امینی: بهترین تصمیم برای برگزاری مسابقات الگوبرداری از شرایط اجتماعی هر کشور است

به گزارش جعبه مهر، پزشک ایرانی گفت: بهترین تصمیم برای برگزاری مسابقات فوتبال الگوبرداری از شرایط اجتماعی هر کشور است.

امینی: بهترین تصمیم برای برگزاری مسابقات الگوبرداری از شرایط اجتماعی هر کشور است

به گزارش خبرنگاران، دکتر بابک زرگر امینی در خصوص شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مسابقات فوتبال گفت: در بوندسلیگا هم نتوانستند تصمیم درستی بگیرند. قرار است فاصله اجتماعی رعایت و در محیط های عمومی ماسک زده گردد اما آیا فوتبال جزو محیط های عمومی به حساب نمی آید؟ به فرض اینکه مسابقات بدون تماشاگر هم برگزار گردد، در هر بازی 100 نفر با هم تماس مستقیم دارند. این 100 نفر خانواده دارند و اگر به طور مثال هر خانواده را 5 نفر حساب کنیم مستقیم و غیرمستقیم در هر بازی حدود 500 نفر درگیر مسابقه فوتبال می شوند و اگر در هر هفته 9 مسابقه برگزار گردد حدود 4500 تا 5 هزار نفر درگیر این موضوع می شوند.

وی ادامه داد: این 5 هزار نفر جزو جامعه هستند یا نه؟ اگر جزو جامعه هستند باید به فکر جانشان باشیم. نمی توانیم فوتبالیست ها را قربانی تصمیمات اسپانسرها کنیم. باید توجه کنیم مثلا در ایتالیا خیلی ها از بین رفتند ولی وقتی مالدینی کرونا گرفت همه جهان توجه کردند یا در آلمان ینس لمان بیمار شد همه در خصوص او صحبت کردند. اگر خدای نکرده در ایران یکی از بازیکنان ملی پوش و معروف کرونا بگیرد کسی جوابگو است؟

این پزشک ایرانی که چندی پیش حمیده عباسعلی کاراته کای کشورمان را عمل جراحی کرد، اضافه کرد: فکر می کنم بهترین تدبیر، تصمیمی است که از شرایط اجتماعی در هر کشور الگوبرداری کنیم، اگر شرایط کشور باز است و مردم بدون مشکل کارهای روزانه شان را انجام می دهند فوتبال هم یک کار روزانه است و همه می توانند انجام دهند و اگر این طور نیست نمی توانیم بگوییم فوتبال برگزار گردد چون مردم در خانه هستند و بخواهیم آنها را سرگرم کنیم. لیگ ایران قطعا معتبرتر از لیگ فرانسه و هلند نیست و دیدیم که جان آدم ها برای آنها بیشتر اهمیت داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6003

به "امینی: بهترین تصمیم برای برگزاری مسابقات الگوبرداری از شرایط اجتماعی هر کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امینی: بهترین تصمیم برای برگزاری مسابقات الگوبرداری از شرایط اجتماعی هر کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید