اپل بیشترین شرکت های هوش مصنوعی را از 2016 تا 2020 خریده است

به گزارش جعبه مهر، اطلاعات منتشر شده توسط GlobalData نشان می دهد که اپل با کنار زدن رقبا رتبه نخست را در زمینه تصاحب شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوعی به خود اختصاص داده است.

اپل بیشترین شرکت های هوش مصنوعی را از 2016 تا 2020 خریده است

این اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که از سال 2016 تا 2020، اپل در مقایسه با دیگر شرکت های جهانی تکنولوژی مانند Accenture، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک، شرکت های بیشتری را که در زمینه های مربوط به هوش مصنوعی کار می نموده اند، به مالکیت خود درآورده است. برای اطلاع باید گفت که تمامی شرکت ها گفته شده شرکت های بسیاری را در زمینه هوش مصنوعی خریده اند.

در واقع در چند سال گذشته اپل شرکت هایی مانند Emotient، Turi، Glimpse، RealFace، Shazam و شرکت های مختلف دیگری را خریده است. به نظر می رسد که هدف اپل از تصاحب این شرکت ها بهبود قابلیت های هوش مصنوعی و ظرفیت های یادگیری ماشینی دستگاه ها و خدمات ارائه شده توسط این شرکت است.

با وجود خرید این شرکت ها توسط اپل، اما این شرکت خبر های انجام این کار را به صورت عمومی منتشر ننموده است. در نتیجه ممکن است که شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوعی دیگری هم وجود داشته باشند که به مالکیت اپل درآمده اند، اما خبری از انجام این کار منتشر نشده است.

در جلسه سهامداران برگزار شده توسط اپل در ماه فوریه (بهمن)، مدیر عامل اپل، تیم کوک، بیان کرد که اپل در شش سال گذشته در حدود 100 شرکت را به مالکیت خود درآورده است. او در ادامه گفت: ما در زمان خرید از خرید شرکت های مختلف و با اندازه های متفاوت نمی ترسیم. اما تمرکز اصلی اپل در زمان انجام این کار، خرید شرکت های کوچک و نوآوری است که می توان از خدمات آن ها در جهت پیشرفت محصولات اپل استفاده کرد.

تحلیلگر GlobalDate یعنی Aurojyoti Bose عقیده دارد که رقابت به وجود آمده در زمینه هوش مصنوعی منجر به انجام این خرید ها شده است. او درباره این موضوع می گوید:

آنالیز اجرا شده نشان می دهد که از سال 2016 تا 2020 اپل، گوگل، مایکروسافت و فیسبوک در مجموع 60 شرکت را در زمینه فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی خریداری نموده اند. اپل با خرید 25 شرکت در میان شرکت های مطرح شده، از لحاظ تعداد خرید های اجرا شده رتبه اول را در اختیار دارد.

هوش مصنوعی یکی از موضوع های اصلی مورد علاقه شرکت های عظیم تکنولوژی است و بالا دریافت رقابت پیش آمده میان این شرکت ها و تمایل آن ها برای در اختیار داشتن بخش بیشتری از این حوزه، منجر به انجام این خرید های گسترده توسط شرکت های تکنولوژی شده است.

  • 6 دستاورد عظیم هوش مصنوعی در سال 2020

اپل از بسیاری از این شرکت های خریداری شده در زمینه بهبود دستیار صوتی سیری استقاده نموده است. به عنوان نمونه اپل شرکت Inductive را به تصاحب خود درآورد تا از این طریق بتواند اطلاعات مربوط به سیری را بهبود دهد.

علاوه بر این، اپل شرکت Voysis راخریده است تا بتواند از فناوری این شرکت در جهت فهم بهتر زبان طبیعی توسط دستیار صوتی سیری استفاده کند. در نهایت شرکت PullString باعث شده است که توسعه هندگان سیستم عامل iOS بتوانند به شکل راحت تری از ویژگی های سیری در اپ هایشان استفاده نمایند.

این تحلیلگر درباره این موضوع می گوید:

اپل این شرکت ها به این دلیل خریده است تا بتواند دستیار صوتی خود را به گونه ای بهبود دهد تا سیری بتواند در زمان استفاده عملکردی مشابه دستیار صوتی گوگل به نام گوگل اسیستنت، و دستیار صوتی آمازون به نام الکسا، داشته باشد.

  • کامپیوترها چگونه یاد دریافتد مثل انسان واقعی متن بنویسند؟

با وجود اینکه سیری اولین دستیار صوتی معرفی شده در جهان است، ولی این دستیار صوتی از لحاظ هوشمندی از دیگر رقبای نام برده شده، عقب تر است. رخ دادن این اتفاق باعث شده است که فروش اسپیکر های هوشمند اپل در مقایسه با دو شرکت آمازون و گوگل کمتر باشد.

اپل همچنین می خواهد تا صندلی فعلی خود را در بازار پوشیدنی های هوشمند حفظ کند. این شرکت هم اکنون بازیگر اصلی در بازار ساعت های هوشمند است. بنابراین اپل شرکت Xnor.ai را به این دلیل خرید تا قابلیت های پردازش اطلاعات خود را بهبود دهد و با جلوگیری از ارسال اطلاعات به فناوری پردازشی ابری، حریم خصوصی کاربران را به شکل بهتری حفظ کند.

نگاهی به دیگر شرکت ها خریداری شده توسط اپل مانند Drive.ai، نشان می دهد که گویا اپل می خواهد از فناوری این شرکت در محصولات بعدی خود استفاده کند. برای اطلاع باید بگوییم که این شرکت یک استارتاپ در زمینه خودروهای خودران است که اپل در سال 2019 آن را خریده است.

با توجه به زمینه کاری این شرکت این احتمال وجود دارد که اپل از فناوری این شرکت در زمینه توسعه خودروی خودران خود استفاده کند. در نهایت باید بگوییم که در کنار خرید شرکت های فعال در زمینه هوش مصنوعی، استخدام های گسترده ای هم در زمینه هوش مصنوعی توسط این شرکت های تکنولوژی صورت گرفته و به نظر می رسد که در سال 2020 بیشتر از 14000 شغل در زمینه های مربوط به هوش مصنوعی ایجاد شده است.

  • اپلیکیشن های مترجم صدای گربه چگونه کار می نمایند؟

منبع: MacRumors

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9700

به "اپل بیشترین شرکت های هوش مصنوعی را از 2016 تا 2020 خریده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل بیشترین شرکت های هوش مصنوعی را از 2016 تا 2020 خریده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید