ایالت مالاکا در یک نگاه

به گزارش جعبه مهر، ایالت مالاکای مالزی به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است. این ایالت با دیدنی های متنوع، مقصد بسیاری از گردشگران از تمامی کشورها است.

ایالت مالاکا در یک نگاه

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

ایالت مالاکا در کشور مالزی، در قاره آسیا قرار گرفته است. این ایالت که در قسمت جنوبی شبه جزیره مالایا واقع شده، از شمال و غرب با ایالت نگری سمبیلان و از جنوب با ایالت جوهور همسایه است. مرکز این ایالت شهر مالاکا نام دارد.

ایالت مالاکا 872 هزار نفر جمعیت و مساحتی با ابعاد 1.6 هزار کیلومترمربع دارد. 66٪ مردم این ایالت را مسلمانان تشکیل می دهند و بعد از آن بودایی ها با 24٪ قرار گرفته اند. پیروان هندویسم و مسیحیت در این ایالت کمتر از 10٪ جمعیت را شامل می شوند. زبان رسمی ایالت مالاکا مالزیایی است و زبان انگلیسی نیز در بسیاری از ادارات و بخش های توریستی استفاده می گردد.

مجلس ایالت مالاکا، هیئت مقننه ایالت نام دارد و حزب قدرتمند وقت در این هیئت، شورای اجرایی را تشکیل می دهد. شورای اجرایی بیشترین قدرت تصمیم گیری را در ایالت دارد.

ایالت مالاکا در طول سال های 1826 تا 1946 تحت سلطه انگلستان قرار داشت. بین سال های 1831 تا 1832، بین سلطان وقت مالاکا و نیروهای انگلیسی جنگ داخلی در گرفت که با پیروزی مسلم انگلستان خاتمه یافت. ژاپنی ها این ایالت را در طول سال های 1942 تا 1945، در جنگ جهانی دوم تحت تصرف داشتند. استقلال ایالت مالاکا پایان در سال 1963، زیر پرچم مالزی به رسمیت شناخته شد. این ایالت در سال 1989 با عنوان میراث جهانی شناخته و در سال 2008 در یونسکو ثبت شد.

آب و هوای ایالت مالاکا گرم و مرطوب است. بین ماه های اکتبر تا مارس، در این ایالت باران های استوایی می بارد. دمای روزها بین 30 تا 35 درجه سانتی گراد و شب ها 27 تا 29 درجه است.

فرودگاه بین المللی مالاکا روزانه به پنانگ و اندونزی پرواز دارد و از فرودگاه بین المللی کوالالامپور تا ایالت مالاکا را باید به وسیله جاده طی کرد. در این ایالت دو ایستگاه قطار موجود است؛ یکی در پالائو سبانگ و دومی در باتانگ مالاکا. همچنین ایستگاه اتوبوس مرکزی مالاکا برای تمام شهرهای شبه جزیره مالایا و سنگاپور، خدمات اتوبوس رانی و تاکسی رانی ارائه می دهد.

تارت آناناس و شکلات های دودل از سوغاتی های خوراکی مالاکا محسوب می گردد. اگر اهل سس های متفاوت هستید، حتما بلاکان را تست کنید. این سس از نوعی میگو تهیه شده است. از جمله سوغاتی های غیرخوراکی می توان به دمپایی های زنانه و کیف های دست ساز اشاره نمود.

شما برای خرید می توانید به خیابان جانکر (Jonker Street) و داتاران پهلوان مالاکا مگامال (Dataran Pahlawan Melaka Megamall) سر بزنید.

موزه میراث بابا نیونیا (Baba & Nyonya Heritage Museum) یکی از دیدنی های ایالت مالاکا به شمار می رود. این موزه در شهر مالاکا و در محوطه یونسکو واقع شده است. دلیل شهرت این موزه، کارهای چوبی بی نظیر، مبلمان و ظروف چینی است.

معبد چنگ هون تنگ (Cheng Hoon Teng Temple) از دیدنی های شهر مالاکا است. بنای پر زرق و برق این معبد، شامل تعدادی سالن برای نمازگزاران است و 4.6 هزار متر مربع مساحت دارد.

از دیگر جاذبه های ایالت مالاکا می توان به موزه فرهنگی چنگ هو (Cheng Ho Cultural Museum)، مسجد تنگه مالاکا (Melaka Straits Mosque)، کلیسای سنت پاول (St. Pauls Church) و محله چینی ها (چاینا تاون) اشاره نمود.

منبع: کجارو / blog.malaysia-asia.my / tripadvisor.com / en.wikipedia.org
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3103

به "ایالت مالاکا در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایالت مالاکا در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید