نصب 50 دوربین ثبت تخلف در محورهای پر حادثه خوزستان

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، غلامعباس بهرامی نیا در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان خوزستان اظهار کرد: از این تعداد، 43 دوربین ثبت تخلف در نقاط پرحادثه نصب شده اند که از این میان 23 دوربین عملیاتی و 20 دوربین به زودی عملیاتی می گردد. این دوربین ها در محورهای اهواز تا پل زال، اهواز تا دهدز و اهواز به ماهشهر نصب شده اند.

نصب 50 دوربین ثبت تخلف در محورهای پر حادثه خوزستان

بهرامی نیا در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین آمار تلفات و تصادفات جاده ای در 10 محور پرتردد رخ می دهد، بیان کرد: بر اساس شاخص های مشخص شده، تعداد 130 نقطه پر حادثه در استان شناسایی شده که برای اصلاح هندسی آنها رقمی معادل 900 میلیارد تومان اعتبار ضروری است.

وی در ادامه اضافه کرد: تمامی نقاط مذکور برای افزایش ایمنی آشکار سازی شده اند.

بهرامی نیا با اشاره با آمار تلفات تصادفات جاده ای توضیح داد: میانگین تصادفات جاده ای روزانه استان 17 تصادف و میانگین تلفات جاده ای روزانه استان 1.6 نفر است و سالانه حدود 6 هزار فقره تصادف در استان رخ می دهد و تقریباً به ازای هر 10 تصادف، یک نفر فوت می نماید.

بهرامی نیا در ادامه گفت: برای کاهش حوادث در این نقاط پر حادثه تا کنون 43 دوربین ثبت تخلف و 56 سامانه دوربین نظارت تصویری یا پایش تصویری نصب شده است و 104 سامانه ثبت تردد در سطح استان موجود است که به صورت آنلاین اطلاعات را ارسال می نماید.

همچنین رئیس پلیس راه خوزستان در مورد حوادث جاده ای گفت: 80 درصد تصادفات جاده ای که منجر به واژگونی وسایل نقلیه می گردد در 30 کیلومتری ورودی شهر رخ می دهد.

رضا دولتشاهی در ادامه اضافه کرد: راستاهای اهواز - آبادان، اهواز- اندیمشک و اهواز - بندر امام سه راستا پر حادثه منتهی به اهواز هستند که با تجهیز کردن این راستاها به گارد ریل و شیارهای لرزاننده می توان تصادفات جاده ای را کاهش داد.

در انتها این نشست، استاندار خوزستان با اشاره به بارش های اخیر باران در استان گفت: طی بارش هایی که در استان صورت گرفت حدود هفت میلیارد مترمکعب آب وارد بستر رودخانه ها شد که خوشبختانه با توجه به این حجم آب، خسارت های چندانی در مناطق پیرامون رودخانه ها به وجود نیامد.

غلامرضا شریعتی در ادامه بیان اینکه آب و هوای مناسب سال جاری شرایطی را مهیا نموده است تا تعداد مسافران استان افزایش یابد، اظهار کرد: ماه گذشته در ایام تعطیل 815 هزار مسافر وارد و از استان خارج شده اند که انتظار می رود با همکاری تمامی دستگاه های ذیربط به ویژه راهداری و حمل ونقل جاده ای و پلیس راه خوزستان با مدیریت و کنترل مناسب، شرایطی فراهم گردد تا ایمنی مناسبی در سطح شبکه جاده ای استان داشته به نحو شایسته ای میزبان مهمانان نوروزی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1168

به "نصب 50 دوربین ثبت تخلف در محورهای پر حادثه خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب 50 دوربین ثبت تخلف در محورهای پر حادثه خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید