هفتمین جشنواره گل نرگس کازرون برگزار می گردد

به گزارش جعبه مهر، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کازرون گفت: هفتمین جشنواره گل نرگس کازرون در تاریخ 7 بهمن ماه در نرگس زارهای جره شروع می گردد.

هفتمین جشنواره گل نرگس کازرون برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، محمدرضا معینی با بیان خبر فوق ادامه داد: شهرستان کازرون دارای آب و هوای متفاوت و چهار فصل و ظرفیتهای گردشگری در حوزه های تاریخی مذهبی و طبیعی است.

او اظهار کرد: نرگس زارهای کازرون عمدتا در منطقه جره و بالاده قرار گرفته و همه ساله در فصل زمستان به بار می نشیند و گونه های مختلفی دارد که شامل شش پر، شهلا، شیپوری و... است که از میان آنها نرگس شهلا به جهت برخورداری از زیبایی، بو و عطر ویژه شهرت دارد و مورد استقبال عموم است.

معینی اضافه نمود: رویش گل نرگس به صورت طبیعی و خودرو، همه ساله گردشگران بسیاری را به جهت خرید گل و بازدید از نرگس زارها جذب نموده و در بهمن ماه نرگس زارها، جلوه ای خاص به مراتع و زمینهای بخش جره و بالاده بخشیده است.

این مسئول افزود: برنامه های جانبی این جشنواره شامل برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت آثار، ایجاد میز خدمت و سرمایه گذاری در جهت معرفی پتانسیل های حوزه سرمایه گذاری شهرستان، معرفی نمایشگاه بوم مردم شناسی و معرفی فرهنگی غنی بومی شهرستان، برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در حوزهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با رویکرد ثبت میراث طبیعی- تاریخی و معنوی، توسعه پایدار و اشتغال در حوزه گردشگری و احیا فرهنگی بومی شهرستان و صنایع دستی فراموش شده، برپایی نمایشگاه احیا پوشش سنتی اقوام کازرون، جشنواره بازیهای بومی و محلی، نمایشگاه و جشنوار غذاهای سنتی و.... است که به ریاست فرمانداری شهرستان، مدیریت اجرایی دهیاری روستای جره و همکاری ادارات کل میراث فرهنگی فارس، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، صنعت، معدن و تجارت، اداره امور عشایر، پایگاه میراث جهانی بیشاپور، کمسیون امور بانوان فرمانداری شهرستان برگزار می گردد.

هفتمین جشنواره گل نرگس از تاریخ 7 لغایت 10بهمن ماه 97 در نرگس زارهای جره، شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1018

به "هفتمین جشنواره گل نرگس کازرون برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفتمین جشنواره گل نرگس کازرون برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید