آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 24 میلیون و نیم رسید

به گزارش جعبه مهر، شمار مبتلایان به بیماری کووید ـ 19 در کشورهای مختلف جهان به 24 میلیون و نیم رسیده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 24 میلیون و نیم رسید

به گزارش خبرنگاران، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون 24,485,143 تن مبتلا و 832,541 تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید که برای دیدن آن اینجا کلیک کنید.

جدول زیر نگاهی به آمار 30 کشور آلوده دنیا دارد:

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، سال تحصیلی دانشگاه ها و مدارس در آمریکا شروع شده است. همین مساله، سبب تشدید نگرانی ها درباره افزایش شیوع بیماری کووید-19 در آمریکا شده است. در دست کم 26 ایالت از پنجاه ایالت آمریکا، موارد جدیدی از ابتلای دانشجویان به این بیماری گزارش شده است. دانشگاه ها در کوشش هستند با گسترش این ویروس در محوطه های دانشگاهی مقابله نمایند، اما این ویروس همچنان در حال گسترش است.

در ایالت های غربی آمریکا، شیوع این ویروس در یک هفته گذشته شدیدتر از مناطق دیگر بوده است. با بازگشایی دانشگاه ها، شمار ابتلای دانشجویان آمریکایی به این بیماری افزایش یافته است. ایالت آیووا یکی از این ایالت ها است. بسیاری از دانشگاه ها در جهت مقابله با این بیماری، به تست کرونا متکی هستند، اما امکانات تست دریافت به اندازه کافی نیست.

در خبری دیگر شرکت آمریکایی مدرنا (Moderna) که با سرمایه گذاری کلان دولت آمریکا مشغول فراوری واکسن است، می گوید واکسن کرونا ساخت این شرکت نتایج امیدوارنماینده ای را در یک کارآزمایی بالینی کوچک روی بیماران مسن نشان داده است.

به گزارش سی ان بی سی، این شرکت می گوید واکسن فراوریی خود برای جلوگیری از ابتلا به بیماری همه گیر کووید-19 را روی 10 فرد مسن بین 56 تا 70 سال و 10 فرد سالمند 71 ساله و بالاتر آزمایش نموده است. هر شرکت نماینده دو دوز 100 میکروگرمی از این واکسن را در فاصله 28 روزه دریافت نموده است و این واکسن پیروز به فراوری آنتی بادی ها یا پادتن های خنثی نماینده ویروس شده اند که محققان بر این باورند که برای ایجاد سلول های ایمنی نابودگر موسوم به سلول T و ایمنی در مقابل ویروس لازم هستند. شرکت زیست فناوری مدرنا اعلام نموده که واکسن کرونا واکنش ایمنی امیدوارنماینده ای را در بیماران مسن ایجاد نموده است.

برزیل نیز همچنان دومین کشور آلوده دنیا است اما کاهش آمار ابتلا از میانه های ماه آگوست در این کشور فرایند کاهشی داشته است.

هند که رتبه سوم آلوده ترین کشور دنیا را در اختیار دارد طبق اعلام رویترز از 7 آگوست تا کنون هند بیشرین شمار مبتلایان روزانه به کرونا را در سراسر دنیا به نام خود به ثبت رسانده است. به گزارش آرتی عربی این کشور در آسیا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس را دارد و پیش بینی می گردد که شرایط در هفته های پیش رو در این کشور وخیم تر گردد. به گزارش لایو مینت ساخت دانشگاه آکسفورد، موسوم به کووی شیلد(Covishield) با تزریق بر روی دو داوطلب شروع شده است. پنج داوطلب در هند برای شرکت در مرحله دوم آزمایش بالینی واکسن کووید-19 ساخت دانشگاه آکسفورد انگلیس ثبت نام نموده اند تا واکسن Covishield را دریافت نمایند.

در روسیه نیز رییس جمهوری این کشور از احتمال ثبت دومین واکسن کرونای روسی در ماه آینده میلادی اطلاع داد. به گزارش ایرنا، پوتین در گفتگویی با شبکه دولتی روسیه گفت که تمامی مراحل ثبت واکسن به شکل قانونی طی شده است و در مورد واکسن دوم نیز به همین شکل عمل خواهد شد، به شرایط جسمانی دختر خود اشاره نمود و گفت: خوشبختانه حال او خوب است و با مردم ارتباط مستمر دارد.وی با بیان اینکه واکسن دوم قرار است با واکسن اول رقابت کند، گفت: از مردم و کادر درمانی تشکر می کنم که با حفظ نظم و رعایت مقررات بهداشتی باعث شدند روسیه یکی از کشورهایی باشد که کمترین جانباخته را در مورد کرونا داشته باشد.

در ایران شمار جان باختگان از مرز 21 هزار تن عبور نموده است. براساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در شرایط قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

آخرین آمار دنیای کرونا؛ شمار مبتلایان به 24 میلیون نزدیک شد

برزیل نفس راحت کشید/مجوز جدید آمریکا برای درمان کرونا

دسامبر پرتلفات در آمریکا/مردم روسیه همچنان به واکسن بی اعتماد هستند

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7332

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 24 میلیون و نیم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 24 میلیون و نیم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید