اگزینوس 9925 با گرافیک AMD ممکن است پردازنده A14 اپل را با فاصله زیادی پشت سر بگذارد

به گزارش جعبه مهر، سامسونگ قرار است در آینده ای نزدیک از پردازنده جدید خود تحت عنوان اگزینوس 9925 با گرافیک AMD رونمایی کند. این پردازنده که قرار است در گوشی های پرچم دار آینده شرکت استفاده گردد، گفته می گردد از لحاظ قدرت گرافیکی بی نظیر است و تست اخیری هم که به تازگی روی آن انجام شده این موضوع را اثبات می نماید.

اگزینوس 9925 با گرافیک AMD ممکن است پردازنده A14 اپل را با فاصله زیادی پشت سر بگذارد

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی کاتالوگ a3 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

سامسونگ امسال از پردازنده بسیار قدرتمند خود تحت عنوان اگزینوس 2100 رونمایی کرد. پردازنده ای که در ابتدا تصور می شد قرار است با همکاری شرکت قدرتمند AMD ساخته گردد اما این چنین نشد. این پردازنده با اسنپدراگون 888 تقریبا در یک سطح واقع شده است اما از لحاظ قدرت گرافیکی، اندکی از رقیب ضعیف تر است. با دانستن این موضوع، غول کره ای کوشش کرد فرکانس هسته های به کار رفته را کمی افزایش دهد تا در بخش پردازشی، ضعف گرافیک جبران گردد اما مسلما این راهکار دائمی نیست و باید فکری به حال آن گردد.

در نتیجه سامسونگ تصمیم گرفت با AMD وارد همکاری گردد تا این شرکت پرآوازه و پیروز در زمینه فراوری پردازنده و گرافیک دسکتاپ، پردازشگر گرافیکی اگزینوس جدید را فراوری کند تا بدین ترتیب شرایط پردازنده های سامسونگ در بخش گرافیکی اندکی بهبود پیدا کند. اما با توجه به تستی که پیش تر منتشر شده بود، دیدیم این پردازنده نه تنها بهتر از رقباست، بلکه اختلاف بین آن ها هم بسیار زیاد است. قبلا دیدیم که نماینده جدید اسنپدراگون در برابر این پردازنده حرفی برای گفتن نداشت و حالا با مقایسه نتایج بدست آمده با پردازنده A14 اپل، می بینیم باز هم اگزینوس با اختلاف زیادی پیروز است.

با توجه به پستی که یکی از وب سایت های کره ای منتشر کرد، این پردازنده اگزینوس 9925 نام خواهد داشت و در حال حاضر توسط سامسونگ در دست آنالیز و گذراندن مرحله تست است. در تست گرافیکی GFXBnech بود که دیدیم چگونه و با چه اختلاف فاحشی اگزینوس 9925 توانست نماینده پرقدرت اپل را پشت سر بگذارد. جزئیات این تست به توضیح زیر است؛

اگزینوس 9925

  • Manhattan 3.1: میزان فریم ریت 181.8 فریم بر ثانیه
  • Aztec Normal: میزان فریم ریت 138.25 فریم بر ثانیه
  • Aztec High: میزان فریم ریت 58 فریم بر ثانیه

A14 Bionic در آیفون 12 پرو

  • Manhattan 3.1: میزان فریم ریت 120.8 فریم بر ثانیه
  • Aztec Normal: میزان فریم ریت 80.0 فریم بر ثانیه
  • Aztec High: میزان فریم ریت 30.0 فریم بر ثانیه

اگر این اختلاف عملکرد اپل را نگران نمی نماید، یعنی A15 می تواند به این سطح از عملکرد برسد، خبر بدتر برای شرکت کوپرتینویی این است که اگزینوس 9925 هنوز فضا برای بهتر شدن هم دارد و این در واقع امتیازی است که این پردازنده در حالت معمولی به آن دست پیدا کرد. با این حال باید به این نکته بسیار مهم هم اشاره کنیم که نتایج بدست آمده از منبعی نه چندان موثق می آید. بنابراین نمی توان به طور حتم به صحت گفته های آن اعتماد کرد و باید این موضوع را فعلا در حد یک شایعه بدانیم تا خبرهای بیشتری در این رابطه منتشر گردد. هرچند بهتر بودن قدرت گرافیکی کاملا قطعی است و فقط میزان آن هنوز تعیین نشده.

این طور که به نظر می رسد، همکاری سامسونگ و AMD قرار نیست به فراوری اگزینوس 9925 ختم گردد. گزارش های اخیر از این موضوع حکایت داشته اند که این دو شرکت قرار است در آینده با همکاری یکدیگر، گرافیک های متعددی را فراوری نمایند که در پردازنده های پرچم دار و میان رده اگزینوس به کار گرفته خواهند شد. اما به نظر می رسد زمان عرضه رسمی آن ها به سه ماه سوم موکول می گردد. بنابراین می توان انتظار داشت پرچم دارانی که در نیمه دوم امسال راهی بازار می شوند، نظیر گلکسی Z Fold 3 به این پردازنده های قدرتمند مجهز شوند.

از آنجایی که توان پردازشی و گرافیکی این پردازنده زیاد است، باید حتما فکری به حال میزان مصرف انرژی و همچنین دمای فراوری شده گردد. اگر این اتفاق رخ ندهد، قدرت زیاد فایده خاصی برای کاربران نخواهد داشت و باعث بروز مسائل بیشتری می گردد. با علم به این موضوع، دو شرکت در حال حاضر در کوشش هستند تا این پردازنده را به سطح پایداری از عملکرد بهینه برسانند تا امسال شاهد رونمایی از آن باشیم.

اینکه آیا اپل می تواند با A15، رقیب سرسختی برای اگزینوس 9925 باشد یا خیر موضوعی است که برای دانستن آن فقط باید منتظر بمانیم. اگر این اعداد و ارقام صحت داشته باشند، با توجه به پیشرفت خوبی که سامسونگ در افزایش قدرت پردازشی سری اگزینوس داشت، می توان امیدوار بود این بار سامسونگ در بخش پردازنده گوشی بی رقیب باشد. به نظر می رسد جالب تر و هیجان انگیزتر از رقابت بین گوشی های هوشمند، رقابت شرکت ها بر سر فراوری پردازنده قدرتمندتر است که در نهایت فزونی یک پرچم دار را هم تا حد زیادی تضمین می نماید.

  • تراشه های اگزینوس با پردازنده گرافیکی AMD زودتر از انتظار عرضه می شوند

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8810

به "اگزینوس 9925 با گرافیک AMD ممکن است پردازنده A14 اپل را با فاصله زیادی پشت سر بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگزینوس 9925 با گرافیک AMD ممکن است پردازنده A14 اپل را با فاصله زیادی پشت سر بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید