چرا چاقی خطر سرطان را افزایش می دهد؟

به گزارش جعبه مهر، متخصصان علوم پزشکی و سلامت می گویند پی برده اند که چرا اضافه وزن زیاد می تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

چرا چاقی خطر سرطان را افزایش می دهد؟

به گزارش خبرنگاران، این متخصصان در کالج ترینیتی دوبلین دریافتند یک نوع سلول که بدن از آن برای منهدم کردن بافت های سرطانی استفاده می کند توسط چربی زیاد مسدود می گردد و از کار می افتد.

مرکز تحقیقات سرطان انگلیس اعلام نموده که چاقی بعد از سیگار بزرگترین عامل ابتلا به سرطان در این کشور است که می توان از آن پیشگیری کرد و از هر 20 مورد سرطان - سالانه حدود 22800 مورد در انگلیس - یک مورد به دلیل اضافه وزن زیاد است.

براساس تعریف سازمان سلامت عمومی انگلیس (NHS) کسانی که شاخص توده بدنی آنها 30 تا 39.9 است دچار اضافه وزن زیاد یا چاقی مفرط هستند.

کارشناسان از قبل سوءظن داشتند که چربی سیگنال هایی به بدن ارسال می کند که می تواند به سلول ها صدمه بزند و منجر به سرطان گردد.

اکنون متخصصان در کالج ترینیتی توانسته اند نشان دهند که سلول های ضدسرطانی بدن توسط چربی مسدود می گردد. نتیجه این مطالعه در نشریه ایمنی شناسی نیچر چاپ شده است.

آنها امیدوارند بتوانند معالجاتی برای احیای توانایی این سلول ها برای کشتن بافت های سرطانی پیدا نمایند.

وزن کم کنید

بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، پروفسور لیدیا لینچ در این باره گفت: ساخت ترکیبی که بتواند جذب چربی توسط سلول های کشنده (سرطان) را مسدود کند ممکن است. ما این را در آزمایشگاه امتحان کردیم و دیدیم که دوباره آغاز به کشتن این بافت ها می نمایند. اما مسلما راه بهتر کاهش وزن است؛ چون این گزینه سالمتری است.

همچنین دکتر لئو کارلین از موسسه تحقیقات سرطان انگلیس در بیتسون گفت: هرچند می دانیم که چاقی مفرط خطر ابتلا به 13 نوع متفاوت سرطان را بالا می برد، هنوز مکانیسم بنیادی آن را درست درک نمی کنیم. این مطالعه آشکار می کند که ملکول های چربی چطور از به کار افتادن دستگاه تومورکشِ سلول های ایمنی جلوگیری می نمایند و راه های تازه ای برای تحقیق درباره معالجات ارائه می کند.

برای کاهش خطر ابتلا به سرطان نکات زیر توصیه می گردد:

- حفظ وزن سالم

- ترک سیگار

- تغذیه سالم

- پرهیز از مصرف الکل

- جلوگیری از آفتاب سوختگی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 648

به "چرا چاقی خطر سرطان را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا چاقی خطر سرطان را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید