلبانی، از کدام اماکن دیدن کنیم و چه غذایی بخوریم؟!

گردشگری و بازدید از اماکن دیدنی در کشور های مختلف جزو یکی از سرگرمی ها و شگفتی هایی است که هر انسانی می تواند آن را به خود هدیه دهد و از آن لذت ببرد. یکی از کشور هایی که برای دنیاگردی و بازدید می توان انتخاب نمود، است که در قاره اروپا واقع شده است و امروز قصد دارد اطلاعاتی را پیرامون سفر به این کشور و اماکن گردشگری آن در اختیار شما قرار دهد.

آلبانی کشوری است که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است.

پایتخت این کشور تیرانا است که شهری زنده و پرجنب و جوش محسوب می شود. در این شهر ساختمان ها و پیاده رو های آن نیز بسیار جذاب و سرگرم نماینده است. این شهر دیوانه نماینده است و با داشتن موزه ها، رستوران های رنگارنگ، صدای خوشحالی مردم و ... تحت هیچ شرایطی کسل نماینده نیست.

جمعیت آلبانی دو میلیون و 800 هزار نفر و جمعیت پایتخت آن 421 هزار نفر است. نظام سیاسی آلبانی دموکراسی پارلمانی است.

واحد پول این کشور لک نام دارد و اقتصاد آن در حالت گذار به بازار آزاد است.

95 درصد مردم این کشور از تبار آلبانیایی و بقیه بیشتر یونانی هستند.

70 درصد مردم آلبانی مسلمان و 30 درصد مسیحی هستند.

در حدود یک سوم این کشور جنگلی است و آلبانی از نظر گونه های گیاهی کشوری غنی است.

گردشگری آلبانی

قلعه اسرار آمیز رزافا Rozafa Castle

قلعه اسرار آمیز رزافا در نزدیک شهر Shkodrr واقع شده است.

این قلعه را افسانه و عرفان های بسیاری احاطه نموده اند. با توجه به افسانه ها سه برادر سعی بر ساخت این قلعه داشتند، اما متاسفانه موفق نشدند. هر چه که در روز کوشش می کردند در شب می دیدند که واژگون شده است. از این رو برای حفظ ساختار قلعه تصمیم می گیرند اولین همسری که در روز بعد برایشان غذا می آورد را قربانی نمایند. متاسفانه همسر جوان ترین برادر اولین کسی بود که برای همسرش غذا آورد. از این رو مجبور به قتل او کردند و او فداکارانه پذیرفت و جسد آن را داخل قلعه دفن کردند. البته این افسانه بسیار ادامه دارد که ما تا همین جا ذکر کردیم. این افسانه تنها در اروپای شرقی نیست، چون نظیر آن در رومانی نیز رخ داده است. اما فراتر از افسانه ها قلعه رزافا نماد شهر شکودر Shkodrr شناخته می شود. حتما از آن و موزه بسیار جالبش که در حیاط وجود دارد، دیدن کنید.

کوهنوردی در ارتفاعات آلبانی

کوه کوراب Korab بلندترین کوه کشور است و قله های غول پیکر آن مرز آلبانی و مقدونیه را تشکیل می دهند. این کوه زیباترین طبیعت کشور شناخته شده و در دامنه آن دو رودخانه وجود دارد. صعود از سمت مقدونیه به مجوز احتیاج دارد، اما از سمت آلبانی مورد ندارد. همین طور مسیر هایی برای پیاده روی وجود دارد که می تواند برای علاقه مندان به طبیعت جذاب باشد. کوراب آبشاری رویایی با 130 متر ارتفاع دارد که در فصل بهار زیبایی دو چندانی به منطقه می بخشد.

اگر به ورزش های زمستانی نیز علاقه مند باشید قسمت هایی از این کوه همیشه سفید پوش هستند. در این منطقه غار های یخی نیز وجود دارد که می تواند برای ماجراجویان ایده آل و سرگرم نماینده باشد.

موزه تاریخ ملی National Historical Museum

تاریخ افتتاح موزه تاریخ ملی به سال 1982 بر می شود و بزرگترین و غنی ترین موزه در کشور نیز شناخته شده است.

برای دسترسی به این جاذبه مهم کافیست به شهر و پایتخت کشور یعنی تیرانا سفر کنید.

موزه تاریخ ملی در هشت بخش تشکیل شده است و تاریخ غنی مردم آلبانی را به نمایش میگذارد. در این میان مهم ترین بخش آن غرفه قدیم است که بیش از 400 آیتم از اواخر دوران پائولیت تا اول قرون وسطی به نمایش گذاشته شده است. دیگر مجموعه های مهم موزه شامل سکه های نقره ای و برنزی از قرن 5 میلاد و مجسمه ها هستند. غرفه ملی رنسانس و غرفه استقلال هم از جالب ترین بخش ها به حساب می آید.

دریاچه زیبای اسکادار Lake Skadar

اسکادار دریاچه ای زیبا و شبیه به دلفین که بزرگترین در تمام منطقه بالکان است و پارک ملی محافظت شده ای به اندازه 400 کیلومتر مربع دارد. همین طور این منطقه به عنوان اصلی ترین زیستگاه پرندگان در قاره اروپا شناخته و مشهور شده است. اینجا فوق العاده زیباست و کوه های شیب دار سبز، صومعه ها، آب های شفاف و روشن و نیلوفر ها جذاب آنرا چندین برابر نموده اند. در اطراف دریاچه روستا هایی وجود دارند که نهایت آرامش را به شما القا می نمایند. کافیست دوچرخه بگیرید و آن حوالی رکاب بزنید. دریاچه اسکادار فوق العاده محبوب است برای دوستداران طبیعت و علاقه مندان به فضای باز. جالب اینجاست که این دریاچه هم افسانه ای دارد و آن این است که توسط اشک های یک پری به وجود آمده است. ممکن است خیالی باشد، اما پس از دیدن آن و فضایی جادویی، به این باور ها اعتقاد پیدا خواهید کرد.

قلعه پورتو پالرمو Porto Palermo Castle

بازدید از قلعه پورتو پالرمو می تواند از بهترین تجربه های سفرتان به کشور آلبانی باشد. متاسفانه گردشگران بسیار کمی از آن بازدید می نمایند، چون مسیر آن از جاده اصلی خارج است. درب این قلعه قفل است و با پرداخت 1 دلار می توانید داخل شده تا آن را به معنای واقعی کشف کنید. اگر سفری به جنوب آلبانی داشتید، حتما از این قلعه بازدید کنید چرا که بسیار سرگرم نماینده و جذاب است.

قلعه برات را Berat Castle

قلعه برات از برجسته ترین جاذبه های شهر برات است و درست بالای رودخانه Osum قرار گرفته است. این قلعه قدمتی 2500 ساله دارد و در میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است. اگر امکان سفر به این شهر را داشتید، حتماً از قلعه و زیبایی های آن بازدید کنید.

شکم گردی در کشور آلبانی

با توجه به نفوذ 400 دولت عثمانی در این کشور اکثر غذا هایی که می توانید در آلبانی پیدا کنید رنگ و بوی غذا های ترکیه را می دهد، اما علاوه بر ترکیه نشانی از فرهنگ غذایی یونان و ایتالیا هم در غذای آلبانی قابل مشاهده است.

در ادامه تعدادی از غذا های محبوب آلبانی را معرفی می کنیم.

گوشت گوساله یا مرغ با گردو

این غذای کمی به ماکارانی خودمان در ایران شباهت دارد. ترکیبات این غذای جالب تخم مرغ همزده، سیر، کره، گوشت گوساله یا گوشت مرغ و گردوی خرد شده می باشد. غذای فوق العاده لذیذی است در اکثر رستوران های تیرانا می توانید این غذا را پیدا کنید.

کوفته قلقلی با تخم مرغ و سس لیمو

به نظر می رسد کوفته در همه جای دنیا هوادار دارد و هر کشوری آن را به سبک خود پخته و سرو می نماید. مردم آلبانی کوفته های خود را با استفاده از گوشت قلقلی، برنج، ادویه و پیاز طبخ نموده و آن را با سس لیمو یا آبلیمو سرو می نمایند.

سوپ لوبیا

سوپ غذایی است که در تمامی کشور های دنیا می توانید انواع مختلف و خوشمزه آن را پیدا کنید در کشور آلبانی سوپ لوبیا یکی از معروف ترین سوپ ها بین مردم می باشد. ترکیبات این سوپ حبوبات، پیاز، روغن زیتون، گوجه یا سس گوجه، نعناع و دیگر سبزیجات تازه همراه با ادویه های تند هستند.

گوشت بره پخته شده و ماست

یکی از پرهوادارترین کشور های آلبانیایی که هواداران زیادی در این کشور دارد گوشت بره پخته شده و ماست است؛ که ترکیبی از گوشت بره، کره، برنج، نمک، فلفل، تخم مرغ و ماست می باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 857

به "سفر به آلبانی، از کدام اماکن دیدن کنیم و چه غذایی بخوریم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آلبانی، از کدام اماکن دیدن کنیم و چه غذایی بخوریم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید