امانی: خانه های دودی که اتباع بیگانه در آن ساکنند، شناسایی شدند ، شوش به محل خرید و فروش شبانه زباله ها تبدیل شده است

به گزارش جعبه مهر، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 37 مورد از خانه های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند، از سوی شهرداری در منطقه 15 شناسایی شده است.

امانی: خانه های دودی که اتباع بیگانه در آن ساکنند، شناسایی شدند ، شوش به محل خرید و فروش شبانه زباله ها تبدیل شده است

به گزارش خبرنگاران، ناصر امانی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش محله گردی از شوش در منطقه 15 با بیان اینکه بخشی از مسائل این محله ناشی از قرار گرفتن در مرز است، اظهار کرد: معمولاً مسائل این محله از دید شهرداران دو منطقه مغفول می ماند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نام میدان شوش نه تنها برای تهرانی ها بلکه برای مردم جهان معروف است، اعلام کرد: این میدان در چهار دهه اخیر میدان مرکزی جنوب شهر تهران بوده و 38 هزار نفر در محله شوش زندگی می نمایند.

امانی بعلاوه توضیح داد: 60 درصد این ناحیه را بافت فرسوده به خود اختصاص داده اما با این وجود، حضور اتباع بیگانه از مسائل این منطقه بوده و 50 درصد ساکنان اتباع بیگانه هستند.

او با بیان اینکه اجاره واحدهای 40 تا 50 متری به وسیله 30 نفر اجاره مسکن را به شدت افزایش داده است، یادآور شد: این افراد انواع امراض را وارد ایران و این محلات نموده اند و مردم نگران بچه ها خود هستند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بعلاوه توضیح داد: 37 مورد از خانه های دودی که اکثراً اتباع بیگانه در آن ساکن هستند از سوی شهرداری شناسایی شده است.

او با بیان اینکه در این محله شبانه زباله ها از زباله گردان خریداری می گردد، گفت: باید فکر اساسی برای حل مشکل مردم این محله و سایر محلات مرکزی شهر تهران انجام دهند.

امانی با بیان اینکه با ابلاغ ضوابط تازه از سوی شهرداری، نوسازی بافت فرسوده با شیب ملایمی در حال اجرا است، یادآور شد: هزار و 800 معبر بن بست در این ناحیه وجود دارد که 300 معبر آن در محله شوش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: عوارض صدور پروانه در بافت فرسوده رایگان است اما مبلغی تحت عنوان تدوین ضوابط شهر به مقدار 70 میلیون تومان اخذ می گردد.

او با بیان اینکه سد معبر از سوی بساط گستران منجر به مزاحمت برای مردم می گردد، اعلام کرد: حضور اوراق فروشان در محله یکی از مسائل مردم است و کسانی که نتوانستند منتقل شوند از اقشار ضعیف و کم عایدی بوده اند.

امانی تأکید کرد: بوی تعفن ناشی از زباله های موجود در انهار یکی از مسائلی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می نمایند لذا باید لایروبی انهار در محله شوش مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که برای تصویب لایحه راه اندازی سازمان اقامت پیگیری لازم را داشته باشند، توضیح داد: تصمیم گیری جدی برای ساماندهی معتادان متجاهر، پلمپ دائمی و تخریب خانه های قرمز و دودی، تسهیل ضوابط نوسازی بافت فرسوده در پلاک های تجمیعی، انتقال اوراق فروشان به مجتمع خاوران، انتقال پسماند محله، معین تکلیف فروشگاه های شهر و روستا و رفاه از درخواست های مردم این محله است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11349

به "امانی: خانه های دودی که اتباع بیگانه در آن ساکنند، شناسایی شدند ، شوش به محل خرید و فروش شبانه زباله ها تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امانی: خانه های دودی که اتباع بیگانه در آن ساکنند، شناسایی شدند ، شوش به محل خرید و فروش شبانه زباله ها تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید