کتاب فلسفه دین: مقدمه ای بسیار کوتاه منتشر شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، کتاب فلسفه دین: مقدمه ای بسیار کوتاه اثر تیم باین منتشر شد.

کتاب فلسفه دین: مقدمه ای بسیار کوتاه منتشر شد

فلسفه دین چیست؟ ما چگونه می توانیم آن را از الهیات از سویی و از باور روانشناسی/جامعه شناسی از سوی دیگر متمایز کنیم؟ چرا دین به معنی تشریح خداوند به صورت ابدی است و آیا مردم دین دار می خواهند که دلایلی برای وجود خداوند وجود داشته باشد، یا این باور دینی تنها در فقدان استدلالات درست معتبر است؟

تیم باین در این مقدمه بسیار کوتاه عرصه فلسفه دین را معرفی می نماید و درگیر داغ ترین سؤالات در مورد مباحث فلاسفه می گردد. او با توجه به این که دین چگونه باید تعریف گردد و این که آیا ما حتی نیازی داریم که جهت اشتغال به فلسفه دین قادر به تعریف آن باشیم یا نه، به بحث در این مورد ادامه می دهد که آیا وجود خداوند اصلاً مهم است یا نه. بین با آنالیز مسئله شیطان، در مورد ارتباط بین ایمان و استدلال و در مورد سؤالات مرتبط با نقشی که استدلال می تواند در زمینه دینی بازی کند بحث می نماید. بین با روشن کردن روابط بین علم و دین، با نتیجه گیری از عناوین رستاخیز و زندگی پسامرگ مطالبش را به انتها می رساند.

در مورد این مجموعه: مجموعه مقدمات بسیار کوتاه انتشارات دانشگاه آکسفورد حاوی صدها عنوان تقریباً در هر عرصه موضوعی است. این کتاب های جیبی راهی کامل برای پیش رفتن سریع در یک موضوع هستند. نویسندگان متخصص ما حقایق، تحلیل ها، چشم انداز، ایده های جدید و اشتیاق را در هم ترکیب نموده اند تا این عناوین جالب توجه و چالشی را به شدت خواندنی نمایند.

این کتاب 160 صفحه بود و در سال 2018 منتشر گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 161

به "کتاب فلسفه دین: مقدمه ای بسیار کوتاه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب فلسفه دین: مقدمه ای بسیار کوتاه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید